SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Zapomniany Brubaker Box z 1972 roku
    Zapomniany Brubaker Box z 1972 roku
    Zapomniany Brubaker Box z 1972 roku
    Artykuły

    Zapomniany Brubaker Box z 1972 roku

    Michał BanachBy Michał Banach24 maja 2019Brak komentarzy3 Mins Read
    Kit cary nie należą do samochodów, które mogą pochwalić się specjalnie ciekawą historią. Podobnie wygląda ich popularność. Poza kilkoma wyjątkami, większość tego typu pojazdów szybko odchodzi w niepamięć. Jednym z nich był Brubaker Box z 1972 roku.

    Na początku lat 70. zainspirowany Volkswagenem Type 2 Curtis Brubaker stworzył projekt oryginalnego minivana na podwoziu Volkswagena Type 1, czyli poczciwego Garbusa. Początkowo konstruktor chciał zainteresować swoim dziełem Volkswagena, ale firma nie chciała wprowadzać do produkcji takiego samochodu. W związku z tym Brubaker podjął karkołomną decyzję o założeniu firmy i wprowadzeniu swojego minivana do produkcji w formie kit cara, do samodzielnego złożenia.

    Brubaker Box
    Brubaker Box

    Udało mu się zebrać 160 000 dolarów (współcześnie około 960 000 dolarów) i w 1972 roku w wynajął hale, w których miały powstać jego samochody. Niestety konstruktorowi nie udało się podpisać kontraktu z Volkswagenem na dostawy samych podwozi Garbusa, w związku z czym do budowy własnych samochodów musiał wykorzystywać normalne, seryjnie produkowane auta, z których zdejmował nadwozie.

    W połączeniu z oryginalną konstrukcją minivana, znacząco zwiększyło to koszty całego przedsięwzięcia. Mimo problemów Brubaker postanowił zaryzykować. Samochód otrzymał nazwę Brubaker Box i oferowany był w dwóch podstawowych wersjach – standardowej, z podstawowym wyposażeniem, kosztującej 3950 dolarów (współcześnie około 23 700 dolarów) i deluxe, zawierającej lepszej jakości elementy i kosztującej 4875 dolarów (współcześnie około 29 300 dolarów). Ponadto Brubaker oferował możliwość przebudowania dostarczonego przez klienta Garbusa, ale rozwiązanie to w związku z potrzebą dostosowania podwozia i jego naprawy kosztowało już 5265 dolarów (współcześnie około 31 600 dolarów).

    Brubaker Box
    Brubaker Box

    Samochód był nieznacznie dłuższy od Garbusa, ale równocześnie był o wiele niższy. Do środka można było wejść tylko przez znajdujące się po prawej stronie przesuwane drzwi. Całe nadwozie było kompozytowe, co zmniejszało masę i ułatwiało produkcję. Podwozie chociaż pochodziło z Garbusa, musiało być znacząco przerobione, aby dostosować je do nadwozia.

    Niestety mimo ambitnych planów produkcji 20 aut miesięcznie, po kilku miesiącach firma Brubakera zbankrutowała. Powstały prawdopodobnie 23 zestawy, z których 22 zostały złożone, a ostatni, niezłożony przetrwał do naszych czasów i został sprzedany na aukcji kilka lat temu. Chociaż projekt okazał się porażką, nie oznaczało to końca samochodu. Jeden z sponsorów firmy, Mike Hansen odkupił projekt i powołał do życia własną firmę – Automecca, w ramach której kontynuował produkcję Brubakera Box.

    Brubaker Box
    Brubaker Box
    Brubaker Box
    Brubaker Box

    Ciężko jednoznacznie powiedzieć ile samochodów powstało, ponieważ w niektórych źródłach pojawia się informacja, że do 1975 roku powstały łącznie (czyli z pierwszymi 23 zestawami) 53 samochody, a w innych źródłach spotkać można liczbę… 1500 wyprodukowanych zestawów do 1979 roku, gdy zakończono ich produkcję. Prawdopodobnie powstało jednak tylko kilkaset egzemplarzy, z których do naszych czasów przetrwało tylko kilkanaście. Warto dodać, że w latach 90. ponownie próbowano wznowić produkcję tych samochodów, ale bez rezultatów.

    Brubaker Box
    Brubaker Box
    Brubaker Box
    Brubaker Box

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleZatonięcie rosyjskiego okrętu podwodnego K-141 Kursk (2000)
    Next Article Kto korzysta z wypożyczalni samochodów w Gdańsku?
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Pancerniki typu Iowa

    29 stycznia 202323 Mins Read

    Star Jet – roller coaster zabrany przez morze

    21 stycznia 20232 Mins Read

    USS Arizona – największa ofiara ataku na Pearl Harbor

    17 stycznia 20236 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    11 czerwca 20170

    Wielolufowe działka Hotchkiss M1873 i M1879

    W drugiej połowie XIX wieku wraz z rozwojem małych okrętów wojennych, tzw. torpedowców, w największych…

    Militaria
    15 kwietnia 20222

    BMP-64 – ciężki ukraiński BWP

    Konflikt ukraińsko-rosyjski, który wybuchł w 2014 roku wymusił modernizację ukraińskiej armii. Po wieloletniej przerwie powróciła…

    Artykuły
    19 września 20172

    Samoloty rolnicze w muzeum w Szreniawie

    W Muzeum Narodowym Rolnictwa i Przemysłu rolno-spożywczego w Szreniawie znajduje się ciekawa kolekcja samolotów rolniczych…

    Artykuły
    30 marca 20160

    Podwodny krążownik Surcouf

    Pod koniec I wojny światowej oraz na początku lat 20. w Niemczech i Wielkiej Brytanii…

    Artykuły
    9 listopada 20190

    5 najczęstszych pytań dotyczących rollupów

    Prawidłowo zaplanowana i przeprowadzona kampania reklamowa, ma duży wpływ na wyniki sprzedażowe firmy. Oprócz działań…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.