SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read74 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read26 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read169 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read9 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Zapomniany Adler Trumpf Rennlimousine
    Artykuły

    Zapomniany Adler Trumpf Rennlimousine

    Michał BanachBy Michał Banach28 grudnia 2017Updated:14 sierpnia 2019Jeden komentarz2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Zapomniany Adler Trumpf Rennlimousine
    Zapomniany Adler Trumpf Rennlimousine
    W drugiej połowie lat 30. pracujący w firmie Adler, Hans-Gustaw Rohr wspólnie z Paulem Jarayem zaprojektowali wyjątkowe samochody sportowe Adler Trumpf Rennlimousine. Powstało 6 egzemplarzy tych aut, wyróżniających się aerodynamiczną karoserią oraz piękną stylistyką.

    Projekt samochodu przygotował Hans-Gustaw Rohr, w oparciu o podzespoły seryjnego Adlera Trumpfa. Nadwozie jest natomiast dziełem inżyniera Paula Jaraya, mającego doświadczenie w budowie i projektowaniu sterowców. Aerodynamiczny kształt nadwozia powstał bez wsparcia tuneli aerodynamicznych. Pod maską umieszczono niewielki i stosunkowo słaby czterocylindrowy silnik o mocy 56 KM, który chociaż nie dysponował zbyt dobrym przyśpieszeniem, miał niskie zużycie paliwa.

    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)

    Firma Adler wyprodukowała prawdopodobnie 6 egzemplarzy Adler Trumpf Rennlimousine, różniących się wyposażeniem i nieznacznie stylistyką oraz napędem. Wykorzystywano je głównie do testów i bicia rekordów. W 1937 i 1938 roku kilka z tych samochodów wzięło udział w wyścigu 24h Le Mans, zajmując w 1937 roku 2 miejsce w klasie do 2 litrów pojemności i 9 w ogólnej klasyfikacji.

    Losy samochodów po wybuchu II wojny światowej nie są znane. Dopiero w 1955 roku jeden z nich został znaleziony w Ansbach, w Bawarii. Auto miało kilka przeróbek, w tym nowy zderzak, dodatkowe lampy i ozdobne wykończenia. W kolejnych latach ten konkretny egzemplarz Rennlimousine został sprzedany kolekcjonerowi z USA, który odrestaurował go do stanu pierwotnego. Ponadto odnaleziono jeszcze dwa kolejne egzemplarze. Los pozostałych aut jest nieznany.

    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)

    Tym co najbardziej wyróżniało Adlera Trumpf Rennlimousine był kształt karoserii, oparty na konstrukcji sterowców. Dodatkowe skrzydła z tyłu nadwozia zwiększały przyczepność i rozpraszały powietrze. Co ciekawe, Jaray podczas prac opierał się tylko na swoim doświadczeniu, a Rennlimousine nigdy nie był testowany w tunelach aerodynamicznych, jak wielu jego konkurentów.

    Adler Trumpf Rennlimousine w 1955 roku
    Adler Trumpf Rennlimousine w 1955 roku
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby's)
    Adler Trumpf Rennlimousine (fot. Courtesy of RM Sotheby’s)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleEkologiczność hali magazynowej na etapie jej budowy
    Next Article Most w Maurzycach – pierwszy spawany most
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    26 marca 20234 Mins Read2K Views

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    By Michał Banach0
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    By Michał Banach0
    11 marca 20233 Mins Read2K Views

    Eksplozja w Oppau (1921)

    By Michał Banach0
    19 lutego 20238 Mins Read1K Views

    Deutschland – transportowy okręt podwodny

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read7K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    26 marca 2023

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    24 marca 2023

    Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    21 maja 20193 Mins Read3 Views

    Toyota 2000GT – pierwszy japoński supersamochód

    Z perspektywy czasu stare supersamochody produkowane np. w latach 60. nie robią już wrażenia pod…

    Gadgety
    8 lutego 20162 Mins Read32 Views

    Dlaczego w zatyczce długopisów jest otwór?

    Czy wiecie dlaczego zatyczkach długopisów albo pisaków jest mały otwór? Wbrew pozorom ma on bardzo…

    Artykuły
    18 kwietnia 20212 Mins Read29 Views

    Pirelli Tower – (prawie) włoski 9/11

    Znajdujący się niedaleko centrum Mediolanu wieżowiec Pirelli Tower (wł. Grattacielo Pirelli) jest jednym z wielu…

    Podróże
    5 grudnia 20202 Mins Read

    Zimowy urlop w Jaworkach

    Zima już tuż-tuż, a więc jeśli ktoś nie zaplanował jeszcze swojego zimowego urlopu to najwyższy…

    Artykuły
    23 marca 20174 Mins Read48 Views

    Złoty numer – jak zdobyć numer marzeń?

    Każdy z nas ma swoje ulubione liczby. Nawet jeśli na co dzień nie zdajemy sobie…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.