SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Wyścigowy Bristol Racer z 1922 roku
    Wyścigowy Bristol Racer z 1922 roku
    Wyścigowy Bristol Racer z 1922 roku
    Artykuły

    Wyścigowy Bristol Racer z 1922 roku

    Michał BanachBy Michał Banach17 maja 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Zaprojektowany w 1922 roku Bristol Racer powstał jako samolot wyścigowy specjalnie zaprojektowany pod silnik Bristol Jupiter. Ze względu na nietypowy układ konstrukcyjny i niedopracowaną konstrukcję powierzchni sterowych, maszyna po serii problematycznych lotów próbnych została zezłomowana.

    Historia samolotu związana jest z powstaniem dziewięciocylindrowego silnika Bristol Jupiter. W toku prób twórca silnika, Roy Fedden zasugerował, że powinien powstać specjalny samolot, zaprojektowany z myślą o maksymalnym wykorzystaniu potencjału nowego silnika. Główny inżynier zakładów Bristola, Frank Barnwell nie zgadzał się z tym pomysłem i uważał, że już istniejący Bristol Bullet wystarczy do pokazania możliwości silnika.

    Bristol Racer
    Bristol Racer

    Sytuacja zmieniła się w październiku 1921 roku, gdy Barnwell opuścił zakłady Bristola. Jego następca, Wilfrid Reid podzielał opinię Feddena. 5 grudnia oficjalnie zatwierdzono rozpoczęcie prac, a 23 stycznia 1922 roku zamówiono jeden egzemplarz samolotu, który otrzymał nazwę Bristol Racer.

    Maszynę ukończono po kilku miesiącach prac i 27 czerwca nadano jej numer rejestracyjny G-EBDR. Oblot maszyny miał miejsce w lipcu 1922 roku, a za sterami zasiadł Cyril Uwins. Już pierwszy lot okazał się pechowy, ponieważ wyszły na jaw błędy w konstrukcji lotek. W ciągu kolejnych kilku lotów próbowano naprawić błędy w konstrukcji powierzchni sterowych, ale mimo wprowadzanych poprawek, maszyna cały czas zachowywała się w powietrzu bardzo nieprzewidywalnie.

    Bristol Racer
    Bristol Racer

    Problemy sprawiały również stery i sam wolant, a także ręcznie chowane podwozie. Teoretycznie, do końca września dopracowano konstrukcję na tyle, że samolot został wystawiony w wyścigu Coupe Deutch de la Maurthe z numerem 10, ale ostatecznie nie wziął w nim udziału. Powodem był brak pewności co do sprawności samolotu.

    W 1923 roku rozważano wykorzystanie Bristola Racera w roli samolotu testowego do badania silników, ale ostatecznie odrzucono ten pomysł uznając, że maszyna ma zbyt problematyczną konstrukcję, a instalowanie różnych silników może wpływać negatywnie na charakterystykę lotu. W związku z tym w 1924 roku Bristol Racer został zezłomowany po wykonaniu zaledwie 7 lotów.

    Bristol Racer
    Bristol Racer

    Samolot w momencie zbudowania wyróżniał się konstrukcją na tle innych ówczesnych maszyn. Przede wszystkim miał on układ jednopłata (z centralnie umieszczonymi skrzydłami) o bardzo opływowym kadłubie. Silnik Bristol Jupiter IV o mocy 480 KM był całkowicie obudowany, a śmigło wyposażono w duży kołpak (który notabene też sprawiał sporo problemów podczas prób). Ze względu na konstrukcję kadłuba, zastosowano bardzo skomplikowany system doprowadzenia powietrza do silnika, wykorzystujący liczne otwory i kanały. Maszyna miała 6,58 m długości i 7,67 m rozpiętości skrzydeł. Prędkość maksymalna wynosiła około 353 km/h (nigdy jej nie osiągnięto w praktyce).

    Bristol Racer
    Bristol Racer
    Bristol Racer
    Bristol Racer

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleKrótka historia Oscarów
    Next Article Kalinin K-7 – szalony projekt Kalinina
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    31 stycznia 20239 Mins Read

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    24 stycznia 20235 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 listopada 20190

    Zamawianie gadżetów przez Internet – jak to działa

    Spersonalizowane gadżety mogą być ciekawym pomysłem na prezent, który będzie dopasowany do obdarowywanej osoby. Taki…

    Biznes
    10 kwietnia 20180

    Kredyt konsolidacyjny – koło ratunkowe dla zadłużonych!

    Na rynku usług i produktów bankowych dostępny jest kredyt konsolidacyjny, który jest bardzo dobrą alternatywą…

    Artykuły
    25 lipca 20210

    Krążowniki typu Ning Hai – japońskie chińskie krążowniki

    Na początku lat 30. chińska flota prezentowała się fatalnie. Największymi okrętami były całkowicie przestarzałe i…

    Artykuły
    13 września 20150

    Historia Super Mario Bros.

    Dzisiaj mija dokładnie 30 lat od wydania gry Super Mario Bros. na platformę Nintendo. Tytuł…

    Artykuły
    1 października 20180

    Opuszczony szpital Chowrinski w Moskwie

    W dzielnicy Chowrino w Moskwie znajduje się olbrzymi i przerażający opuszczony szpital. Jego budowę rozpoczęto…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.