Prowadzenie biznesu w dzisiejszych czasach stanowi nie lada wyzwanie dla wszystkich jednostek gospodarczych i przedsiębiorców. Nie tylko konieczne jest dbanie o najwyższą jakość oferowanych produktów i usług, ale także profesjonalny i przyjazny proces obsługi klienta. Bowiem to właśnie lojalność klientów jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o sukcesie przedsiębiorstwa. Na szczęście czasy, w których żyjemy stwarzają nam wiele możliwości jeśli chodzi o rozwiązania informatyczne, które wspierają proces obsługi klienta oraz budowanie długofalowych relacji. Dowiedz się o tym, jakie wsparcie dla branży automotive oferują rozwiązania IT.
Internet i szeroki dostęp do informacji sprawiają, że pozyskanie i utrzymanie lojalnych klientów jest trudnym zadaniem. Natłok reklam, informacji prasowych o wszystkich możliwych usługach i produktach dezorientują klientów, a ilość marek i brandów sprawia, że ich świadomość jest coraz mniejsza. Nie inaczej wygląda rzeczywistość w branży automotive. Proces pozyskania klienta trwa długo, a konkurencja między producentami i salonami sprzedaży jest bardzo zaciekła. Warto więc poczynić inwestycje w narzędzia informatyczne, które usprawnią obsługę klienta i zapewnią odpowiedni poziom satysfakcji.
System klasy ERP
To system wspomagający zarządzanie procesami biznesowymi wewnątrz organizacji. To tu gromadzone są dane, w sposób przejrzysty i uporządkowany. Systemy ERP integrują wszystkie obszary działalności przedsiębiorstwa i usprawniają proces zarządzania. Dzięki wykorzystaniu ich w codziennej pracy firmy, możliwa jest optymalizacja kosztów, sprawna wymiana informacji pomiędzy działami wewnątrz organizacji i z jednostkami zewnętrznymi oraz skrócenie czasu realizacji zamówień. Systemy klasy ERP upraszczają proces sprzedaży, serwisowania pojazdów i sprzedaży części zamiennych. Dzięki powyższym usprawnieniom, klienci mogą liczyć na dodatkowe korzyści, a poziom ich satysfakcji wzrasta.
Wsparcie dla stacji obsługi
Samochód to najważniejsze i najbardziej wiarygodne źródło informacji na temat samego pojazdu i sposób jego wykorzystywania. To właśnie informacje zebrane dzięki obserwacji pojazdu dają wiele możliwości Autoryzowanym Stacjom Obsługi na optymalizację ich działań. Na tym założeniu bazuje rozwiązania Car Data Collector. Dzięki urządzeniu znajdującemu się wewnątrz samochodu, możliwe jest zdalne gromadzenie danych na temat eksploatacji, błędów i awarii pojazdów. Oprócz zdalnej diagnostyki, stacje otrzymują także proaktywne wsparcie w obszarze działań sprzedażowych. Klient natomiast otrzymuje rozwiązanie pozwalające na wgląd w informacje diagnostyczne, do których standardowo nie miałby dostępu oraz bezpośredni kontakt do pracowników stacji. Skrócenie czasu reakcji na pojawiające się problemy i proaktywna postawa pozwolą na wyższy poziom zadowolenia u klientów.
Wiele firm informatycznych tworzy rozwiązania dokładnie skrojone na potrzeby konkretnych branż czy konkretnych przedsiębiorstw. Pozwala to na dostosowanie rozwiązania do często specyficznych wymagań organizacji. Informatyka i nowe technologie mogą bardzo ułatwić funkcjonowanie i wesprzeć efektywne zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, trzeba jednak pamiętać, że wybór taki nie jest łatwy. Warto więc zapoznać się dokładnie z ofertą dostawców IT i wybrać odpowiedniego, dzięki któremu będziemy mogli efektywnie rozwijać swój biznes.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.