SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      23 marca 2023

      Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

      20 marca 2023

      PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

      19 marca 2023

      Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read61 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read22 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      12 marca 2023

      Malowniczy Hotel Belvédère

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read155 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

      11 marca 2023

      Eksplozja w Oppau (1921)

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read7 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Vickers Venom – zapomniany tropikalny myśliwiec
    Artykuły

    Vickers Venom – zapomniany tropikalny myśliwiec

    Michał BanachBy Michał Banach10 kwietnia 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Vickers Venom - zapomniany tropikalny myśliwiec
    Vickers Venom - zapomniany tropikalny myśliwiec
    Zaprojektowany w 1936 roku Vickers Venom powstał w oparciu o specyfikację F.5/34, która miała doprowadzić do powstania nowego dla RAF. Sam Venom miał jednak być maszyną przystosowaną do operowania w tropikalnych rejonach. Po zbudowaniu jednego prototypu projekt jednak zamknięto.

    Zaprezentowana w 1934 roku specyfikacja F.5/34 doprowadziła do powstania kilku ciekawych maszyn, które nigdy jednak nie weszły do produkcji seryjnej. Znalazły się wśród nich takie samoloty jak Bristol Type 146, Martin-Baker MB 2 i Gloster F.5/34. Do prac nad swoją maszyną przystąpiły również zakłady Vickersa. Początkowo zdecydowano się na wykorzystanie podzespołów prototypowego myśliwca Vickers Jockey, ale w toku prac zakres zmian był tak duży, że powstała całkowicie nowa maszyna.

    Vickers Venom
    Vickers Venom

    Samolot otrzymał oznaczenie Vickers Venom, miał 7,5 m długości i 10 m rozpiętości skrzydeł, a maksymalna masa startowa wynosiła 1885 kg. Napęd stanowił dziewięciocylindrowy silnik gwiazdowy Bristol Aquila AE-3S o mocy 625 KM, zapewniający prędkość maksymalną 502 km/h. Uzbrojenie składała się według specyfikacji z 8 karabinów maszynowych kalibru 7,7 mm. Sam samolot miał konstrukcję półskorupową i chowane podwozie.

    Według założeń Venom miał być maszyną przechwytującą, zdolną do zwalczania coraz szybszych bombowców. Planowano, że maszyna będzie jednak działała w koloniach, w tropikalnych rejonach, a nie w Wielkiej Brytanii. Prototyp został oblatany 17 czerwca 1936 roku przez Josepha Summersa. Co istotne, już na tym etapie prób maszyna miała pełne uzbrojenie.

    Vickers Venom
    Vickers Venom

    W kolejnych tygodniach samolot poddano intensywnym próbom, w których wypadł nieźle, mimo zastosowania stosunkowo słabego silnika. Wydawało się, że projekt ma potencjał do dalszego rozwoju i ewentualnego wejścia do służby, ale równoległe testy maszyn z silnikami Rolls-Royce Merlin wykazały, że rzędowe jednostki napędowe mają o wiele większy potencjał rozwojowy niż silnik Bristol Aquila.

    W tej sytuacji dalsze prace nad Venomem zostały przerwane, a samolot wykorzystywano do okazjonalnych prób aż do 1939 roku, kiedy to został uszkodzony w trakcie jednego z lotów, a następnie zezłomowany z powodu braku opłacalności remontu. Co ciekawe, W połowie lat 30. w Wielkiej Brytanii opracowano kilka jednopłatowych myśliwców, które po testach nie weszły do produkcji seryjnej. Zamiast nich wybierano kolejne wersje rozwojowe dwupłatowych maszyn. Dopiero pojawienie się prototypów myśliwców Hawker Hurricane i Supermarine Spitfire zdecydowanie zmieniło tę tendencję.

    Vickers Venom
    Vickers Venom
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleKolej węglowa Jiayang w Chinach
    Next Article Ubezpieczenie samochodu zabytkowego w Gdańsku
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    15 marca 20232 Mins Read3K Views

    Zapomniany karabin Cei-Rigotti

    By Michał Banach0
    14 marca 20233 Mins Read2K Views

    HMS Alliance – ostatni z okrętów typu Amphion

    By Michał Banach0
    10 marca 20237 Mins Read1K Views

    Szwedzki myśliwiec Saab J 21

    By Michał Banach0
    5 marca 202311 Mins Read1K Views

    Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    23 lutego 20239 Mins Read12K Views

    PZL I-22 Iryda – szansa, nadzieje i kontrowersje

    Historia samolotu szkolno-bojowego PZL I-22 Iryda chyba zawsze będzie budzić emocje i burzliwe dyskusje. Samolot…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read6K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    22 marca 2023

    Bracia Lumiere i kinematograf

    21 marca 2023

    Jak dbać o tulipany?

    20 marca 2023

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    19 marca 2023

    Rola samochodów retro z dużymi silnikami we współczesnej kulturze motoryzacyjnej

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    19 października 20212 Mins Read8 Views

    Yacht Express – statek do transportu jachtów

    Na świecie powstaje coraz więcej prywatnych jachtów. Wiele z nich powstaje w Europie na zamówienia…

    Gadgety
    3 grudnia 20223 Mins Read76 Views

    Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    Licznik Geigera, a w zasadzie Geigera Mullera to urządzenie, które pozwala zmierzyć wielkość promieniowania jonizującego.…

    Artykuły
    6 kwietnia 20193 Mins Read

    Porównuj albo przepłacaj – masz wybór

    Drogie OC spędza sen z powiek niejednemu kierowcy. Wysokie ceny obowiązkowego ubezpieczenia stały się szczególnie…

    Artykuły
    1 lipca 20192 Mins Read8 Views

    Aeroklub Poznański i lotnisko w Kobylnicy – galeria

    Lotnisko w Kobylnicy pod Poznaniem jest obecnie domem Aeroklubu Poznańskiego im. Wandy Modlibowskiej. Niedługo jednak…

    Artykuły
    10 sierpnia 20155 Mins Read3 Views

    Bailey Bridge – cud brytyjskiej inżynierii

    Pokonywanie przeszkód wodnych zawsze było dużym wyzwaniem dla wojska. Przed II wojną światową jedynym sposobem…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.