Samochody buduje się głównie z stali, aluminium i tworzyw sztucznych. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu pojawiało się gdzieniegdzie drewno. Toyota postanowiła powrócić do koncepcji wyposażenia samochodu w karoserię z drewna – tak powstał nietypowy roadster Toyota Setsuna, który zostanie zaprezentowany na Milan Design Week 11-17 kwietnia.

Toyota Setsuna

Toyota Setsuna

Setsuna została zbudowana z drewna i aluminium, przy czym drewno posłużyło do skonstruowania podwozia, karoserii i większości elementów wyposażenia. Aluminium wykorzystano jako materiał dodatkowy i ozdobny. Cała konstrukcja powstała z drewna, ale bez użycia kleju i śrub.

Poszczególne elementy konstrukcji łączone są tradycyjną japońską metodą, nie wykorzystującą żadnych dodatkowych elementów i środków. Napęd pojazdu stanowi silnik elektryczny – niestety poza tym, że samochód jeździ, nie wiadomo z jaką prędkością.

Bardzo ciekawie rozwiązano kwestię karoserii. Składa się ona z 86 elementów, które można bez problemu zdemontować i zastąpić innymi. Jest to o tyle istotne, że Setsuna ma występować w dwóch wersjach. Wykorzystano głównie drewno cedrowe oraz drewno tzw. kryptomerii japońskiej.

Roadster ma 3 m długości, 1,4 m szerokości i zaledwie metr wysokości. Wyposażono go w dwa drewniane fotele z nakładkami z skóry (nie wyglądają na zbyt wygodne…). Oprócz prędkościomierza Setsuna posiada jeszcze specjalny zegar wskazujący wiek samochodu.

Mimo, iż pojazd powstał tylko i wyłącznie z myślą o pokazaniu możliwości projektantów Toyoty, wygląda bardzo interesująco. Ciekawie jak poradzi sobie z kornikami…

Zdjęcia w tekście – Toyota

Podziel się.

O autorze

Michał Banach

Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.