Gra w szachy z komputerem to dla przeciętnego szachisty dosyć trudna zabawa. O ile lepsi gracze często bez problemów pokonują komputery, tak zwykle jest na odwrót. Zastanawialiście się kiedyś jak myśli maszyna grająca przeciwko wam w szachy? Odpowiedzią na to pytanie jest Thinking Machine 6, czyli wirtualne szachy, w których plany i myśli komputera są widoczne na szachownicy.

Thinking Machine 6 to projekt stworzony przez Martina Wattenberga i Marka Walczaka oraz Johanna Kindvalla i Fenranda Viegasa, którzy chcieli stworzyć program, który pokazywałby sposób w jaki myśli komputer w trakcie gry w szachy. Tak w 2002 roku powstała Thinking Machine 1.

Thinking Machine 6

Thinking Machine 6

W kolejnych latach twórcy aplikacji rozwijali ją, aż do powstania obecnej, szóstej już wersji. Chociaż Thinking Machine 6 nie jest najlepszym z najlepszych komputerowych przeciwników, dla większości graczy będzie to idealny przeciwnik.

Najciekawsze w zabawie jest jednak oglądanie “myśli” komputera. Grę znajdziecie pod tym linkiem: bewitched.com/chess

Podziel się.

O autorze

Michał Banach

Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.