SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Szanghaj SH760 – chiński samochód dla elit
    Szanghaj SH760 - chiński samochód dla elit
    Szanghaj SH760 - chiński samochód dla elit
    Artykuły

    Szanghaj SH760 – chiński samochód dla elit

    Michał BanachBy Michał Banach2 lipca 2018Brak komentarzy2 Mins Read
    W krajach komunistycznych z gospodarką centralnie planowaną dostęp do luksusowych samochodów był bardzo ograniczony i zwykle tylko najważniejsze osoby w kraju mogły takie auta zdobyć. W Chińskiej Republice Ludowej jednym z takich samochodów był Szanghaj SH760, będący kopią Mercedsa 220S, produkowany od 1958 roku aż do 1991 roku.

    Samochód ten powstał w 1958 roku w Szanghaju i produkowany był przez należące do lokalnych władz zakłady przemysłowe (STAC, później SATIC i ostatecznie SAIC). W praktyce Szanghaj SH760 był kopią Mercedesa 220S (W180), różniącą się stylistyką niektórych elementów nadwozia oraz oczywiście jakością wykonania.

    Szanghaj SH760 - 1959 (fot. Mario/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 – 1959 (fot. Mario/Wikimedia Commons)

    Po swoim pierwowzorze SH760 (seria prototypowa oznaczona była jako Fenghuang) odziedziczył ogólną bryłę nadwozia, ale przede wszystkim różnił się wyglądem grilla. Pierwszy egzemplarz ukończono 28 września 1958 roku, jednak produkcja seryjna ruszyła dopiero w grudniu 1964 roku po wprowadzeniu poprawek w projekcie. Rocznie powstawało po kilka tysięcy aut, a w szczytowym okresie produkcji w 1984 roku wyprodukowano 6000 egzemplarzy.

    Samochód miał 4,78 m długości, 1,77 m szerokości i 1,58 m wysokości, oraz masę 1440 kg. Pod maską umieszczono sześciocylindrowy silnik Jinfeng 685 I6 o mocy 90 KM i pojemności 2,2 litra. Wnętrze nie było zbyt bogato urządzone, a jakość samochodu pozostawiała wiele do życzenia. W toku produkcji, wygląd ogólnej bryły nadwozia nie ulegał większym zmianom, za wyjątkiem przedniego grilla, który zyskał nieco bardziej nowoczesny kształt. W ostatnich modelach zaczęto również stosować elementy konstrukcyjne zapożyczone z Volkswagena Santana.

    Szanghaj SH760 - 1974 (fot. Mario/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 – 1974 (fot. Mario/Wikimedia Commons)

    Produkcję modelu SH760 kontynuowano do lat 90. a ostatni model wprowadzono w 1990 roku – SH7221. W 1991 roku podjęto jednak decyzję o zamknięciu produkcji, co nastąpiło 25 listopada 1991 roku. Łącznie powstało 79 526 samochodów tego typu. Nie był to imponujący wynik, ale grono odbiorców SH760 nie było zbyt duże, ponieważ byli to głównie politycy i przedstawiciele władz lokalnych. Powstało kilka projektów następców modelu SH760, ale nie rozpoczęto ich produkcji seryjnej.

    Szanghaj SH760 - 1986 (fot. AlfvanBeem/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 – 1986 (fot. AlfvanBeem/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 - 1986 (fot. Anders Svensson/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 – 1986 (fot. Anders Svensson/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 - 1986 (fot. Anders Svensson/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH760 – 1986 (fot. Anders Svensson/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH7221 - 1990 (fot. Mario/Wikimedia Commons)
    Szanghaj SH7221 – 1990 (fot. Mario/Wikimedia Commons)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleSopwith Triplane – brytyjski trójpłatowiec z I wojny światowej
    Next Article Phare de Gatteville – jedna z najwyższych tradycyjnych latarni morskich
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Zaginiony koncepcyjny Oldsmobile Golden Rocket

    2 stycznia 20233 Mins Read

    Eksperymentalne brytyjskie okręty podwodne typu Explorer

    25 grudnia 20223 Mins Read

    Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    30 października 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 września 20150

    5 najlepszych czołgów II wojny światowej

    Podczas II wojny światowej czołgi przeszły olbrzymią transformację. W trakcie tego najkrwawszego konfliktu w historii…

    Artykuły
    7 września 20150

    Twórca jako podmiot praw autorskich

    Nasz umysł pozwala tworzyć coraz to nowe rzeczy, które niekiedy są rewolucyjne i na zawsze…

    Artykuły
    8 lipca 20190

    HMS Victoria (1859) – pierwszy i ostatni

    Zbudowany w 1859 roku okręt liniowy HMS Victoria to wyjątkowa jednostka. Chociaż nie zasłynęła w…

    Artykuły
    26 grudnia 20160

    Okręty obrony wybrzeża typu Siegfried i Odyn

    W latach 1888-1896 w Niemczech powstały dwa typy pancerników obrony wybrzeża typu Siegfried (6 okrętów)…

    Artykuły
    21 czerwca 20170

    1948 Tarf Gilera – zapomniany projekt Piero Taruffi

    Włoski kierowca wyścigowy Piero Taruffi zasłynął ustanowieniem w 1937 roku rekordu prędkości dla motocykli, wynoszącego…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.