SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Solar Impulse 2 – podsumowanie lotu
    Solar Impulse 2 - podsumowanie lotu
    Solar Impulse 2 - podsumowanie lotu
    Lotnictwo

    Solar Impulse 2 – podsumowanie lotu

    Michał BanachBy Michał Banach7 września 2016Updated:6 czerwca 2017Brak komentarzy3 Mins Read
    Ciekawa infografika podsumowująca lot Solar Impulse 2 i zawierająca najważniejsze informacje o długości i czasie lotu oraz najważniejszych pobitych rekordach. Więcej informacji o samolocie, oraz zdjęcia znajdziecie w artykule (który na pewno rozbudujemy niedługo).

    Solar Impulse 2 rozpoczął swój lot dookoła świata 9 marca 2015 roku w Abu Dhabi i tam też zakończył swoją przygodę ponad rok później – 26 lipca 2016 roku. W trakcie podróży przez łącznie 558 godzin i 6 minut przeleciał 43 041 kilometrów. Trasa składała się z 17 etapów. W trakcie przygotowań dokonano 17 848 symulacji lotów oraz zużyto 11 655 kWh energii słonecznej. Słoneczny samolot pobił w sumie 19 światowych rekordów (11 nich jest wciąż zatwierdzanych).

    Podsumowanie lotu Solar Impulse 2 (fot. Schindler)
    Podsumowanie lotu Solar Impulse 2 (fot. Schindler)

    7 lat przygotowań

    Do startu projektu Solar Impulse 2 przygotowywano się przez siedem lat. Zaangażowano wiele zespołów eksperckich, w tym innowatorskiego producenta dźwigów Schindler, który był głównym partnerem akcji. Był to czas symulacji, testów, próbnych konstrukcji oraz skomplikowanych kalkulacji. Zakończenie misji jest zwieńczeniem wielkiej przygody, w której Schindler pomógł zrealizować marzenia o locie dookoła świata samolotem napędzanym wyłącznie energią słoneczną. Obecnie Schindler czerpie inspiracje z innowacji, które zostały zastosowane w napędzie solarnym samolotów, wykorzystując je między innymi w projekcie windy solarnej.

    Najwięcej w samolocie ważą akumulatory (633 kilogramy) i ogniwa fotowoltaiczne, które pokrywają skrzydła o powierzchni prawie 270 metrów kwadratowych. Znajdują się pod nimi cztery silniki, każdy o mocy około 17,4 KM. Długie na 72 metry skrzydła, których rozpiętość jest prawie taka sama, jak w Airbusie A380, pokrywa ponad 17 tys. półprzewodników. Zachodzi w nich przemiana energii pochodzącej z promieniowania słonecznego w elektryczną. Do budowy samolotu użyto włókien węglowych, które sprawiają, że sama maszyna waży zaledwie ponad 2 tony, czyli 1% wagi wspomnianego Airbusa A380. Jest to zarówno wada, jak i zaleta, ponieważ lekki samolot jest bardziej narażony na działanie prądów powietrznych i zmiany pogodowe.

    Wyzwania i nowe cele

    W całym projekcie największym wyzwaniem był lot nocą, kiedy samolot nie może czerpać energii ze słońca. Dlatego też panele słoneczne musiały zostać skonstruowane tak, aby magazynować energię, która umożliwiłaby lot po zmroku. Światowy rekord, jakim był nieprzerwany lot nad Pacyfikiem przez 5 dni i nocy (118 godzin) pokazał, że źródła zasilania mogą być całkowicie niezależne od sieci energetycznych czy innych używanych do tej pory form napędu.

    Solar Impulse 2 nie powstał z myślą o przewożeniu pasażerów, ale aby przekazać społeczeństwu ważną wiadomość. Pomysłodawcy nie planowali rewolucjonizowania przemysłu lotniczego – chcieli pokazać światu, że alternatywne źródła energii i nowe technologie mogą osiągnąć to, co niektórzy uważają za niemożliwe. Marzeniem pomysłodawców jest zasilić cały świat czystą energią.

    Jest to kamień milowy w historii odnawialnych źródeł energii, jednak dwaj szwajcarscy pionierzy nie zamierzają na tym poprzestać. Nadal będą wzywać do globalnego wdrażania rozwiązań energooszczędnych, poprzez utworzenie Międzynarodowego Komitetu Czystych Technologii (International Committee for Clean Technologies) oraz wykorzystanie wiedzy i technologii, zdobytych przez lata w Solar Impulse.

    Źródło: Schindler/Materiały prasowe

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleSolar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych
    Next Article Najsłynniejsze pistolety i karabiny. Ilustrowana historia – patronat medialny
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read

    McDonnell XP-67 – nieudany supermyśliwiec

    6 stycznia 20235 Mins Read

    Bartel BM-6 – polski samolot szkolno-myśliwski

    31 grudnia 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.