SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      29 listopada 2023

      BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

      12 listopada 2023

      Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Siemens-Schuckert DDr.I – co za dużo to niezdrowo
    Artykuły

    Siemens-Schuckert DDr.I – co za dużo to niezdrowo

    Michał BanachBy Michał Banach24 marca 2021Updated:8 listopada 2023Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Siemens-Schuckert DDr.I - co za dużo to niezdrowo
    Siemens-Schuckert DDr.I - co za dużo to niezdrowo
    Krótko po wprowadzeniu do eksploatacji słynnych trójpłatowcow Fokker Dr.I, zakłady Siemens-Schuckert opracowały własny myśliwiec w podobnym układzie, ale w którym zastosowano dwa silniki – jeden pchający i jeden ciągnący. Samolot nie doczekał się jednak eksploatacji.

    Wiedza na temat aerodynamiki, oraz technologia budowy samolotów i ich silników podczas I wojny światowej przeszła rewolucyjną drogę, ale i tak pozostawiała wiele do życzenia. Konstruktorzy często decydowali się na stosowanie pewnych rozwiązań bardziej z powodu mody, aniżeli faktycznej potrzeby. Przykładem samolotu, który powstał właśnie w ten sposób, był niemiecki Siemens-Schuckert DDr.I

    Siemens-Schuckert DDr.I
    Siemens-Schuckert DDr.I

    Maszyna została opracowana w drugiej połowie 1917 roku. Konstruktorzy zastosowali trójpłatowy układ skrzydeł znany z Fokkera Dr.I, ale w celu zwiększenia osiągów i zachowania zwartej konstrukcji myśliwca, postanowili zamontować dwa silniki w układzie pchająco-ciągnącym. Jeden silnik umieszczono tradycyjnie z przodu kadłuba, a drugi z tyłu. Wymusiło to zastosowanie podwójnego statecznika i krótkiego małego kadłuba.

    Myśliwiec otrzymał nazwę Siemens-Schuckert DDr.I i miał być pewnego rodzaju maszyną testową, w celu opracowania drugiej maszyny z jeszcze lepszych osiągach, oznaczonej jako DDr.II. Samolot miał 5,8 m długości i 11 m rozpiętości skrzydeł, a maksymalna masa startowa wynosiła 910 kg. Napęd stanowiły dwa dziewięciocylindrowe rotacyjne silniki Siemens-Halske Sh.1 o mocy 110 KM każdy. Przedni silnik napędzał dwułopatowe śmigło, a tylny mniejsze, czterołopatowe. Uzbrojenie składało się z dwóch karabinów maszynowych LMG 08/15 kalibru 7,92 mm wyposażonych w synchronizator, pozwalający na strzelanie przez śmigło.

    Siemens-Schuckert DDr.I
    Siemens-Schuckert DDr.I

    DDr.I miał drewnianą konstrukcję, górny i dolny płat były wsparte na podpórkach, a środkowy płat połączony z kadłubem. Podwozie składało się z dwóch kół na jednej osi. Pilot siedział w otwartym kokpicie w niewielkim kadłubie mieszczącym dwa silniki, zbiorniki paliwa i uzbrojenie.

    Prototyp maszyny został oblatany 9 listopada 1917 roku, jednak chwilę po starcie maszyna rozbiła się i uległa zniszczeniu. Powodem katastrofy był prawdopodobnie brak stabilności oraz zła konfiguracja silników, które źle wpływały na stateczność. Uszkodzenia były zbyt poważne, aby wyremontować samolot. Katastrofa sprawiła również, że zrezygnowano z prac nad ulepszonym DDr.II.

    Jak na swoje lata Siemens-Schuckert DDr.I miał bardzo wyjątkową konfigurację, która równocześnie była jego piętą achillesową. Zbyt skomplikowany układ konstrukcyjny wymagający precyzyjnego dobrania parametrów silników oraz zastosowania odpowiednio solidnej konstrukcji sprawił, że samolot po prostu nie mógł w takiej formie i przy ówczesnej wiedzy być dobrą konstrukcją.

    Wrak Siemens-Schuckert DDr.I
    Wrak Siemens-Schuckert DDr.I
    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleLech – pierwszy polski sterowiec
    Next Article Stwórz hygge w swoim ogrodzie: fotele i siedziska wiszące
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    26 listopada 20237 Mins Read94 Views

    MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

    By Michał Banach0
    19 listopada 20237 Mins Read2 Views

    Junkers G.38 – od samolotu pasażerskiego do tajnego bombowca

    By Michał Banach0
    16 listopada 20233 Mins Read175 Views

    Focke-Wulf A 16 – pokraczny debiut

    By Michał Banach0
    9 listopada 20235 Mins Read47 Views

    Lockheed R6V Constitution – za duży na swoje czasy

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    2 grudnia 2023

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    1 grudnia 2023

    Portugalski pancernik Vasco da Gama

    30 listopada 2023

    Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    29 listopada 2023

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    28 listopada 2023

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

    Reklama




    Losowe
    Lifestyle
    19 grudnia 20182 Mins Read

    Relaks w SPA – dlaczego warto się skusić?

    W natłoku codziennych spraw i obowiązków nie powinniśmy zapominać o odpoczynku oraz znalezieniu chociażby odrobiny…

    Fotografia
    26 lipca 20161 Min Read

    Niesamowita kolekcja aparatów i obiektywów Nikona – zdjęcie

    Amerykański fotograf, John S. Payne zgromadził potężną kolekcję sprzętu fotograficznego firmy Nikon, wartą ponad 125…

    Miejsca
    16 stycznia 20161 Min Read

    Zapomniane czołgi M41 i M47 w lesie – zdjęcia

    Co powiecie na wraki (w całkiem niezłym stanie) czołgów M41 Walker Bulldog i M47 Patton…

    Artykuły
    29 sierpnia 20194 Mins Read

    RDS-1 – pierwsza radziecka bomba atomowa

    Związek Radziecki był drugim państwem, które pozyskało broń atomową. 29 sierpnia 1949 roku na poligonie…

    Artykuły
    7 grudnia 20183 Mins Read

    Opuszczony most Bahia Honda Rail Bridge na Florydzie

    Floryda kojarzy się przede wszystkim z pięknymi plażami, amerykańskim programem kosmicznym, huraganami i łączącą stały…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.