SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Siemens-Schuckert DDr.I – co za dużo to niezdrowo
    Siemens-Schuckert DDr.I - co za dużo to niezdrowo
    Siemens-Schuckert DDr.I - co za dużo to niezdrowo
    Artykuły

    Siemens-Schuckert DDr.I – co za dużo to niezdrowo

    Michał BanachBy Michał Banach24 marca 2021Updated:24 marca 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Krótko po wprowadzeniu do eksploatacji słynnych trójpłatowcow Fokker Dr.I, zakłady Siemens-Schuckert opracowały własny myśliwiec w podobnym układzie, ale w którym zastosowano dwa silniki – jeden pchający i jeden ciągnący. Samolot nie doczekał się jednak eksploatacji.

    Wiedza na temat aerodynamiki, oraz technologia budowy samolotów i ich silników podczas I wojny światowej przeszła rewolucyjną drogę, ale i tak pozostawiała wiele do życzenia. Konstruktorzy często decydowali się na stosowanie pewnych rozwiązań bardziej z powodu mody, aniżeli faktycznej potrzeby. Przykładem samolotu, który powstał właśnie w ten sposób, był niemiecki Siemens-Schuckert DDr.I

    Siemens-Schuckert DDr.I
    Siemens-Schuckert DDr.I

    Maszyna została opracowana w drugiej połowie 1917 roku. Konstruktorzy zastosowali trójpłatowy układ skrzydeł znany z Fokkera Dr.I, ale w celu zwiększenia osiągów i zachowania zwartej konstrukcji myśliwca, postanowili zamontować dwa silniki w układzie pchająco-ciągnącym. Jeden silnik umieszczono tradycyjnie z przodu kadłuba, a drugi z tyłu. Wymusiło to zastosowanie podwójnego statecznika i krótkiego małego kadłuba.

    Myśliwiec otrzymał nazwę Siemens-Schuckert DDr.I i miał być pewnego rodzaju maszyną testową, w celu opracowania drugiej maszyny z jeszcze lepszych osiągach, oznaczonej jako DDr.II. Samolot miał 5,8 m długości i 11 m rozpiętości skrzydeł, a maksymalna masa startowa wynosiła 910 kg. Napęd stanowiły dwa dziewięciocylindrowe rotacyjne silniki Siemens-Halske Sh.1 o mocy 110 KM każdy. Przedni silnik napędzał dwułopatowe śmigło, a tylny mniejsze, czterołopatowe. Uzbrojenie składało się z dwóch karabinów maszynowych LMG 08/15 kalibru 7,92 mm wyposażonych w synchronizator, pozwalający na strzelanie przez śmigło.

    Siemens-Schuckert DDr.I
    Siemens-Schuckert DDr.I

    DDr.I miał drewnianą konstrukcję, górny i dolny płat były wsparte na podpórkach, a środkowy płat połączony z kadłubem. Podwozie składało się z dwóch kół na jednej osi. Pilot siedział w otwartym kokpicie w niewielkim kadłubie mieszczącym dwa silniki, zbiorniki paliwa i uzbrojenie.

    Prototyp maszyny został oblatany 9 listopada 1917 roku, jednak chwilę po starcie maszyna rozbiła się i uległa zniszczeniu. Powodem katastrofy był prawdopodobnie brak stabilności oraz zła konfiguracja silników, które źle wpływały na stateczność. Uszkodzenia były zbyt poważne, aby wyremontować samolot. Katastrofa sprawiła również, że zrezygnowano z prac nad ulepszonym DDr.II.

    Jak na swoje lata Siemens-Schuckert DDr.I miał bardzo wyjątkową konfigurację, która równocześnie była jego piętą achillesową. Zbyt skomplikowany układ konstrukcyjny wymagający precyzyjnego dobrania parametrów silników oraz zastosowania odpowiednio solidnej konstrukcji sprawił, że samolot po prostu nie mógł w takiej formie i przy ówczesnej wiedzy być dobrą konstrukcją.

    Wrak Siemens-Schuckert DDr.I
    Wrak Siemens-Schuckert DDr.I

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleLech – pierwszy polski sterowiec
    Next Article Stwórz hygge w swoim ogrodzie: fotele i siedziska wiszące
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read

    Bojowy wóz piechoty Marder 1

    19 stycznia 20235 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    31 października 20210

    10 ciekawostek o dyniach

    Jak wygląda dynia, każdy wie, przynajmniej w teorii, ponieważ do rodziny dyniowatych należy ponad 1000…

    Artykuły
    4 stycznia 20170

    Ural-5920 (Nami-0157) – nietypowy pojazd gąsienicowy

    Eksploracja znajdujących się na północy i dalekim wschodzie Rosji pól naftowych to spore wyzwanie. Pomijając…

    Artykuły
    21 października 20200

    Port lotniczy Skiatos – greckie Sint Maarten

    Port lotniczy Princess Juliana na wyspie Sint Maarten na Karaibach słynnie z charakterystycznego położenia i…

    Artykuły
    29 czerwca 20210

    Linke-Hofmann R.I – (prawie) niewidzialny bombowiec z I wojny światowej

    Podczas I wojny światowej powstało wiele niecodziennych samolotów. Specjalizująca się w produkcji tramwajów firma Linke-Hofmann…

    Artykuły
    17 lutego 20170

    Buzłudża – symbol bułgarskiego socjalizmu

    Socjalizm pozostawił po sobie w Europie Środkowej i Wschodniej wiele pamiątek – zwłaszcza budynków i pomników.…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.