SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail
    Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail
    Artykuły

    Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail

    Michał BanachBy Michał Banach6 maja 20224 komentarze2 Mins Read
    W latach 20. w USA bardzo szybko zaczęła rozwijać się poczta lotnicza. Przewóz przesyłek drogą powietrzną był szybszy i bardziej opłacalny niż drogą lądową. W związku z tym wielu producentów samolotów zaczęło projektować dedykowane samoloty pocztowe. Jedną z takich maszyn był Boeing Monomail z 1930 roku.

    Początkowo pocztę lotniczą w Stanach Zjednoczonych obsługiwały przerobione samoloty dwupłatowe, z których usuwano całe zbędne wyposażenie i każdą wolną przestrzeń przystosowywano do przewozu poczty. Wadą tych maszyn były jednak słabe osiągi i mały udźwig. Pod koniec lat 20. zakłady Boeinga postanowiły zaprojektować nowoczesny, jednopłatowy samolot pocztowy, o jak najbardziej dopracowanej konstrukcji.

    Boeing Model 200 Monomail
    Boeing Model 200 Monomail

    Prace zaowocowały powstaniem w 1930 roku samolotu nazwanego Boeing Model 200 Monomail. Maszyna wzbiła się w powietrze 6 maja 1930 roku. Samolot był dolnopłatem o metalowej konstrukcji z chowanym podwoziem. Model 200 miał 12,75 m długości i 18 m rozpiętości skrzydeł. Maksymalna masa startowa wynosiła 3628 kg. Napęd stanowił silnik Pratt & Whitney Hornet B o mocy 575 KM zapewniający prędkość maksymalną 254 km/h i przelotową 217 km/h oraz zasięg 925 km.

    Pierwsze próby samolotu były bardzo udane. Maszyna była łatwa w pilotażu i bardzo zwrotna. Zachęceni sukcesem konstruktorzy Boeinga rozpoczęli wówczas prace nad ulepszoną wersją samolotu, oznaczoną jako Boeing Model 221 Monomail. Maszyna ta była nieco dłuższa i zamiast poczty miała przewozić 6 pasażerów. Wprowadzono również sporo poprawek w konstrukcji.

    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail

    Model 221 wzbił się w powietrze 18 sierpnia 1931 roku, a następnie był wykorzystywany przez firmę  firma Boeing Air Transport. Jako samolot pasażerski Monomail okazał się bardziej przydatny niż samolot pocztowy, w związku z czym Boeing podjął decyzję o przebudowie obu samolotów do wariantu Model 221A.

    Wersja ta była rozwinięciem odmiany pasażerskiej. Oprócz licznych ulepszeń konstrukcji, ponownie wydłużono kadłub, dzięki czemu możliwe było transportowanie 8 pasażerów. Oba samoloty wykorzystywano przez krótki czas do różnych testów, a następnie do regularnych lotów pasażerskich.

    Niestety ich eksploatacja zakończyła się w 1935 roku, kiedy obie maszyny uległy wypadkom – pierwszy rozbił się 27 maja, a drugi pod koniec roku. Ostatecznie Monomail mimo swojej bardzo dobrej konstrukcji okazał się porażką finansową Boeinga, jednak zdobyte przy pracach nad nim doświadczenie zostało wykorzystane w późniejszych konstrukcjach.

    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleJak rozpoznać naturalny żel pod prysznic? Co powinien mieć w składzie?
    Next Article HMS Victory – długowieczny okręt liniowy
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read

    McDonnell XP-67 – nieudany supermyśliwiec

    6 stycznia 20235 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 kwietnia 20180

    Hasselblad 500EL (EDC) – księżycowe aparaty

    Przygotowując się do lądowania na księżycu, NASA musiało wybrać odpowiednie aparaty fotograficzne dla astronautów, dzięki…

    Lifestyle
    29 kwietnia 20180

    Na co zwracać uwagę kupując olejki CBD?

    Olejki CBD to produkt, który wciąż zyskuje na popularności. Polacy kupują ten suplement diety z…

    Lifestyle
    1 września 20170

    Beskidy Zachodnie – tu warto przyjechać przez cały rok

    Szukasz idealnego miejsca na urlop? Znajdziesz je nie tylko tysiące kilometrów od Polski. Atrakcje dla…

    Kobieta
    1 lipca 20220

    Niezastąpiona bielizna bezszwowa – dlaczego warto mieć ją w swojej szafie?

    Doskonale dobrana stylizacja, nieskazitelny makijaż i fryzura – dobry wygląd może zepsuć nie tylko niesprzyjająca…

    Artykuły
    8 stycznia 20230

    Scala Contarini del Bovolo – ukryta wenecka atrakcja

    Krążąc weneckimi uliczkami można czasami natrafić na wyjątkowe miejsca, ukryte przed tłumami turystów. Jednym z…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.