SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    • TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk
    • Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51
    • Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship
    • Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę
    • HMS Vanguard – ostatni pancernik
    • France – ostatni francuski luksusowy transatlantyk
    • USS Gerald R. Ford vs. USS Langley – czyli jak zmieniły się amerykańskie lotniskowce
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

      13 maja 2022

      Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      16 maja 2022

      Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

      13 maja 2022

      Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

      6 maja 2022

      Jak rozpoznać naturalny żel pod prysznic? Co powinien mieć w składzie?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail
    Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail
    Artykuły

    Samolot pocztowy i pasażerski Boeing Monomail

    Michał BanachBy Michał Banach6 maja 20224 komentarze2 Mins Read
    W latach 20. w USA bardzo szybko zaczęła rozwijać się poczta lotnicza. Przewóz przesyłek drogą powietrzną był szybszy i bardziej opłacalny niż drogą lądową. W związku z tym wielu producentów samolotów zaczęło projektować dedykowane samoloty pocztowe. Jedną z takich maszyn był Boeing Monomail z 1930 roku.

    Początkowo pocztę lotniczą w Stanach Zjednoczonych obsługiwały przerobione samoloty dwupłatowe, z których usuwano całe zbędne wyposażenie i każdą wolną przestrzeń przystosowywano do przewozu poczty. Wadą tych maszyn były jednak słabe osiągi i mały udźwig. Pod koniec lat 20. zakłady Boeinga postanowiły zaprojektować nowoczesny, jednopłatowy samolot pocztowy, o jak najbardziej dopracowanej konstrukcji.

    Boeing Model 200 Monomail
    Boeing Model 200 Monomail

    Prace zaowocowały powstaniem w 1930 roku samolotu nazwanego Boeing Model 200 Monomail. Maszyna wzbiła się w powietrze 6 maja 1930 roku. Samolot był dolnopłatem o metalowej konstrukcji z chowanym podwoziem. Model 200 miał 12,75 m długości i 18 m rozpiętości skrzydeł. Maksymalna masa startowa wynosiła 3628 kg. Napęd stanowił silnik Pratt & Whitney Hornet B o mocy 575 KM zapewniający prędkość maksymalną 254 km/h i przelotową 217 km/h oraz zasięg 925 km.

    Pierwsze próby samolotu były bardzo udane. Maszyna była łatwa w pilotażu i bardzo zwrotna. Zachęceni sukcesem konstruktorzy Boeinga rozpoczęli wówczas prace nad ulepszoną wersją samolotu, oznaczoną jako Boeing Model 221 Monomail. Maszyna ta była nieco dłuższa i zamiast poczty miała przewozić 6 pasażerów. Wprowadzono również sporo poprawek w konstrukcji.

    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail

    Model 221 wzbił się w powietrze 18 sierpnia 1931 roku, a następnie był wykorzystywany przez firmę  firma Boeing Air Transport. Jako samolot pasażerski Monomail okazał się bardziej przydatny niż samolot pocztowy, w związku z czym Boeing podjął decyzję o przebudowie obu samolotów do wariantu Model 221A.

    Wersja ta była rozwinięciem odmiany pasażerskiej. Oprócz licznych ulepszeń konstrukcji, ponownie wydłużono kadłub, dzięki czemu możliwe było transportowanie 8 pasażerów. Oba samoloty wykorzystywano przez krótki czas do różnych testów, a następnie do regularnych lotów pasażerskich.

    Niestety ich eksploatacja zakończyła się w 1935 roku, kiedy obie maszyny uległy wypadkom – pierwszy rozbił się 27 maja, a drugi pod koniec roku. Ostatecznie Monomail mimo swojej bardzo dobrej konstrukcji okazał się porażką finansową Boeinga, jednak zdobyte przy pracach nad nim doświadczenie zostało wykorzystane w późniejszych konstrukcjach.

    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Boeing Model 221 Monomail
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułJak rozpoznać naturalny żel pod prysznic? Co powinien mieć w składzie?
    Następny artykuł HMS Victory – długowieczny okręt liniowy
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    15 maja 20228 Mins Read

    PWS-24 – pierwszy polski seryjnie produkowany samolot pasażerski

    1 maja 20223 Mins Read

    Boeing XAT-15 – szkolno-treningowy samolot bombowy

    29 kwietnia 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 kwietnia 20220

    PL-01 Concept – czołg-makieta, który zawojował mediami

    Zaprezentowany w 2013 roku na targach MSPO w Kielcach projekt czołgu PL-01 Concept dosłownie zawojował…

    Artykuły
    4 kwietnia 20175

    Jagdtiger – najpotężniejszy niemiecki niszczyciel czołgów

    Wprowadzony pod koniec II wojny światowej niemiecki niszczyciel czołgów Sd.Kfz. 186 Jagdtiger, był największym, najcięższym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 201710

    Boeing B-52 Stratofortress – symbol zimnej wojny

    Jakie jest pierwsze skojarzenie z zimną wojną? Wyścig w kosmos, Gagarin i Apollo? Kryzys kubański?…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    16 maja 2022

    Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    15 maja 2022

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    14 maja 2022

    Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    13 maja 2022

    Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship

    13 maja 2022

    Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    27 sierpnia 20150

    Księga rekordów Guinnessa

    27 sierpnia 1955 roku wydano pierwszą edycję Księgi Rekordów Guinnessa. Licząca 198 stron i wydrukowana…

    Artykuły
    21 maja 20190

    Toyota 2000GT – pierwszy japoński supersamochód

    Z perspektywy czasu stare supersamochody produkowane np. w latach 60. nie robią już wrażenia pod…

    Artykuły
    25 maja 20210

    Antonow An-124-100M – Poznań Ławica 24.05.2021 – galeria

    Chociaż Antonowy An-124 pojawiają się w Polsce dosyć często, ich wizyty zawsze przyciągają uwagę i…

    Artykuły
    29 czerwca 20172

    Chiński czołg podstawowy Typ 96

    Obok Federacji Rosyjskiej i Stanów Zjednoczonych, Chińska Republika Ludowa (ChRL) posiada jedne z największych wojsk…

    Artykuły
    19 grudnia 20210

    Schron przeciwlotniczy na Winogradach w Poznaniu

    Zagłębiając się w zabudowania tworzące Osiedle Kosmonautów w Poznaniu można natrafić na około 21-metrowy betonowy…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.