Polskie Linie Lotnicze LOT w najbliższych latach powiększą swoją flotę o 6 nowych samolotów typu Boeing 737 MAX 8. Jest to najnowsza wersja nieśmiertelnego wręcz Boeinga 737, której produkcja rozpocznie się w 2017 roku.
PLL LOT mają w planach znaczącą rozbudowę floty i sieci połączeń, aby zwiększyć swój udział w rynku. Nasz narodowy przewoźnik planuje do 2020 roku zwiększyć liczbę przewożonych pasażerów do 10 mln rocznie (prawie dwukrotnie więcej niż według założeń na 2016 rok).

Aby zrealizować plany firma musi powiększyć flotę o nowe, bardziej ekonomiczne w eksploatacji maszyny. Wybór padł na Boeingi 737 MAX 8. Jest to najnowsza maszyna z rodziny 737, której oblot miał miejsce 29 stycznia 2016 roku. Jest to maszyna wąskokadłubowa, przystosowana do przewozu do 200 pasażerów (wariant dla LOTu będzie mógł zabrać na pokład 186 pasażerów i będzie miał układ foteli 3-3).
Według danych producenta 737 MAX 8 może osiągać prędkość przelotową 839 km/h i dysponuje zasięgiem około 6500 km. Napęd stanowią dwa silniki CFM International LEAP-1B. Maszyna jest o 7 % lżejsza od starszych 737, spala o 14 % mniej paliwa oraz generuje mniej hałasu i dwutlenku węgla .

LOT zamierza kupić 6 samolotów, których dostawy rozpoczną się w listopadzie i grudniu 2017 roku (po jednej maszynie miesięcznie), natomiast kolejne maszyny trafią do służby w czerwcu i lipcu 2018 roku (2 samoloty), maju 2019 i kwietniu 2020 roku (po jednej maszynie).
Ze względu na to, że są to zupełnie nowe samoloty, których produkcja dopiero rusza, LOT dodatkowo wprowadzi do eksploatacji w ramach leasingu 4 używane Boeingi 737-800 NG. Maszyny pozostaną we flocie LOTu do czasu dostarczenia ostatniego 737 MAX 8 i będą mogły zabierać na pokład tyle samo pasażerów (186).
Nowe samoloty LOTu będą zbliżone pod względem konfiguracji wewnętrznej do używanych już przez lot nowoczesnych Boeingów 787 Dreamliner. Pasażerowie będą dysponowali wygodnymi fotelami z portami USB, oświetleniem redukującym efekt tzw. jet lagu oraz większymi schowkami na bagaże.