Marketing afiliacyjny znany również jako programy partnerskie to ciekawy sposób na zarabianie w internecie. Prowadząc własną stronę internetową, blog albo portal, można dzięki nim w ciekawy sposób sfinansować swoje działania, równocześnie nie przenosząc dodatkowych kosztów na odbiorców. Jedną z platform oferujących możliwość zarabiania na programach partnerskich jest ECOMpartners.
Programy partnerskie – na czym polegają
Istnieje wiele różnych form marketingu afiliacyjnego i programów partnerskich. Głównie cechują się one zarabianiem na prowizji od każdej sprzedaży dokonanej przez Czytelników danej strony, którzy skorzystali z specjalnych linków afiliacyjnych. Każda transakcja, która zostanie w pełni dokończona staje się źródłem zarobku. Co istotne, korzystając z takich linków, nie płaci się więcej za produkt, a wręcz przeciwnie, często ma się dodatkowe rabaty, a równocześnie część środków trafia do twórcy strony na której kliknęliśmy w link.
Najczęściej programy afiliacyjne i partnerskie pozwalają na zarabianie kilku procent od każdej transakcji. Są jednak programy, które oferują znacznie większe stawki. Głównie dotyczy to dobrze marżowanych produktów i usług. W takich przypadkach prowizje sięgają kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu procent. Dobrze dobierając produkty do tematyki prowadzonej strony, tak aby były one interesujące dla Czytelników, można zarobić bardzo konkretne sumy od kilkuset złotych miesięcznie do kilku tysięcy.
ECOMpartners
Program partnerski ECOMpartners należy do grona rzadszych i równocześnie ciekawszych programów partnerskich. Skupia on głównie marki nastawione na sprzedaż internetową i co istotne obrót produktami w przystępnych cenach, ale równocześnie na tyle dobrze marżowanymi, aby polecający mógł zarabiać nawet kilkadziesiąt procent na każdej sprzedaży. Większość programów dostępnych w ECOMpartners zapewnia marże w wysokości aż 20% od każdej transakcji.
Jak sami twórcy tego programu mówią, wiele z produktów, które można promować za pomocą dostępnych w systemie linków, to produkty typowo viralowe, łatwe do promocji i często przyciągające wzrok, a tym samym łatwiejsze do sprzedania. Ich lista stopniowo się też powiększa.
Jak to działa?
System ECOMpartners jest prosty i bardzo przejrzysty. Rejestrując się w systemie zakładamy konto przez które mamy dostęp do listy firm i produktów do promocji. Po uzupełnieniu danych w systemie i dokończeniu rejestracji, przechodzimy do zakładki z programami partnerskimi, gdzie wybieramy te, które nas interesują. Następnie pobieramy indywidualne linki afiliacyjne, oraz materiały do wykorzystania przy promocji produktów – np. bannery.
To jak wykorzystamy te materiały, zależy tylko od nas. Możemy umieścić na naszej stronie bannery, albo napisać artykuł w którym znajdą się odpowiednie linki. Najważniejsze jest to, aby zachęcić Czytelników do kliknięcia w dany link oraz dokonania zakupu. Każdy link działa przez 30 dni. Oznacza to, że jeśli w ciągu 30 dni od kliknięcia zostanie dokonany zakup, otrzymamy prowizję.
Środki zebrane z sfinalizowanych transakcji trafiają na naszą skarbonkę, z której po uzbieraniu odpowiedniej kwoty możemy je wypłacić. Jeśli prowadzimy działalność, rozliczenia odbywają się w oparciu o fakturę. Jeśli jednak nie mamy własnej firmy, to wypłata środków odbywa się w oparciu o rachunek.
Przez cały czas w trakcie korzystania z platformy czuwa nad nami opiekun, z którym możemy omówić wszelki istotne dla nas kwestie, takie jak np. obsługa systemu.
Zalety i wady
Każdy program afiliacyjny i partnerski ma wiele zalet ale też i wad wynikających z specyfiki tego typu programów. Największą zaletą są możliwości zarobku i dopasowania działań reklamowych do naszej strony oraz odbiorców. Im lepiej to zrobimy, tym więcej zyskamy. Reklamy tworzone w oparciu o programy partnerskie w praktyce są bardzo natywnymi reklamami. Co również istotne, odbiorcy są świadomi (i warto tę świadomość budować), że dokonując zakupów przy użyciu tych linków przyczyniają się do wspierania portalu z którego korzystają.
Systemy te są też bardzo korzystne dla reklamodawców, którzy płacą za wyniki, a nie za ogólną promocję swoich produktów, która może, ale nie musi doprowadzić do sprzedaży. W przypadku programów partnerskich najpierw musi dojść do sprzedaży. Jest to więc rozwiązanie win-win dla wszystkich. Reklamodawca zarabia na sprzedaży i płaci za wymierne wyniki, wydawca/blogger zarabia za swoją aktywność, a Czytelnicy kupują produkty jeśli chcą i kiedy chcą.
Tu dochodzimy jednak do pewnej wady tego typu rozwiązań. Jeśli nasza twórczość nie dociera do odpowiedniej grupy odbiorców, to nie uda nam się zachęcić odpowiedniej liczby osób do dokonania zakupu. Przygotujemy wpisy, umieścimy bannery, ale mogą się one nie przełożyć na zyski. Trzeba więc podejść do tego tematu z świadomością, tak prowadząc działania, aby dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych danymi produktami, aby w ogóle mieć punkt wyjścia.
Podsumowanie
Jest wiele sposobów zarabiania w internecie na prowadzonej przez siebie stronie. Od tak popularnych i nielubianych oraz coraz mniej skutecznych bannerów reklamowych, przez artykuły sponsorowane po marketing afiliacyjny i programy partnerskie. Z wszystkich tych rozwiązań, programy partnerskie prezentują się ciekawie jako dodatek do naszych działań, który może być źródłem dodatkowego przychodu.
Jeśli więc prowadzicie blog, portal albo po prostu własną stronę internetową, na której jest miejsce bannery albo teksty, warto zainteresować się programami partnerskimi jako dodatkowym źródłem finansowania naszej działalności. W przypadku ECOMpartners zyskujemy zarówno możliwość zarabiania na ciekawych programach partnerskich jak i zarabiania konkretnych kwot na naszych działaniach.