W okresie międzywojennym polskie zakłady lotnicze zbudowały wiele ciekawych prototypów samolotów wojskowych i cywilnych. Niestety tylko część z nich weszła do produkcji seryjnej. Mimo to wiele z tych maszyn wzbudzało spore zainteresowanie na różnych pokazach i wystawach lotniczych.
W 1938 roku w dniach od 25 listopada do 11 grudnia w Paryżu odbył się XVI Salon Lotniczy. Polska wystawiła na swoim stoisku kilka maszyn, ale największą uwagę przykuły samoloty PZL-37 Łoś, PZL.38 Wilk i PZL.46 Sum.
Jedynie PZL-37 Łoś trafił do eksploatacji i był najnowocześniejszym polskim samolotem podczas Kampanii Wrześniowej. Zarówno Wilk jak i Sum pozostały w fazie prototypów. Prace nad Wilkiem przerwano wraz z rozwojem prac nad lepszymi maszynami, natomiast Sum jako następca samolotów PZL.23 Karaś był prawie gotowy do rozpoczęcia produkcji.
Na zdjęciu widać wszystkie trzy maszyny podczas budowy stoiska zakładów PZL.
