SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      29 listopada 2023

      BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      1 grudnia 2023

      Portugalski pancernik Vasco da Gama

      30 listopada 2023

      Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 grudnia 2023

      Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

      12 listopada 2023

      Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Artykuły

    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox

    Michał BanachBy Michał Banach21 marca 2017Updated:21 marca 2017Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Infrastruktura drogowa w Polsce rozwija się bardzo szybko, a kolejne autostrady i drogi szybkiego ruchu znacznie ułatwiają podróżowanie po kraju. Rozwój ten rodzi również potrzebę polepszania min. barier ochronny wzdłuż dróg. Przykładem bardzo ciekawego i oryginalnego w swojej prostocie systemu ochronnego są bariery TSB Sofibox polskiej firmy Fiedor-Bis.

    Na pierwszy rzut oka bariery TSB Sofibox przypominają standardowe, betonowe bariery ustawiane wzdłuż wielu dróg. W praktyce wykonane są z lekkiego korpusu z polietylenu, wzmocnionego sprężystymi pętlami stalowymi, wypełnionego betonem już po ustawieniu. Jeden pusty segment waży zaledwie około 70 kg, natomiast po napełnieniu betonem jego masa wzrasta do 1500-2200 kg. Materiały z których wykonano bariery są odporne na wszelkie warunki atmosferyczne.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Dzięki takiej konstrukcji poszczególne segmenty są łatwe w transporcie (tradycyjne bariery betonowe wymagają użycia ciężkiego sprzętu nie tylko do ustawiania, ale również do transportu) i montażu. Dopiero po ustawieniu na miejscu i przytwierdzeniu do podłoża całego zestawu, bloki wypełnia się betonem. Prosty system łączenia poszczególnych segmentów dodatkowo ułatwia wymianę poszczególnych bloków, które ulegną np. uszkodzeniu w trakcie eksploatacji.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Co istotne bariery są na tyle wytrzymałe, że nie trzeba ich wymieniać po każdym zderzeniu. W trakcie prób certyfikowanych przeprowadzonych przez firmę Fiedor-Bis bariery wytrzymały dwa uderzenia samochodów o masie 900 i 1500 kg dokładnie w to samo miejsce i dalej przeszły próby, więc spokojnie wytrzymałyby jeszcze kilka uderzeń.

    Dodatkowo powłoka z której wykonane są bariery jest na tyle miękka, że uderzający w nią pojazd nie doznaje dużych uszkodzeń, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo na drogach (zwłaszcza w porównaniu do np. stalowych barierek). Inną zaletą takiej powłoki jest możliwość dobierania kolorów barier według własnego uznania (dostępnych jest 8 kolorów).

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Firma Fiedor-Bis ma w swojej ofercie bardzo szeroką gamę barier tego typu, różniących się rozmiarem (od bloków o wymiarach 86×241 cm po bloki o wymiarach 110×243 cm) oraz przede wszystkim poziomem ochrony. Najbardziej wytrzymałymi i zarazem najbezpieczniejszymi są bariery systemu TSB 1100.

    Dysponują one klasą powstrzymywania H2 i wytrzymują zderzenia, których intensywność mieści się w klasie A, a maksymalne przesunięcie bariery w wyniku uderzenia mieści się w klasie W2. Przekładając to na praktykę, bariery tego typu wytrzymują spokojnie zderzenie z samochodami o masie 900 kg i 1500 kg czy też autobusami o masie 13 000 kg, a maksymalne przesunięcie bariery w wyniku zderzenia to 80 cm. Potwierdzeniem wytrzymałości barier są testy

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Modułowa konstrukcja barier sprawia, że można je montować praktycznie wszędzie, gdzie tylko jest to potrzebne i można je zakotwiczyć – zarówno wzdłuż dróg, jak i na rozjazdach, placach budowy, wzdłuż torów kolejowych, wyścigowych itp.

    Największą zaletą barier TSB Sofibox jest ich prostota i modułowa konstrukcja połączone z bardzo wysoką wytrzymałością i gwarantowanym bezpieczeństwem.Nie potrzeba żadnych specjalnych i drogich systemów, aby chronić kierowców na drogach. Warto również dodać, że są już wykorzystywane na drogach w Polsce.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Poniżej krótki filmik przedstawiający bariery w akcji:

    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous Article50 najsłynniejszych aparatów fotograficznych w historii – recenzja
    Next Article Seversky SEV-3 – pierwszy samolot Seversky Aircraft
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    2 grudnia 20233 Mins Read3 Views

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    By Artykuł Sponsorowany0
    15 listopada 202312 Mins Read234 Views

    Okręty podwodne typu 207 – Kobben

    By Michał Banach0
    14 listopada 20235 Mins Read353 Views

    ORP Gryf – największy okręt wojenny II RP

    By Michał Banach0
    12 listopada 20234 Mins Read1 Views

    Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    By Artykuł Sponsorowany0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    29 listopada 20238 Mins Read

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    Bojowe wozy piechoty są podstawowym środkiem transportu dla żołnierzy na współczesnym polu walki. Pojazdy te…

    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    2 grudnia 2023

    Czy John van den Brom odejdzie z Lecha Poznań?

    1 grudnia 2023

    Portugalski pancernik Vasco da Gama

    30 listopada 2023

    Radzieckie niszczyciele rakietowe projektu 57 (typ Gniewnyj)

    29 listopada 2023

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    28 listopada 2023

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    29 listopada 20193 Mins Read

    Jedyny w swoim rodzaju Vauxhall SRV Concept

    Zaprojektowany w 1970 roku Vauxhall SRV Concept chociaż był typowym demonstratorem koncepcji samochodu przyszłości, a…

    Artykuły
    21 marca 20204 Mins Read

    Kanadyjski czołg szybki Ram

    W momencie wybuchu II wojny światowej Kanada nie posiadała wojsk pancernych. Wydarzenia na froncie szybko…

    Artykuły
    11 marca 20203 Mins Read

    Soko 522 – jugosłowiański samolot szkolny

    Zbudowany w 1955 roku samolot szkolny Soko 522 był bardzo oryginalną konstrukcją. Wywodził się z…

    Artykuły
    17 stycznia 20193 Mins Read

    Bitwa nad Palmdale – spektakularna porażka amerykańskiego lotnictwa

    Chyba żadna bitwa powietrzna stoczona w historii amerykańskiego lotnictwa nie była tak wielką porażką, jak…

    Artykuły
    18 lipca 20233 Mins Read

    LEGO Zgredek (76421) – recenzja

    Zgredek dostał skarpetę… Który z fanów Harrego Pottera nie zna tego słynnego tekstu małego domowego…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.