SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox
    Artykuły

    Polskie bariery drogowe TSB Sofibox

    Michał BanachBy Michał Banach21 marca 2017Updated:21 marca 2017Brak komentarzy3 Mins Read
    Infrastruktura drogowa w Polsce rozwija się bardzo szybko, a kolejne autostrady i drogi szybkiego ruchu znacznie ułatwiają podróżowanie po kraju. Rozwój ten rodzi również potrzebę polepszania min. barier ochronny wzdłuż dróg. Przykładem bardzo ciekawego i oryginalnego w swojej prostocie systemu ochronnego są bariery TSB Sofibox polskiej firmy Fiedor-Bis.

    Na pierwszy rzut oka bariery TSB Sofibox przypominają standardowe, betonowe bariery ustawiane wzdłuż wielu dróg. W praktyce wykonane są z lekkiego korpusu z polietylenu, wzmocnionego sprężystymi pętlami stalowymi, wypełnionego betonem już po ustawieniu. Jeden pusty segment waży zaledwie około 70 kg, natomiast po napełnieniu betonem jego masa wzrasta do 1500-2200 kg. Materiały z których wykonano bariery są odporne na wszelkie warunki atmosferyczne.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Dzięki takiej konstrukcji poszczególne segmenty są łatwe w transporcie (tradycyjne bariery betonowe wymagają użycia ciężkiego sprzętu nie tylko do ustawiania, ale również do transportu) i montażu. Dopiero po ustawieniu na miejscu i przytwierdzeniu do podłoża całego zestawu, bloki wypełnia się betonem. Prosty system łączenia poszczególnych segmentów dodatkowo ułatwia wymianę poszczególnych bloków, które ulegną np. uszkodzeniu w trakcie eksploatacji.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Co istotne bariery są na tyle wytrzymałe, że nie trzeba ich wymieniać po każdym zderzeniu. W trakcie prób certyfikowanych przeprowadzonych przez firmę Fiedor-Bis bariery wytrzymały dwa uderzenia samochodów o masie 900 i 1500 kg dokładnie w to samo miejsce i dalej przeszły próby, więc spokojnie wytrzymałyby jeszcze kilka uderzeń.

    Dodatkowo powłoka z której wykonane są bariery jest na tyle miękka, że uderzający w nią pojazd nie doznaje dużych uszkodzeń, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo na drogach (zwłaszcza w porównaniu do np. stalowych barierek). Inną zaletą takiej powłoki jest możliwość dobierania kolorów barier według własnego uznania (dostępnych jest 8 kolorów).

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Firma Fiedor-Bis ma w swojej ofercie bardzo szeroką gamę barier tego typu, różniących się rozmiarem (od bloków o wymiarach 86×241 cm po bloki o wymiarach 110×243 cm) oraz przede wszystkim poziomem ochrony. Najbardziej wytrzymałymi i zarazem najbezpieczniejszymi są bariery systemu TSB 1100.

    Dysponują one klasą powstrzymywania H2 i wytrzymują zderzenia, których intensywność mieści się w klasie A, a maksymalne przesunięcie bariery w wyniku uderzenia mieści się w klasie W2. Przekładając to na praktykę, bariery tego typu wytrzymują spokojnie zderzenie z samochodami o masie 900 kg i 1500 kg czy też autobusami o masie 13 000 kg, a maksymalne przesunięcie bariery w wyniku zderzenia to 80 cm. Potwierdzeniem wytrzymałości barier są testy

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Modułowa konstrukcja barier sprawia, że można je montować praktycznie wszędzie, gdzie tylko jest to potrzebne i można je zakotwiczyć – zarówno wzdłuż dróg, jak i na rozjazdach, placach budowy, wzdłuż torów kolejowych, wyścigowych itp.

    Największą zaletą barier TSB Sofibox jest ich prostota i modułowa konstrukcja połączone z bardzo wysoką wytrzymałością i gwarantowanym bezpieczeństwem.Nie potrzeba żadnych specjalnych i drogich systemów, aby chronić kierowców na drogach. Warto również dodać, że są już wykorzystywane na drogach w Polsce.

    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)
    Bariery drogowe TSB Sofibox (fot. Fiedor-Bis)

    Poniżej krótki filmik przedstawiający bariery w akcji:

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous Article50 najsłynniejszych aparatów fotograficznych w historii – recenzja
    Next Article Seversky SEV-3 – pierwszy samolot Seversky Aircraft
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    D-1 Cykacz – pierwszy projekt Jerzego Dąbrowskiego

    16 stycznia 20232 Mins Read

    Bartel BM-6 – polski samolot szkolno-myśliwski

    31 grudnia 20223 Mins Read

    Mirosław Hermaszewski – pierwszy i jedyny Polak w kosmosie

    14 grudnia 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 kwietnia 20180

    Hasselblad 500EL (EDC) – księżycowe aparaty

    Przygotowując się do lądowania na księżycu, NASA musiało wybrać odpowiednie aparaty fotograficzne dla astronautów, dzięki…

    Lifestyle
    29 kwietnia 20180

    Na co zwracać uwagę kupując olejki CBD?

    Olejki CBD to produkt, który wciąż zyskuje na popularności. Polacy kupują ten suplement diety z…

    Lifestyle
    1 września 20170

    Beskidy Zachodnie – tu warto przyjechać przez cały rok

    Szukasz idealnego miejsca na urlop? Znajdziesz je nie tylko tysiące kilometrów od Polski. Atrakcje dla…

    Kobieta
    1 lipca 20220

    Niezastąpiona bielizna bezszwowa – dlaczego warto mieć ją w swojej szafie?

    Doskonale dobrana stylizacja, nieskazitelny makijaż i fryzura – dobry wygląd może zepsuć nie tylko niesprzyjająca…

    Artykuły
    8 stycznia 20230

    Scala Contarini del Bovolo – ukryta wenecka atrakcja

    Krążąc weneckimi uliczkami można czasami natrafić na wyjątkowe miejsca, ukryte przed tłumami turystów. Jednym z…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.