Przeciętny konsument nie wyobraża już sobie zakupów bez możliwości płatności kartą. Płatności bezgotówkowe stały się powszechne nie tylko w placówkach handlowych, ale również usługowych, a nawet na stoiskach targowych i obiektach turystycznych, a terminal płatniczy jest nieodłącznym elementem wyposażenia współczesnego stanowiska sprzedażowego.

  1. Terminale płatnicze w hotelach – odpowiedź na potrzeby konsumentów i przedsiębiorców
  2. Płatności bezgotówkowe propagowane przez rząd

Terminale płatnicze powinny się znajdować wszędzie tam, gdzie klienci cenią sobie czas i możliwość dokonania szybkich płatności, a więc m.in. w obiektach noclegowych – pensjonatach, hotelach, hostelach czy w gospodarstwach agroturystycznych. Udostępnienie płatności elektronicznych zwiększa też atrakcyjność obiektu – jak wskazują badania, konsumenci częściej wybierają placówki, w których mogą zapłacić bezgotówkowo, nie tylko kartą, ale również za pomocą NFC w smartfonie lub smartbandzie lub smartwatchu.

Terminale płatnicze w hotelach – odpowiedź na potrzeby konsumentów i przedsiębiorców

Obiekty noclegowe, szczególnie hotele, są miejscem, w którym liczy się elastyczne podejście do klienta oraz maksymalne ułatwienie spełnienia wszelkich formalności związanych z pobytem. Nie bez znaczenia jest również dynamiczne przeliczanie walut – goście hotelowi to często obcokrajowcy, którzy płatność chcą uiścić w walucie innej niż polska. Obiekty świadczące usługi hotelowe powinny więc być wyposażone w terminale płatnicze w hotelach od PEP, dzięki którym można przyjąć płatność zarówno w złotówkach, jak i w innej walucie karty płatniczej, którą dysponuje gość hotelowy.

Płatności bezgotówkowe w hotelu - konieczność czy awangarda?
Płatności bezgotówkowe w hotelu – konieczność czy awangarda?

Płatność kartą to jedna z najwygodniejszych metod płatności. Jest szybka i nie wymaga noszenia przy sobie gotówki, a więc zapewnia również bezpieczeństwo transakcji. Ta może opiewać na każdą kwotę – coraz rzadziej spotyka się limity, zgodnie z którymi sprzedawca nie akceptuje płatności kartą, jeśli transakcja opiewa na niską kwotę, np. zaledwie kilka złotych. Niezawodne terminale płatnicze są więc niezbędne, aby zapewnić gościom hotelowym wygodę i bezpieczeństwo płatności.

Obsługa terminali wiąże się dla przedsiębiorcy z dodatkowymi kosztami, jednak są one znikome w porównaniu ze stratami, jakie może ponieść hotel, który nie zapewnia możliwości płatności kartą. Ich wykorzystanie pozwala również na szybkie dokonanie zwrotu środków, tzw. chargeback. W przypadku, w którym usługa nie została zrealizowana lub na drodze pomyłki z karty zostanie ściągnięta nieprawidłowa kwota, można szybko dokonać potrzebnej korekty i zwrócić środki. Terminal płatniczy znacznie ułatwia rozliczenia z klientami, sprawia, że są prostsze, szybsze i bezpieczniejsze w porównaniu do płatności gotówkowych.

Płatności bezgotówkowe propagowane przez rząd

Obsługa płatności bezgotówkowych przynosi wiele korzyści konsumentom i przedsiębiorcom, a dodatkowo jest popularyzowana przez polski rząd. Wykorzystywanie terminali płatniczych wiąże się z pozostawieniem śladu cyfrowego dokonanej płatności – pieniądze są pobierane z konta klienta, przechodzą przez konto operatora płatniczego, a następnie są przesyłane do finalnego odbiorcy. Każda transakcja ma indywidualny numer, dlatego łatwo ją zidentyfikować i przypisać do obu stron transakcji. To z kolei bardzo ułatwia przeprowadzenie kontroli skarbowej i zmniejsza szarą strefę. Dodatkowo, płatności kartą płatniczą mają duży wpływ na koniunkturę państwa, a jak wskazują badania, napędzają sprzedaż i wpływają na przywiązanie klientów do konkretnych sprzedawców.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.