SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Różnice między futbolem amerykańskim a rugby
    • Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku
    • HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda
    • Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19
    • Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową
    • Junkers F.13 – pierwszy całkowicie metalowy samolot pasażerski
    • Pływający, kołowo-gąsienicowy bojowy wóz piechoty Obiekt 911
    • Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      19 czerwca 2022

      Przeglądarka Internet Explorer – krótka historia

      18 czerwca 2022

      Pamięć RAM – krótka historia

      9 czerwca 2022

      Wideorejestratory w samochodzie – przydatny (nie)gadżet

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      29 czerwca 2022

      Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

      29 czerwca 2022

      Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

      23 czerwca 2022

      Pittsburgh toilet – czyli sedes na środku piwnicy

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      1 czerwca 2022

      Ciężki żuraw pływający Herman the German – z Niemiec, przez USA do Panamy

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Niesamowity budynek Zarządu Portu w Antwerpii
    Niesamowity budynek Zarządu Portu w Antwerpii
    Niesamowity budynek Zarządu Portu w Antwerpii
    Artykuły

    Niesamowity budynek Zarządu Portu w Antwerpii

    Michał BanachBy Michał Banach30 grudnia 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Zbudowany w latach 2012-2016 budynek Zarządu Portu w Antwerpii w Belgii, jest bardzo oryginalnym i nietypowym obiektem. Zbudowany w oparciu o odrestaurowaną remizę strażacką, imponuje wyglądem i bardzo odważnym i wyróżniającym się wyglądem.

    Na początku XXI wieku zarząd portu w Antwerpii, będącej drugim największym portem przeładunkowym w Europie, odpowiedzialnym za obsługę 1/4 kontenerów jakie docierają na kontynent, działa w kilku miejscach. Biura rozrzucone był po porcie, co utrudniało pracę i generowało koszty. W 2006 zaczęto więc poszukiwania miejsca na nową siedzibę zarządu portu. W 2007 roku wybór padł na nieużywaną remizę strażacką w centrum portu.

    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. ErikRombaut/Wikimedia Commons)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. ErikRombaut/Wikimedia Commons)

    Lokalizacja była bardzo dobra, ponieważ pozwalała na łatwy dojazd z miasta, oraz dostęp do całego portu. Ogłoszono następnie konkurs na projekt budynku, który miał wykorzystywać w nienaruszonym stanie remizę. Z zgłoszonych projektów, 5 spełniało to oczekiwanie, a ostatecznie wybrano pracę Pochodzącej z Iraku, ale pracującej w Wielkiej Brytanii architekt Zaha Hadid.

    Prace nad realizacją jej projektu rozpoczęto w 2012 roku i zakończono we wrześnio 2016 roku. Hadid zaprojektowała imponujący, 5-piętrowy budynek przypominający swoim kształtem kadłub statku lub diament, oparty na kolumnach, z których część ukryta była wewnątrz budynku remizy, który też zamieniono w biura.

    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)

    Efektem było powstanie biurowca dysponującego miejscem dla 500 pracowników, o powierzchni biurowej aż 12 800 m². 6200 m² liczyły biura w nowej konstrukcji, a 6600 m² w odrestaurowanej remizie. Cała konstrukcja wznosi się na wysokość 46 m, a sam dobudowany fragment ma 111 m długości.

    Od początku budynek projektowano tak, aby był maksymalnie ekologiczny. Pompy ciepła dostarczają ogrzewanie, a sam budynek ma bardzo ekologiczną konstrukcję. Parking może pomieścić 25 samochód elektrycznych, dla których przygotowano stację ładującą, oraz 190 rowerów. Dodatkowo w budynku dawnej remizy umieszczono bibliotekę z czytelnią, dzięki czemu kompleks dał również korzyści okolicznym mieszkańcom.

    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)

    Zaha Hadid zmarła na atak serca przed oddaniem budynku do eksploatacji, 31 marca 2016 roku w wieku 65 lat. Pochowano ją w Brookwood, w hrabstwie Surrey w Wielkiej Brytanii. Budynek Zarządu Portu w Antwerpii nie był jej jedynym ważnym dziełem. Na swoim koncie ma bowiem wiele niesamowitych projektów, które realizowano na calym świecie. Znalazły się wśród nich terminal portu lotniczego Pekin-Daxing, Dongdaemun Design Plaza, Heydar Aliyev Center i wiele innych.

    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Bobo Boom/Wikimedia Commons)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Bobo Boom/Wikimedia Commons)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)
    Budynek Zarządu Portu w Antwerpii (fot. Torsade de Pointes)
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułZimowy relaks w Białce Tatrzańskiej
    Następny artykuł Akademik Łomonosow – pływająca elektrownia atomowa
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Chrysler Building – jedna z ikon Nowego Jorku

    12 czerwca 20225 Mins Read

    Renard R.35 – samolot, który miał wyprzedzać swoje czasy

    29 maja 20222 Mins Read

    Wrocławski Trzonolinowiec

    18 maja 20223 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    4 czerwca 20220

    Ostatnie działo nadbrzeżne 16 inch M1919

    Obecnie obronę wybrzeża oprócz okrętów wojennych zapewniają wyrzutnie rakiet oraz samoloty. Zanim jednak te dwa…

    Artykuły
    13 maja 20212

    Stracona szansa – EM-10 Bielik

    Historia polskich konstrukcji lotniczych to kilka ciekawych konstrukcji, które weszły do eksploatacji oraz bardzo dużo…

    Artykuły
    27 lipca 20190

    Edmund Fitzgerald – największy wrak Wielkich Jezior

    W momencie zbudowania w 1958 roku, SS Edmund Fitzgerald był największym statkiem pływającym po Wielkich…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    29 czerwca 2022

    Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

    29 czerwca 2022

    Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

    28 czerwca 2022

    HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

    27 czerwca 2022

    Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

    26 czerwca 2022

    Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    4 maja 20200

    Pompy Varisco. Profesjonalne rozwiązania dla przemysłu!

    Automatyzacja procesów przemysłowych i stosowanie nowoczesnych rozwiązań do transportu cieczy wymaga użycia komponentów, które odznaczają…

    Artykuły
    22 czerwca 20220

    Jedyny w swoim rodzaju Fokker F.XXXVI Arend

    Zbudowany w 1934 roku Fokker F.XXXVI Arend miał stać się wiodącym samolotem pasażerskim w ofercie…

    Artykuły
    20 stycznia 20210

    HMS Delhi – od krążownika po krążownik przeciwlotniczy

    Zbudowany w 1919 roku HMS Delhi był jednym z okrętów typu Danae (należały do niego…

    Artykuły
    25 czerwca 20150

    Boeing B-50 Superfortress – cichy następca B-29

    Podczas II wojny światowej amerykańskie lotnictwo wprowadziło do eksploatacji bardzo udany i nowoczesny bombowiec strategiczny…

    Artykuły
    16 października 20200

    SS Californian – świadek katastrofy i tragedii Titanica

    Istnieje wiele teorii sugerujących, że gdyby w pobliżu Titanica znajdował się jakiś statek, możliwe byłoby…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.