SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Niemiecki samolot kurierski i rozpoznawczy Heinkel He 70 Blitz
    Niemiecki samolot kurierski i rozpoznawczy Heinkel He 70 Blitz
    Niemiecki samolot kurierski i rozpoznawczy Heinkel He 70 Blitz
    Artykuły

    Niemiecki samolot kurierski i rozpoznawczy Heinkel He 70 Blitz

    Michał BanachBy Michał Banach9 listopada 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Zaprojektowany na początku lat 30. Heinkel He 70 Blitz powstał z myślą o wykorzystaniu przez linie lotnicze Luft Hansa, jednak z racji swoich osiągów, szybko wprowadzono go do eksploatacji w Luftwaffe, a później również w siłach powietrznych innych państw.

    Na początku lat 30. przedstawiciele linii lotniczych Deutsche Lufthansa zwrócili się do zakładów Heinkla z zamówieniem na nowy samolot kurierski, czyli przystosowany do transportu kilku pasażerów lub poczty na krótszych trasach. Maszyna miała być odpowiednikiem samolotów Lockheed Model 9 Orion, używanych przez linie lotnicze Swissair. Założono, że samolot będzie miał konstrukcję mieszaną, chowane podwozie i silnik rzędowy. Wstępny projekt przygotowano w 1931 roku, ale w 1932 roku całkowicie go zmieniono. Prototyp oparty o nowy projekt ukończono w listopadzie 1932 roku, a oblot maszyny oznaczonej jako Heinkel He 70a miał miejsce 1 grudnia 1932 roku.

    Heinkel He 70
    Heinkel He 70

    Samolot miał 11,7 m długości, 14,8 m rozpiętości skrzydeł i maksymalną masę startową 3420 kg. Napęd stanowił dwunastocylindrowy, rzędowy silnik BMW VI 7,3Z o mocy 750 KM, zapewniający prędkość maksymalną 360 km/h i przelotową 335 km/h, oraz zasięg około 1000 km. W wersji wojskowej, uzbrojenie składało się z jednego karabinu maszynowego w tylnym stanowisku strzeleckim, oraz ładunku bomb składającego się z 6 bomb o masie 50 kg lub 24 o masie 10 kg w luku bombowym.

    Po serii prób zbudowano drugi prototyp, oznaczony jako He 70b, przystosowany do przewożenia 4 pasażerów. Trzeci prototyp, He 70c dostosowano natomiast do potrzeb wojska, ponieważ osiągane przez maszynę prędkości były wyższe niż wielu ówczesnych samolotów wojskowych, zwłaszcza myśliwskich. Czwarty prototyp – He 70d otrzymał nowy silnik, natomiast piąty, He 70e był wojskowym odpowiednikiem He 70d.

    Heinkel He 70
    Heinkel He 70

    Próby samolotów były bardzo udane, w związku z czym rozpoczęto ich produkcję seryjną. Luft Hansa otrzymała samoloty w wersji He 70A i He 70D (12 egzemplarzy), oraz He 70G. Luftwaffe otrzymało lekkie bombowce oznaczone jako He 70E, oraz samoloty rozpoznawcze He 70F (część bombowców przerobiono później do wersji F). Dodatkowo opracowano wariant F-1 i F-2, będący dalekodystansowym samolotem rozpoznawczym.

    Samolotami tego typu zainteresowały się również siły powietrzne Węgier, które zakupiły licencję na ich produkcję pod oznaczeniem He 70K (He 170A). Od oryginalnych maszyn różniły się zastosowaniem gwiazdowego silnika WM-K-14 o mocy 1000 KM. Dwa He 70 trafiły również do Japonii oraz do Wielkiej Brytanii.

    Heinkel He 70
    Heinkel He 70

    Cywilne He 70 eksploatowane były przez niemieckie linie lotnicze do 1937 roku, po czym samoloty trafiły do Luftwaffe. Wojskowe egzemplarze intensywnie wykorzystywano w jednostkach liniowych aż do zastąpienia ich dedykowanymi samolotami rozpoznawczymi i lekkimi bombowcami od podstaw projektowanymi do pełnienia tych ról. Kilka maszyn tego typu trafiło do Hiszpanii, gdzie najpierw służyły w Legionie Condor, a później 11 z nich zostało przekazanych hiszpańskim siłom powietrznym.

    Maszyny tego typu wykorzystywano podczas II wojny światowej tylko do zadań łącznikowych tak długi, aż nie uległy one zużyciu z powodu braku części zamiennych. Chociaż eksploatacja He 70 nie należała do bardzo ekscytujących, samoloty te miały znaczący wpływ na rozwój techniki lotniczej i projekty wielu innych maszyn. Doświadczenia z prac nad nimi wykorzystano przy pracach nad bombowca He 111, myśliwcami He 112 oraz kilkoma innymi projektami, natomiast Japończycy zainspirowani konstrukcją niemieckich maszyn opracowali bombowce Aichi D3A.

    Heinkel He 70
    Heinkel He 70
    Heinkel He 70 w Hiszpanii
    Heinkel He 70 w Hiszpanii
    Węgierski Heinkel He 70
    Węgierski Heinkel He 70

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleRyugyong Hotel – najwyższy budynek w Korei Północnej
    Next Article Gdy gładzik w MacBook’u odmawia współpracy
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 listopada 20190

    Zamawianie gadżetów przez Internet – jak to działa

    Spersonalizowane gadżety mogą być ciekawym pomysłem na prezent, który będzie dopasowany do obdarowywanej osoby. Taki…

    Biznes
    10 kwietnia 20180

    Kredyt konsolidacyjny – koło ratunkowe dla zadłużonych!

    Na rynku usług i produktów bankowych dostępny jest kredyt konsolidacyjny, który jest bardzo dobrą alternatywą…

    Artykuły
    25 lipca 20210

    Krążowniki typu Ning Hai – japońskie chińskie krążowniki

    Na początku lat 30. chińska flota prezentowała się fatalnie. Największymi okrętami były całkowicie przestarzałe i…

    Artykuły
    13 września 20150

    Historia Super Mario Bros.

    Dzisiaj mija dokładnie 30 lat od wydania gry Super Mario Bros. na platformę Nintendo. Tytuł…

    Artykuły
    1 października 20180

    Opuszczony szpital Chowrinski w Moskwie

    W dzielnicy Chowrino w Moskwie znajduje się olbrzymi i przerażający opuszczony szpital. Jego budowę rozpoczęto…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.