W latach 40. i 50. Nepal pozostawał odcięty od reszty świata. Jedyna droga do stolicy kraju biegła przez wąskie górskie szlaki, nienadające się do wykorzystania przez samochody. W związku z tym, jeśli ktoś w kraju chciał wejść w posiadanie własnego pojazdu, trzeba go było dosłownie donieść do celu.
Pierwszy samochód w Nepalu pojawił się prawdopodobnie w 1940 roku. Był to Mercedes rocznik 1938, podarowany władcy Nepalu, Królowi Tribhuhvan Bir Bikram Shah Dev przez Adolfa Hitlera. Aby dostarczyć go z Bhimfedi gdzie kończyła się droga z Indii do stolicy kraju, Katmandu licząca kilkadziesiąt osób grupa tragarzy musiała go przenieść przez długi górski szlak.

Liczące od 32 do nawet 96 osób grupy przenosiły samochody na specjalnych bambusowych palach, połączonych razem. Tragarze otrzymywali bardzo skromną zapłatę w wysokości niecałej jednej rupii. Dopiero w 1956 roku otwarto drogę łączącą Katmandu z resztą świata.
Mający 92-lata Dhan Bahadur Gole uznawany jest za ostatniego żyjącego „nosiciela samochodów”. W okresie 20 lat swojej pracy wziął udział w transporcie aż 30 samochodów.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.