SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Napier-Heston Racer – niedoszły rekordzista jednego lotu
    Napier-Heston Racer - niedoszły rekordzista jednego lotu
    Napier-Heston Racer - niedoszły rekordzista jednego lotu
    Artykuły

    Napier-Heston Racer – niedoszły rekordzista jednego lotu

    Michał BanachBy Michał Banach17 grudnia 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Zbudowany w 1940 roku Napier-Heston Racer powstał w dwóch celach – ustanowienia rekordu prędkości dla samolotu i zaprezentowania światu nowego silnika Napier Sabre. Niestety mimo wielkich planów, projekt zakończył się na jednym, nieudanym locie.

    Pod koniec lat 30. firma D. Napier and Son Ltd. rozpoczęła prace nad nowym, 24-cylindrowym silnikiem lotniczym. Miał on dysponować mocą 2000 KM, dzięki czemu idealnie nadawałby się do napędzania samolotów wyścigowych i myśliwców. Niestety w tym czasie palmę pierwszeństwa w lotniczych rekordach prędkości dzierżyły Włochy i Niemcy.

    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer

    Przedstawiciele firmy uznali więc, że nowy silnik powinien zostać wykorzystany w samolocie, który ustanowiłby nowy rekord prędkości. Byłaby to idealna reklama. Problemem było jednak zbudowanie takiego samolotu, ponieważ D Napier and Son Ltd. nie miała odpowiedniego doświadczenia w tej kwestii. W związku z tym prace zlecono zakładom Heston Aircraft Corporation Ltd.

    Pracami kierowali Arthur Ernest Hagg i George Cornwall. Mimo prób uzyskania finansowania z strony sił powietrznych, RAF nie był zainteresowany inwestycją. Odpowiednie środki finansowe zapewnił jednak Lord Nuffield (William Richard Morris), a wiele firm dostarczyło części za darmo lub za symboliczną kwotę, licząc na promocję przy okazji pobicia rekordu prędkości.

    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer

    Budowę pierwszego z dwóch planowanych prototypów rozpoczęto w 1938 roku, a samolot ukończono pod koniec 1939 roku. Samolot otrzymał nazwę Napier-Heston Racer (ale znany był również jako Heston Type 5 Racer lub Heston High Speed Aircraft J.5,) i miał prawie całkowicie drewnianą konstrukcję o bardzo aerodynamicznym kształcie kadłuba. Kadłub miał 7,5 m długości, a rozpiętość skrzydeł wynosiła 9,76 m. Masa startowa wynosiła natomiast 3266 kg. Napęd stanowił podrasowany silnik Napier Sabre H-24 o mocy 2450 KM, teoretycznie zdolny do zapewnienia prędkości maksymalnej 772 km/h. Długotrwałość lotu z pełną prędkością szacowano na 18 minut. Było to wystarczające do ustanowienia rekordu prędkości lotu na dystansie 3 km.

    Po próbach naziemnych i wcześniejszych testach silnika w Fairey Battle, 12 czerwca 1940 roku zaplanowano oblot prototypu. Za sterami zasiadł pilot testowy G.L.G. Richmond. Krótko po starcie samolotu doszło do przegrzania silnika, przez co pilot musiał awaryjnie lądować. Dokładny przebieg lądowania nie jest znany, ale samolot z impetem uderzył w ziemię, przez co podwozie (które przez cały lot było wypuszczone) złamało się i uszkodziło skrzydła, jedno skrzydło złamało się, a ogon oderwał się od kadłuba.

    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer

    Uszkodzenia były tak poważne, że samolot nie nadawał się do naprawy. Chociaż w tym czasie drugi prototyp był ukończono w około 80%, nie zdecydowano się na dalsze kontynuowanie prac. Powodem była ogólna sytuacja międzynarodowa i fakt, że nie było nawet warunków do swobodnego bicia rekordów prędkości w warunkach wojennych. Tym samym cały ambitny projekt upadł po zaledwie jednym, trwającym około 6 minut locie, zakończonym katastrofą.

    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer
    Napier-Heston Racer

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleTP-82 – kosmiczny pistolet
    Next Article Opustoszały pałac w Drogoszach
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    31 stycznia 20239 Mins Read

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    24 stycznia 20235 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.