Od odzyskania niepodległości w 1918 roku, motocykle stanowiły istotne wyposażenie Wojska Polskiego. Tomasz Szczerbicki w swojej książce Motocykle Wojska Polskiego 1918-1950 przybliża historię tych jednośladów w polskich jednostkach wojskowych. A my objęliśmy jego książkę patronatem medialnym.
Motocykle Wojska Polskiego 1918-1950
autor: Tomasz Szczerbicki
W oparciu o 170 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię 75 marek motocykli Wojska Polskiego z lat 1918 – 1950 – etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny).
Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek motocykli zdobytych w czasie I wojny światowej i używanych przez naszych żołnierzy podczas wojny polsko–bolszewickiej. Opisujemy rozwój wojskowej motoryzacji w latach 1918-1939.
Piszemy o motocyklach używane przez Armię Krajowa i inne organizacje konspiracyjne w czasie okupacji. To temat prawie zupełnie nieznany, a warto zdać sobie sprawę, że Armia Krajowa używała dużej liczby motocykli (niektóre zdobywano bezpośrednio przed akcjami i zaraz po nich porzucano).
W Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie w latach 1939 – 1947 etatowym wyposażeniem były motocykle francuskie, angielskie i amerykańskie. Użytkowana była też spora liczba motocykli zdobycznych.
Motocykle Ludowego Wojska Polskiego w latach 1943 – 1950 to do niedawna temat zupełnie nieznany i niechętnie poruszany ze względu na fakt, że w pierwszych latach po zakończeniu wojny większość motocykli LWP stanowiły amerykańskie Harleye-Davidsony WLA. Do 1990 roku była to prawda niewygodna.
- Wydawca: Almapress
- ISBN 978-83-7020-979-7
- Wydanie: trzecie
- Liczba stron: 168
- Cena: 39,90 zł
Więcej informacji: Motocykle Wojska Polskiego 1918-1950
Subskrybuj nasz newsletter!
Co tydzień, w naszym newsletterze, czeka na Ciebie podsumowanie najciekawszych artykułów, które opublikowaliśmy na SmartAge.pl. Czasem dorzucimy też coś ekstra, ale spokojnie, nie będziemy zasypywać Twojej skrzynki zbyt wieloma wiadomościami.


