Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy zbudowano w 1893 roku w dzielnicy Fordon w Bydgoszczy. W swoim czasie był to najdłuższy most w Niemczech zbudowany ze stali – łącznie 1325 metrów. Składał się z 18 przęseł. Wyposażono go w sztuczne oświetlenie w postaci lamp naftowych.

Podczas II wojny światowej przeprawa została dwukrotnie wysadzona. Pierwszy raz 2 września 1939 roku, oraz drugi raz 26 stycznia 1945 roku. Po wojnie most odbudowano, skracając go również do 1005 metrów.

Oryginalnym projektantem mostu był Georg Christoph Mahrtens, a w okresie powojennym projekt odbudowy przygotował inżynier Jerzy Szaniawski.

Na zdjęciu widać samochód na moście w okresie międzywojennym.

Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy (fot. nieznany)
Drogowo-kolejowy most fordoński im. Rudolfa Modrzejewskiego w Bydgoszczy (fot. nieznany)
Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.