SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Test na grypę- kiedy warto wykonać i czy jest skuteczny?
    • Tajniacy – recenzja
    • Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      9 lutego 2023

      Test na grypę- kiedy warto wykonać i czy jest skuteczny?

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.3
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Milwaukee Road class EP-2 Bi-Polar
    Milwaukee Road class EP-2 Bi-Polar
    Milwaukee Road class EP-2 Bi-Polar
    Artykuły

    Milwaukee Road class EP-2 Bi-Polar

    Michał BanachBy Michał Banach14 listopada 2016Updated:27 lutego 2018Brak komentarzy3 Mins Read
    W 1919 roku linie kolejowe Milwaukee Road zamówiły 5 lokomotyw elektrycznych Milwaukee Road class EP-2. Wyróżniała je nietypowa konstrukcja i bardzo dobre parametry jak na tamte lata. Dzięki solidnej konstrukcji pozostały w eksploatacji do 1961 roku, a przyczyną ich wycofania była… źle wykonana modernizacja.

    W 1915 roku Milwaukee Road zelektryfikowały część swoich tras w tzw. Moutaint Division. Pozwoliło to nie tylko na unowocześnienie taboru, ale również znaczące obniżenie kosztów eksploatacji. W 1917 roku podjęto decyzję o przeprowadzeniu podobnej operacji w ramach Coast Division.

    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2

    Linie zamówiły 5 lokomotyw elektrycznych typu EP-2 wyposażonych w tzw. silniki bipolarne – produkcją zajęły się firmy General Electric (odpowiedzialna za elektrykę) i Alco (odpowiedzialna za ogólną konstrukcję). Koszt budowy jednej lokomotywy wynosił 200 000 dolarów (współcześnie około 3,7 mln dolarów). Zamówione lokomotywy znacząco różniły się od wcześniejszych konstrukcji, używanych przez Milwaukee Road.

    Przede wszystkim miały potężniejsze silniki (dokładnie 12 silników elektrycznych, dających w przeliczeniu moc 3200 KM, a w razie potrzeby, przez godzinę można było utrzymać 4440 KM) oraz zupełnie inną budowę. Każda z lokomotyw składała się z 3 połączonych ze sobą części – środkowa odpowiadała za ogrzewanie wagonów pasażerskich natomiast dwie skrajne zawierały silniki elektryczne i kabiny maszynistów.

    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2

    Według producenta prędkość maksymalna lokomotyw wynosiła 145 km/h, ale w praktyce w dokumentacji podawano zawsze 113 km/h. Masa całkowita wynosiła 240 ton. Cechą charakterystyczną były silniki bipolarne, przekazujące moc bezpośrednio na wózki i nieposiadające przekładni. Dzięki temu były znacznie cichsze.

    Budowę wszystkich pięciu EP-2 ukończono na początku 1919 roku. Nadano im numery 10250-10254, ale zanim jednak skierowano je do regularnej obsługi linii Chicago – Seattle, wykorzystywano je w licznych pokazach i prezentacjach. Dopiero pod koniec roku rozpoczęto ich standardową eksploatację, która nieprzerwanie trwała do 1953 roku. W 1939 roku zmieniono ich numerację na E1-E5.

    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2

    Ze względu na solidną konstrukcję i dużą moc, mogły z powodzeniem obsługiwać pociągi pasażerskie przez długie lata. W latach 50. zaczął jednak dawać o sobie znać wiek maszyn, w związku z czym postanowiono je zmodernizować.

    Prace zlecono Tacoma Shops, które przebudowały egzemplarz E-5. Niestety kosztujące 40 tys. dolarów prace (współcześnie około 354 tys. dolarów) trwały dłużej niż zakładano, w związku z czym modernizację pozostałych EP-2 zlecono zakładom Milwaukee Shop. Niestety nie miały one doświadczenia w obsłudze lokomotyw elektrycznych, więc wszystkie przeprowadzone prace były dosłownie eksperymentem na żywym organizmie.

    Można spotkać się z relacją, według której w jednym z dostarczonych po modernizacji EP-2 znaleziono pęk kabli z przyczepioną kartką i napisem „Nie wiem do czego to jest”. Nie wiadomo czy jest to prawdziwa historia, ale na pewno prace modernizacyjne przeprowadzono fatalnie.

    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2

    Chociaż lokomotywy wróciły na tory w 1954 roku, w kolejnych latach stopniowo wycofywano je z regularnej eksploatacji z powodu ciągłych problemów technicznych. Ostatecznie w 1961 roku wycofano je ze służby i wszystkie oprócz E-2 zezłomowano.

    Ostatni ocalony egzemplarz został wyremontowany i trafił do Museum of Transportation w St. Louis w Missouri, gdzie znajduje się do dnia dzisiejszego.

    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2
    Milwaukee Road class EP-2

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleUnimog – motoryzacyjna legenda
    Next Article Automat do sprzedaży zapalonych papierosów – zdjęcie
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    GM Aerotrain

    5 stycznia 20233 Mins Read

    Isambard Kingdom Brunel – niewysoki tytan inżynierii

    3 stycznia 20235 Mins Read

    Zagrebačka uspinjača – najkrótsza europejska kolej linowo-terenowa

    11 listopada 20222 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    9 lutego 2023

    Test na grypę- kiedy warto wykonać i czy jest skuteczny?

    6.3
    8 lutego 2023

    Tajniacy – recenzja

    7 lutego 2023

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    24 maja 20140

    Pierwszy Konkurs Eurowizji 1956

    Konkurs Piosenki Eurowizji ma długą historię, pełną mniej i bardziej znanych historii. Edycja z 2014…

    Artykuły
    5 października 20210

    Chrysler Norseman – zapomniana „ofiara” zatonięcia SS Andrea Doria

    Zatonięcie liniowiec SS Andrea Doria było jedną z najbardziej znanych katastrof morskich. Zginęły wówczas 52…

    Artykuły
    29 lutego 20200

    ORP Pomorzanin – pierwszy okręt Polskiej Marynarki Wojennej

    Polska Marynarka Wojenna została powołana krótko po odzyskaniu niepodległości, jednak początkowo składała się jedynie z…

    Artykuły
    12 października 20160

    Mail Rail – Londyńska kolej pocztowa

    Około 20 metrów pod londyńskimi ulicami przebiegają zapomniane tunele londyńskiej kolei pocztowej (ang. London Post…

    Artykuły
    29 listopada 20162

    Katastrofa liniowca SS Morro Castle

    W późnych godzinach nocnych 8 września 1934 roku u wybrzeży Long Beach Island na pokładzie…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.