SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja
    • Kosmetyki dla nastolatków – ranking 2022
    • Różnice między futbolem amerykańskim a rugby
    • Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku
    • HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda
    • Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19
    • Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową
    • Junkers F.13 – pierwszy całkowicie metalowy samolot pasażerski
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      30 czerwca 2022

      Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja

      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      15 czerwca 20220

      Mil Mi-10 – latający dźwig

      Najnowsze
      28 czerwca 2022

      HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

      27 czerwca 2022

      Eksperymentalny bombowiec Douglas XB-19

      26 czerwca 2022

      Turbinia – pierwszy statek z turbiną parową

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      19 czerwca 2022

      Przeglądarka Internet Explorer – krótka historia

      18 czerwca 2022

      Pamięć RAM – krótka historia

      9 czerwca 2022

      Wideorejestratory w samochodzie – przydatny (nie)gadżet

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      30 czerwca 2022

      Kosmetyki dla nastolatków – ranking 2022

      29 czerwca 2022

      Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

      29 czerwca 2022

      Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      1 czerwca 2022

      Ciężki żuraw pływający Herman the German – z Niemiec, przez USA do Panamy

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Macchi M.39 – zdobywca Pucharu Schneidera 1926
    Macchi M.39 - zdobywca Pucharu Schneidera 1926
    Macchi M.39 - zdobywca Pucharu Schneidera 1926
    Artykuły

    Macchi M.39 – zdobywca Pucharu Schneidera 1926

    Michał BanachBy Michał Banach15 maja 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Organizowany od 1913 roku do 1931 roku wyścig o Puchar Schneidera był jednym z najważniejszych wyścigów tamtych lat a sam puchar był jednym z najcenniejszych trofeów o które walczyli piloci z całego świata. W 1926 roku puchar trafił do Włoch za sprawą nowatorskiego Macchi M.39.

    Włosi trzykrotnie zdobyli Puchar Schneidera w 1919, 1920 i 1921 roku. W kolejnych latach trofeum trafiało w ręce Brytyjczyków i Amerykanów. Chcąc odzyskać tę prestiżową nagrodę, w 1925 roku Włosi rozpoczęli prace nad nowym samolotem Macchi M.39, który miał im w tym pomóc.

    Macchi M.39
    Macchi M.39

    Maszyna została zaprojektowana przez Mario Castoldi. Stworzył on jednomiejscowy, dolnopłatowy wodnosamolot o mieszanej, drewniano-metalowej konstrukcji, którego kadłub miał 6,7 m długości (z pływakami 7,77 m długości), a rozpiętość skrzydeł wynosiła 9,26 m. Maksymalna masa startowa wynosiła 1575 kg. Napęd stanowił dwunastocylindrowy silnik Fiat AS.2 o mocy 800 KM, zapewniający prędkość maksymalną 439,44 km/h. Unikalną cechą samolotu było to, że jego lewe skrzydło było nieznacznie dłuższe, a pływaki miały różną masę, aby ułatwić skręty w lewo.

    Zbudowano 5 maszyn – 3, które miały wystartować w wyścigu i dwie treningowe z nieco słabszymi silnikami o mocy 600 KM. Dodatkowo powstał jeden egzemplarz do prób naziemnych. Oblot pierwszego, treningowego egzemplarza miał miejsce 6 lipca 1926 roku. 16 września drugi treningowy egzemplarz został utracony w wypadku, w którym zginął jeden z pilotów, którzy mieli startować w wyścigu. Mimo to prac nad maszyną nie przerwano.

    Macchi M.39
    Macchi M.39

    Wyścig o Puchar Schneidera 1926 roku rozpoczął się 13 listopada 1926 roku w Hampton Roads w Virginii w USA. Egzemplarz o numerze MM.75 musiał wycofać się z wyścigu z powodu awarii, maszyna o numerze MM.74 pilotowana przez Adriano Baculę przyleciała trzecia, a MM.76 pilotowany przez Mario de Bernardi zwyciężył w wyścigu, uzyskując średnią prędkość 396,69 km/h.

    Na tym nie zakończyła się eksploatacja M.39, ponieważ już 17 listopada de Barnardi za sterami swojego MM.76 ustanowił rekord prędkości wynoszący 416,618 km/h na mającej 3 km długości trasie nad Hampton Roads. Po wyścigu MM.76 został zachowany i trafił do muzeum Museo storico dell’Aeronautica Militare di Vigna di Valle, gdzie można go oglądać do dnia dzisiejszego. W kolejnych latach, Mario Castoldi zaprojektował jeszcze m.in. dwa samoloty wzorowane na M.39. Były to Macci M.52 i M.67. Chociaż ustanawiały one rekordy prędkości, nie odniosły zwycięstwa w wyścigu o Puchar Schneidera, przegrywając z brytyjskimi Supermarine S.6 i S.6.

    Macchi M.39
    Macchi M.39
    Macchi M.39 (fot. Tulumnes/Wikimedia Commons)
    Macchi M.39 (fot. Tulumnes/Wikimedia Commons)
    Macchi M.39 (fot. Alan Wilson)
    Macchi M.39 (fot. Alan Wilson)
    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułReach a Blogger – platforma współpracy z influencerami
    Następny artykuł Olbrzymia czeska koparka wielonaczyniowa RK 5000
    blank
    Michał Banach
    • Strona internetowa
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Podobne artykuły

    Monteriggioni – malownicze miasteczko w twierdzy

    20 czerwca 20222 Mins Read

    Wright XF3W Apache – od myśliwca po samolot eksperymentalny

    13 czerwca 20222 Mins Read

    Włoski czołg podstawowy C1 Ariete

    30 maja 20225 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    4 czerwca 20220

    Ostatnie działo nadbrzeżne 16 inch M1919

    Obecnie obronę wybrzeża oprócz okrętów wojennych zapewniają wyrzutnie rakiet oraz samoloty. Zanim jednak te dwa…

    Artykuły
    13 maja 20212

    Stracona szansa – EM-10 Bielik

    Historia polskich konstrukcji lotniczych to kilka ciekawych konstrukcji, które weszły do eksploatacji oraz bardzo dużo…

    Artykuły
    27 lipca 20190

    Edmund Fitzgerald – największy wrak Wielkich Jezior

    W momencie zbudowania w 1958 roku, SS Edmund Fitzgerald był największym statkiem pływającym po Wielkich…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    30 czerwca 2022

    Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja

    30 czerwca 2022

    Kosmetyki dla nastolatków – ranking 2022

    29 czerwca 2022

    Różnice między futbolem amerykańskim a rugby

    29 czerwca 2022

    Damskie modele rowerów miejskich typu wave – top 5 w 2022 roku

    28 czerwca 2022

    HMS Trincomalee i HMS Unicorn – ostatnie fregaty typu Leda

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    30 lipca 20180

    Radziecki bombowiec strategiczny Tupolew TB-3

    W momencie wejścia do eksploatacji w 1932 roku Tupolew TB-3 był największym czterosilnikowym bombowcem na…

    Artykuły
    10 kwietnia 20180

    Krótka historia agrafki

    Historię agrafki idealnie ilustruje stwierdzenie „potrzeba matką wynalazku”. Znana nam współcześnie agrafka została wynaleziona w…

    Artykuły
    10 grudnia 20162

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Militaria
    24 sierpnia 20150

    Przekraczanie granicy Niemiec – 1945 rok – zdjęcie

    Kilka dni temu w sieci pojawiły się odnalezione w archiwum generała Charlesa Daya Palmera nigdy…

    Historia
    2 maja 20160

    Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie – galeria

    Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie oficjalnie uruchomiono 1 kwietnia 2011 roku. Jest to drugi co…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.