W 1950 roku amerykańska firma Fageol Motors Company opatentowała i zaprezentowała nietypowy samochód ciężarowy Fageol 1950 TC CargoLiner. Pojazd wyróżniał się karoserią, która w praktyce była jedną, wielką przyczepą z własnym napędem, w której szoferka była w pełni połączona z przestrzenią ładunkową.

Pod koniec lat 40. rynek motoryzacyjny w USA został zdominowany przez największych graczy. Firma Fageol Motors Company specjalizująca się w budowie autobusów zaczęła tracić swój rynek zbytu na rzecz koncernu GM. W związku z tym zarządzający firmą Louis J. Fageol, syn Franka R. Fageola, założyciela firmy, postanowił zawalczyć o intratny kontrakt z US Army na dostawę 1650 samochodów ciężarowych.

Z myślą o kontrakcie zaprojektowano nietypową ciężarówkę, przypominającą 3-osiową przyczepę z własnym napędem i szoferką w pełni zintegrowaną z przestrzenią ładunkową. Stosunkowo prosta konstrukcja nadwozia była połączona z nietypowym podwoziem, w którym przednia, skrętna oś wyposażona była nie w dwa koła, jak to zwykle bywa, tylko w cztery.

Silnik umieszczono na środku pojazdu pod podłogą. Wniosek patentowy na CargoLinera jak nazwano pojazd wpłynął 30 listopada 1950 roku, a patent nadano 21 kwietnia 1953 roku. Jak łatwo się domyśleć, pojazd okazał się niewypałem i nie zdobył zainteresowania wojskowych. Powstał prawdopodobnie tylko jeden prototyp, który później został zezłomowany.

Na szczęście Fageol Motors Company udało się zainteresować wojsko innym swoim pojazdem – autobusem F-32-F Convertible Bus. US Army zamówiła ponad 1500 pojazdów tego typu. Z czasem firma została jednak całkowicie wchłonięta przez Peterbilt Motors Company należącą do T.A. Petermana, który kupił zakłady Fageol jeszcze w 1938 roku.