Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego, jak wrzucić informację o produkcie, usłudze czy firmie na stronę internetową i od razu nasza oferta stanie się widoczna dla tysięcy odbiorców, którzy będą chcieli z niej skorzystać. Jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Do wypromowania usługi czy produktu należy użyć odpowiednich narzędzi, które pozwolą na dotarcie do wybranej grupy docelowej, przez co promocja będzie efektywna. W tym artykule opisujemy wybrane formy promocji biznesu w sieci.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony?

Pozycjonowanie stron to ogólna nazwa dla zespołu działań, które mają na celu podniesienie i utrzymanie pozycji danej witryny w wyszukiwarce internetowej. Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony, precyzyjnemu dobraniu słów kluczowych oraz zbudowaniu bazy linków przychodzących można uzyskać i utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce. Trzeba jednak pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces długotrwały i dynamiczny. Dlatego należy go cały czas kontynuować, nawet kiedy już uzyskamy oczekiwaną pozycję. Na pozycjonowanie stron wpływa wiele czynników, trzeba też mieć na względzie to, że codziennie o wysoką pozycję walczą setki, jeśli nie tysiące stron, które promują wybraną branżę.

Jakie możliwości daje nam Google?

Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce i to właśnie pod nią pozycjonuje się strony. Jednak Google daje nam o wiele więcej możliwości promocji strony, takich jak:

  • linki sponsorowane – pozwalają na pojawienie się linku do witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Linki pojawiają się wtedy w wyróżnionej sekcji, są lepiej widoczne dla osoby szukającej informacji lub konkretnego produktu;
  • remarketing – reklamy pojawiają się na różnych witrynach i są dostosowane do tego, co dana osoba ogląda w sieci – często taką formę reklamy stosują firmy by klient do nich powrócił i dokonał zakupów;
  • Google Shopping – jest to opcja dla sklepów internetowych, pozwalająca zwiększyć widoczność konkretnych produktów i ich cen w wyszukiwarce internetowej. Ta graficzna forma reklamy pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania;
  • reklama display – reklamy wyświetlane są bezpośrednio na stronach internetowych czy aplikacjach. Reklama display może przybierać różne formy np. graficzną, tekstową, multimedialną, video;
  • reklama w Gmail – pozwala na wyświetlanie reklamy w poczcie Gmail w różnych miejscach;
  • reklama w YouTube – pozwala na wyświetlanie reklam video oraz reklam graficznych w serwisie YouTube.

Do głównych zalet wykorzystania sytemu Google Adwords należy to, że reklama jest widoczna natychmiast, we wskazanych miejscach. Pozwala to szybko dotrzeć do klienta. Z uwagi na to, że reklamy takie można w pełni personalizować dają one dobre efekty – docierają do osób, które są potencjalnie zainteresowane wybranym produktem czy usługą, a przez to jest większa szansa, że skorzystają z oferty. Te formy reklamy pozwalają na odzyskanie klientów i przypomnienie im o interesującej ofercie, a także wpływają na świadomość marki i jej rozpoznawalność.

Google daje nam bardzo dużo narzędzi do promocji naszej firmy

Google daje nam bardzo dużo narzędzi do promocji naszej firmy

Reklamy w serwisach społecznościowych

Serwisy społecznościowe do obecnie potęga. Dlatego reklamy takie jak np. Facebook Ads pozwalają na zyskanie dużej ilości odbiorców. Podobnie jak reklamy Google można je personalizować i kierować do wybranego grona odbiorców, co znacznie zwiększa ich skuteczność. Reklamy pozwalają na promowanie całego fanpage’a, a także pojedynczego wpisu czy wydarzenia, na promocji którego nam zależy.

Content marketing

Jako ostatni wymieniamy content marketing. Jednak jest on równie ważny w promowaniu witryny jak pozostałe formy reklamy. Wysokiej jakości treść – zarówno treść, jak i oprawa graficzna, przyciąga uwagę odbiorcy, ale jest także dobrze „widziana” przez roboty Google. Informacje publikowane na stronie, jak i te dystrybuowane powinny być przydatne dla odbiorcy, mieć wysoką wartość merytoryczną i być interesujące. Trzeba też pamiętać o zachowaniu zasad SEO.

Najlepsze wyniki w promocji firmy daje połączenie kilku z wyżej wymienionych form promocji, gdyż działanie na wielu płaszczyznach pozwala na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.

Podziel się.

O autorze

EACTIVE

Zajmujemy się marketingiem internetowym nieprzerwanie od 2000 roku. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu wiemy jak skutecznie pozycjonować strony oraz prowadzić kampanie Google AdWords.