Wydawać by się mogło, że nie ma nic prostszego, jak wrzucić informację o produkcie, usłudze czy firmie na stronę internetową i od razu nasza oferta stanie się widoczna dla tysięcy odbiorców, którzy będą chcieli z niej skorzystać. Jednak w praktyce wygląda to zupełnie inaczej. Do wypromowania usługi czy produktu należy użyć odpowiednich narzędzi, które pozwolą na dotarcie do wybranej grupy docelowej, przez co promocja będzie efektywna. W tym artykule opisujemy wybrane formy promocji biznesu w sieci.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie stron to ogólna nazwa dla zespołu działań, które mają na celu podniesienie i utrzymanie pozycji danej witryny w wyszukiwarce internetowej. Dzięki odpowiedniej optymalizacji strony, precyzyjnemu dobraniu słów kluczowych oraz zbudowaniu bazy linków przychodzących można uzyskać i utrzymać dobrą pozycję w wyszukiwarce. Trzeba jednak pamiętać o tym, że pozycjonowanie to proces długotrwały i dynamiczny. Dlatego należy go cały czas kontynuować, nawet kiedy już uzyskamy oczekiwaną pozycję. Na pozycjonowanie stron wpływa wiele czynników, trzeba też mieć na względzie to, że codziennie o wysoką pozycję walczą setki, jeśli nie tysiące stron, które promują wybraną branżę.
Jakie możliwości daje nam Google?
Google to najpopularniejsza wyszukiwarka w Polsce i to właśnie pod nią pozycjonuje się strony. Jednak Google daje nam o wiele więcej możliwości promocji strony, takich jak:
- linki sponsorowane – pozwalają na pojawienie się linku do witryny na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google. Linki pojawiają się wtedy w wyróżnionej sekcji, są lepiej widoczne dla osoby szukającej informacji lub konkretnego produktu;
- remarketing – reklamy pojawiają się na różnych witrynach i są dostosowane do tego, co dana osoba ogląda w sieci – często taką formę reklamy stosują firmy by klient do nich powrócił i dokonał zakupów;
- Google Shopping – jest to opcja dla sklepów internetowych, pozwalająca zwiększyć widoczność konkretnych produktów i ich cen w wyszukiwarce internetowej. Ta graficzna forma reklamy pojawia się na samej górze wyników wyszukiwania;
- reklama display – reklamy wyświetlane są bezpośrednio na stronach internetowych czy aplikacjach. Reklama display może przybierać różne formy np. graficzną, tekstową, multimedialną, video;
- reklama w Gmail – pozwala na wyświetlanie reklamy w poczcie Gmail w różnych miejscach;
- reklama w YouTube – pozwala na wyświetlanie reklam video oraz reklam graficznych w serwisie YouTube.
Do głównych zalet wykorzystania sytemu Google Adwords należy to, że reklama jest widoczna natychmiast, we wskazanych miejscach. Pozwala to szybko dotrzeć do klienta. Z uwagi na to, że reklamy takie można w pełni personalizować dają one dobre efekty – docierają do osób, które są potencjalnie zainteresowane wybranym produktem czy usługą, a przez to jest większa szansa, że skorzystają z oferty. Te formy reklamy pozwalają na odzyskanie klientów i przypomnienie im o interesującej ofercie, a także wpływają na świadomość marki i jej rozpoznawalność.
Reklamy w serwisach społecznościowych
Serwisy społecznościowe do obecnie potęga. Dlatego reklamy takie jak np. Facebook Ads pozwalają na zyskanie dużej ilości odbiorców. Podobnie jak reklamy Google można je personalizować i kierować do wybranego grona odbiorców, co znacznie zwiększa ich skuteczność. Reklamy pozwalają na promowanie całego fanpage’a, a także pojedynczego wpisu czy wydarzenia, na promocji którego nam zależy.
Content marketing
Jako ostatni wymieniamy content marketing. Jednak jest on równie ważny w promowaniu witryny jak pozostałe formy reklamy. Wysokiej jakości treść – zarówno treść, jak i oprawa graficzna, przyciąga uwagę odbiorcy, ale jest także dobrze „widziana” przez roboty Google. Informacje publikowane na stronie, jak i te dystrybuowane powinny być przydatne dla odbiorcy, mieć wysoką wartość merytoryczną i być interesujące. Trzeba też pamiętać o zachowaniu zasad SEO.
Najlepsze wyniki w promocji firmy daje połączenie kilku z wyżej wymienionych form promocji, gdyż działanie na wielu płaszczyznach pozwala na dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.