Jesienna aura potrafi uprzykrzyć życie. Dni stają się coraz krótsze, a w pogodzie zaczyna dominować chłód, wilgoć i zimny wiatr. Bieganie w takich warunkach to nie lada wyzwanie. Wymaga ono dobrego przygotowania nie tylko pod kątem ubioru, ale także dostosowania treningu do warunków. O czym pamiętać? Podpowiadamy.

Bieganie jesienią – w co się ubrać?

Okres jesienny wymaga od biegacza dobrania dostosowanej do warunków odzieży. Podstawą ubioru powinna być przylegająca do ciała koszulka termiczna. Jej zadaniem jest odprowadzenie nadmiaru potu, a jej ciasna struktura zadba o zachowanie ciepła. W zimniejszych miesiącach warto zaopatrzyć się w modele z długim rękawem.

Ważnym elementem ubioru są także legginsy ocieplane. One również powinny przylegać do ciała. Należy pamiętać, że nie muszą być one grube, aby spełniały swoją ocieplającą rolę. Cechą charakterystyczną technicznych materiałów jest zapewnianie ciepła pomimo cienkiej struktury. Legginsy są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem na jesień niż spodnie dresowe.

Jak rozpocząć bieganie jesienią?

Podczas treningów w niskiej temperaturze szczególnie należy zadbać o głowę, dłonie oraz stopy. To właśnie przez te części ciała ucieka najwięcej ciepła. W jesień podstawowymi elementami wyposażenia biegacza powinny być więc czapka, rękawiczki i ocieplane skarpetki biegowe. Należy pamiętać, że czapka nie powinna być zbyt gruba, by nie doprowadzić do przegrzania.

Bieganie jesienią – o czym pamiętać?

Należy zdawać sobie sprawę, że bieganie w chłodzie to zupełnie inny rodzaj wysiłku niż jogging w komfortowej temperaturze. Może przełożyć się to na zmniejszenie naszych zdolności biegowych. Biegając jesienią nie opłaca się zbyt mocno forsować. Warto wybierać krótsze trasy, a także pokonywać je w nieco swobodniejszym tempie.

Niższe temperatury wymagają także większego zadbania o rozgrzewkę. Aby mięśnie pracowały na swoich najwyższych obrotach należy podnieść ich temperaturę. W tym celu polecana jest bardziej dynamiczna rozgrzewka niż zazwyczaj. Jej podstawę powinny stanowić skipy, wymachy, wspięcia i podskoki. Najlepiej by trwała ona od 10 do 15 minut.

Jak rozpocząć bieganie jesienią?

Okres jesienny wiąże się także z krótszym dniem. Bardzo często trening wykonywany jest dopiero po zmroku. W takiej sytuacji dla bezpieczeństwa warto posiadać ze sobą źródła światła lub elementy odblaskowe na stroju. Ostatnią składową, na którą warto zwrócić uwagę jest odpowiednie nawodnienie. Należy pamiętać, że odpowiada ono za zasoby naszej energii i trzeba o nie dbać niezależnie od pory roku.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.