Blackburn Segrave
Segrave pod koniec lat 20. zaprojektował również samolot. Był nim Blackburn B-1 Segrave. Była to pasażerska maszyna dwusilnikowa. Na pokładzie oprócz pilota znajdowało się miejsce dla 3 osób. Rozpiętość skrzydeł maszyny wynosiła 12 metrów, napęd stanowiły dwa silniki de Havilland Gipsy III o mocy 120 KM każdy. Prędkość maksymalna wynosiła 222 km/h a zasięg 725 km.
Zbudowano 4 samoloty, plus dwie maszyny licencyjne. Oblot prototypu miał miejsce 28 maja 1930 roku, krótko przed śmiercią konstruktora. Wykorzystywano je do 1938 roku.
Golden Arrow
Henry Segrave w 1929 roku ponownie stanął do rywalizacji o miano najszybszego człowieka na lądzie. Potrzebował jednak do tego specjalnego samochodu. Z pomocą przyszedł mu J.S. Irving, który zaprojektował nietypowy aerodynamiczny samochód, nazwany Golden Arrow (nazwę zawdzięczał swojemu złotemu kolorowi)
Oprócz nietypowego wyglądu, pojazd wyróżniał zamontowany silnik – 12-cylindrowy Napier Lion o pojemności 23,9 litra i mocy 925 KM. Tak potężna jednostka napędowa pozwalała na osiąganie niesamowitych prędkości.
Samochód dostarczono na plaże Daytona w marcu 1929 roku. Segrave wykonał tylko jeden przejazd próbny, po czym 11 marca podjął się próby pobicia rekordu prędkości. Obserwowało go ponad 100 tysięcy widzów. Udało mu się pobić dotychczasowy rekord (wynoszący 334 km/h) osiągając prędkość 342,46 km/h.
Był to ostatni ustanowiony przez Segrava rekord. Nikomu nie udało się go pokonać przez kolejne dwa lata. Samochód przetrwał do dzisiaj i można go oglądać w National Motor Museum w Beaulieu w hrabstwie Hampshire w Wielkiej Brytanii.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.