SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)
    • Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      7 lutego 2023

      Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

      6 lutego 2023

      Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    Hanriot H.110 - wielki myśliwiec i wielka porażka
    Hanriot H.110 - wielki myśliwiec i wielka porażka
    Artykuły

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    Michał BanachBy Michał Banach23 stycznia 2023Updated:23 stycznia 2023Brak komentarzy2 Mins Read
    Zakłady Avions Hanriot przeżywały szczyt swojego rozwoju podczas I wojny światowej i w latach 20. Późniejsze projekty nie zyskiwały większej popularności. W 1933 roku powstał projekt ciężkiego myśliwca, który miał przywrócić znaczenie firmy. Hanriot H.110 wyróżniał się układem konstrukcyjnym, rozmiarami i okazał się… wielką porażką.

    W 1930 roku dowództwo francuskich sił powietrznych przygotowało specyfikację 1930/31 C1 na nowy jednomiejscowy samolot myśliwski. Do prac nad taką maszyną m.in. przystąpiły zakłady Hanriot. Zamiast jednak tradycyjnego projektu, inżynierowie Hanriota postanowili zaprojektować duży, ciężki myśliwiec w układzie pchającym, który miał dzięki swojej konstrukcji zapewniać pilotowi bardzo dobrą widoczność.

    Hanriot H.110
    Hanriot H.110

    Maszyna otrzymała oznaczenie Hanriot H.110 i została oblatana w kwietniu 1933 roku. Samolot miał 8 m długości, 13,5 m rozpiętości skrzydeł i masę 1750 kg. Napęd stanowił dwunastocylindrowy silnik Hispano-Suiza 12Xbrs o mocy 650 KM, zapewniający prędkość maksymalną 355 km/h i zasięg 600 km. Uzbrojenie składało się z 2 karabinów maszynowych kalibru 7,5 mm umieszczonych pod osłoną wlotu powietrza w przedniej części kadłuba.

    Samolot wyróżniał się bardzo oryginalną konstrukcją. Kadłub z krótkim nosem miał otwarty kokpit, umieszczony wysoko na kadłubie. Ogon składał się z dwóch belek łączących się z skrzydłami. Podwozie było stałe i dosyć wysokie. Sam samolot był ogólnie bardzo duży, jak na myśliwiec pościgowy, chociaż jego masa nie była duża dzięki zastosowaniu małego kadłuba i lekkiej konstrukcji ogona.

    Hanriot H.110
    Hanriot H.110

    Pierwsze testy wykazały, że samolot był zdecydowanie wolniejszy od konkurencyjnych konstrukcji. W związku z tym poddano go modyfikacji. Przerobiono silnik, zwiększając jego moc do 691 KM i zainstalowano nowe, czterołopatowe śmigło o zmiennym skoku. Dodatkowo karabiny maszynowe zamieniono na działko APX kalibru 33 mm. Prędkość maksymalna wzrosła do 390 km/h. Tak zmodyfikowana maszyna otrzymała oznaczenie Hanriot H.115.

    Po licznych testach trwających od czerwca do sierpnia 1935 roku uznano, że H.115 nie spełnia oczekiwań wojska i projekt zamknięto jako nieperspektywiczny. Największymi problemami samolotu były słabe osiągi, dosyć przestarzały układ konstrukcyjny i ogólnie problematyczny układ napędowy. Dodatkowo samolot miał słabe uzbrojenie, nawet z działkiem kalibru 33 mm.

    Hanriot H.110
    Hanriot H.110
    Hanriot H.115
    Hanriot H.115

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleCzołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    Next Article Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    25 stycznia 20232 Mins Read

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    15 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    7 lutego 2023

    Katastrofa przy Przylądku Honda – pogrom niszczycieli (1923)

    6 lutego 2023

    Blohm & Voss Ha 137 – zapomniany rywal Sztukasa

    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    15 listopada 20220

    Zapomniany okręt podwodny SS-310

    Ukraińska flota obecnie praktycznie nie istnieje, chociaż jeśli się zastanowić nigdy nie była ona w…

    Artykuły
    17 października 20192

    Opuszczone lotnisko Stapleton International Airport

    Uruchomiony w 1929 roku Stapleton International Airport w swoim czasie był głównym portem lotniczym obsługującym…

    Artykuły
    21 listopada 20210

    Wypadanie włosów – jakie są przyczyny i jak sobie z tym radzić?

    Czy łysienie jest jednym z większych problemów cywilizacyjnych? Według statystyk co drugi dorosły mężczyzna łysieje.…

    Biznes
    28 grudnia 20170

    Ekologiczność hali magazynowej na etapie jej budowy

    W branży architektonicznej i budowlanej coraz większą rolę i znaczenie przykłada się do aspektów ekologiczności…

    Artykuły
    3 sierpnia 20220

    James Craig – jeden z ostatnich XIX-wiecznych barków

    Zbudowany w 1874 roku bark James Craig to jeden z ostatnich tego typu statków, jaki…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.