SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć
    • USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei
    • Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!
    • Odjechane Jednorożce – recenzja
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      4 lutego 2023

      USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      5 lutego 2023

      Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

      3 lutego 2023

      Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      9.3
      3 lutego 2023

      Odjechane Jednorożce – recenzja

      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948)
    Artykuły

    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948)

    Michał BanachBy Michał Banach9 grudnia 2019Updated:9 grudnia 2019Brak komentarzy2 Mins Read
    Chociaż SUVy kojarzą się raczej z stosunkowo młodą klasą samochodów, prawda jest taka, że są one całkiem stare i już w latach 30. produkowano auta spełniające kryteria współczesnych SUVów. Jednym z takich pojazdów jest Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon.

    W 1937 roku firma Marmon-Herrington rozpoczęła produkcję oryginalnych samochodów oznaczonych jako Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon. Pojazdy te powstawały na bazie seryjnych Fordów, które dostarczano z zakładów w Iron Mountain do fabryki Marmon-Herrington w Indianapolis. Następnie zdejmowano z nich nadwozie, a podwozie przerabiano.

    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)

    W ramach przeróbek instalowano nową skrzynię biegów pochodzącą z ciężarówek Forda, przystosowaną do napędu 4×4, wzmacniano podwozie i osie, aby wytrzymały jazdę w trudnym terenie, oraz nieznacznie wzmacniano nadwozie. Zwiększano również prześwit, aby umożliwić jazdę w terenie bez ubawy o uszkodzenie podwozia. Co istotne, w ramach prac nie zmieniano silnika, pozostawiając oryginalny ośmiocylindrowy silnik Forda o pojemności 4 litrów.

    Według założeń, samochody przeznaczone były głównie dla pracowników przemysłu leśnego, oraz osób, które musiały działać w trudnym terenie, ale chciały podróżować w komforcie znanym z typowych samochodów. Produkcja nie miała bardzo dużej skali, ponieważ samochody były raczej drogie. Dodatkowo, wraz z wybuchem II wojny światowej przerwano produkcję. Powrócono do niej dopiero po wojnie.

    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)

    W nowych, powojennych realiach okazało się jednak, że kosztujący około 4000 dolarów (współcześnie około 41 700 dolarów) samochód jest za drogi – jego cena była dwukrotnie wyższa od ceny bazowego Forda. W związku z tym szybko zaprzestano dalszej produkcji.

    Obecnie Fordy Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon są jednymi z bardziej poszukiwanych aut kolekcjonerskich. Pod koniec 2019 roku na aukcji w RM Sotheby’s wystawiony został egzemplarz z 1948 roku, odrestaurowany przez Nick Alexander Collection do stanu idealnego. Efekt prac jest niesamowity, a samochód wyjątkowy również dlatego, że ma na liczniku przejechane zaledwie 965 km od zakończenia renowacji. Tym samym auto jest w idealnym stanie.

    Samochód otrzymał czarny lakier i całkowicie odświeżone drewniane wykończenie nadwozia. Wnętrze poddano również bardzo starannej rekonstrukcji, dzięki czemu wygląda perfekcyjnie.

    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby's)
    Ford Marmon-Herrington Super Deluxe Station Wagon (1948) (fot. Courtney Cutchen/RM Sotheby’s)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleOkręty transportowo-minowe projektu 767 typu Lublin
    Next Article Stacja City Hall – zapomniana stacja metra w Nowym Jorku
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    4 lutego 20236 Mins Read

    Pancerniki typu Iowa

    29 stycznia 202323 Mins Read

    Star Jet – roller coaster zabrany przez morze

    21 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    31 stycznia 20230

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    Czołgi FV4201 Chieftain w momencie wejścia do służby uznawane były za najpotężniejsze czołgi podstawowe na…

    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    30 stycznia 20230

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    Zbudowany w 1884 roku lodołamacz rzeczny Kuna jest najstarszą wciąż pływającą jednostką tego typu na…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    5 lutego 2023

    Naczynie Dewara – wszystko, co warto o nim wiedzieć

    4 lutego 2023

    USS Katahdin – XIX-wieczny relikt antycznej idei

    3 lutego 2023

    Wszystko, co musisz wiedzieć na temat domów mediowych!

    9.3
    3 lutego 2023

    Odjechane Jednorożce – recenzja

    2 lutego 2023

    Krótka historia kapsli do zamykania butelek

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    28 listopada 20190

    Zamawianie gadżetów przez Internet – jak to działa

    Spersonalizowane gadżety mogą być ciekawym pomysłem na prezent, który będzie dopasowany do obdarowywanej osoby. Taki…

    Biznes
    10 kwietnia 20180

    Kredyt konsolidacyjny – koło ratunkowe dla zadłużonych!

    Na rynku usług i produktów bankowych dostępny jest kredyt konsolidacyjny, który jest bardzo dobrą alternatywą…

    Artykuły
    25 lipca 20210

    Krążowniki typu Ning Hai – japońskie chińskie krążowniki

    Na początku lat 30. chińska flota prezentowała się fatalnie. Największymi okrętami były całkowicie przestarzałe i…

    Artykuły
    13 września 20150

    Historia Super Mario Bros.

    Dzisiaj mija dokładnie 30 lat od wydania gry Super Mario Bros. na platformę Nintendo. Tytuł…

    Artykuły
    1 października 20180

    Opuszczony szpital Chowrinski w Moskwie

    W dzielnicy Chowrino w Moskwie znajduje się olbrzymi i przerażający opuszczony szpital. Jego budowę rozpoczęto…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.