W 1978 roku grupka dzieci bawiących się przed małym domkiem na przedmieściach Los Angeles dokopała się do… samochodu, ukrytego pod ziemią. Wezwani na miejsce przez mieszkańców domu policjanci wykopali samochód – wyprodukowany przez Ferrari Dino 246 GTS. Samochód został skradziony w 1974 roku, po czym ślad po nim zaginął.
Odnaleziony samochód należał wcześniej do Rosendo Cruza, który kupił go w październiku 1974 roku. Niestety 7 grudnia tego samego roku ktoś ukradł jego Dino 246 GTS (numer rejestracyjny 832 LJQ). Policja nie odnalazła śladów po samochodzie, a właściciel musiał pogodzić się stratą swojego „taniego” Ferrari.
W lutym 1978 roku samochód odnalazła grupka dzieci bawiących się na podwórku jednego z domów na przedmieściach Los Angeles. Na miejsce szybko zjechali się przedstawiciele policji i prasy, a samochód szybko wykopano. W trakcie przeprowadzonych oględzin zauważono, że auto ogólnie jest w bardzo dobrym stanie, mimo pobytu pod ziemią przez prawdopodobnie 3 lata. Rdza nieco nadgryzła niektóre elementy karoserii, a we wszystkich szczelinach pełno było błota.
Sposób w jaki samochód zabezpieczono wyraźnie wskazywał, że ktokolwiek ukrył go pod ziemią, chciał po niego wrócić dosyć szybko, ale widać, plan nie wyszedł. Ówcześni mieszkańcy domu wprowadzili się zaledwie 3 miesiące wcześniej, więc nie mieli pojęcia o samochodzie. Również sąsiedzi nie byli w stanie przypomnieć sobie niczego dziwnego.
Dopiero wiele lat później przeprowadzono śledztwo dziennikarskie, które ujawniło, że kradzież samochodu zlecił… właściciel auta, chcący wyłudzić odszkodowanie. Złodzieje przywłaszczyli sobie jednak samochód i ukryli pod ziemią w tym właśnie domu, ponieważ mieszkał tam ich znajomy. Z jakiegoś powodu zapomnieli jednak je wykopać.
Ciemno zielony Dino 246 GTS o numerze seryjnym 07862 po wykopaniu trafił w ręce agenta ubezpieczeniowego, który przez lata próbował pozbyć się samochodu. Dopiero w 2012 roku samochód trafił w ręce agenta nieruchomości, który kupił wrak (przez lata samochód został mocno uszkodzony i zdekompletowany w trakcie aukcji) i odrestaurował go. Obecnie samochód nosi rejestrację „DUGUP” i jest częstym gościem zlotów motoryzacyjnych w USA.
Ferrari Dino – w latach 1968-1976 firma Ferrari produkowała serię tzw. „tanich Ferrari” pod marką Dino. Samochody te były podobne do ekskluzywnych pierwowzorów, ale miały słabsze silniki i nieco gorsze wyposażenie, dzięki czemu był tańsze. Nazwa Dino pochodziła od imienia syna Enzo Ferrari – Dino Ferrari.
Discover more from SmartAge.pl
Subscribe to get the latest posts sent to your email.