SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Eksperymentalny SNCAC NC.1071
    Eksperymentalny SNCAC NC.1071
    Eksperymentalny SNCAC NC.1071
    Artykuły

    Eksperymentalny SNCAC NC.1071

    Michał BanachBy Michał Banach19 lipca 2021Brak komentarzy2 Mins Read
    Krótko po zakończeniu II wojny światowej we Francji rozpoczęto prace nad pokładowym samolotem szturmowym w niecodziennym układzie dwusilnikowym z podwójnym statecznikiem pionowym i silnikami w gondolach. Maszyna otrzymała oznaczenie SNCAC NC.1070, a jej rozwinięciem był odrzutowy SNCAC NC.1071.

    Koncepcja zakładała opracowanie dwusilnikowego samolotu szturmowego, bombowca torpedowego, bombowca, a później również i myśliwca pokładowego. Samolot miał dysponować dwoma silnikami w gondolach pod skrzydłami, na końcu których znajdowały się stateczniki pionowe, połączone na górze statecznikiem poziomym.

    SNCAC NC.1070
    SNCAC NC.1070

    Samolot miał 10,2 m długości i 20 m rozpiętości skrzydeł, a jego maksymalna masa startowa wynosiła 10 700 kg. Napęd stanowiły dwa czternastocylindrowe silniki SNECMA 14R o mocy 1600 KM każdy, zapewniające prędkość maksymalną 578 km/h i zasięg 3400 km. Załoga liczyła 3 osoby – pilota, bombardiera i tylnego strzelca. Uzbrojenie miało składać się z 4 karabinów w tylnym stanowisku strzeleckim, oraz ładunku bomb bądź torpedy.

    Samolot został oblatany 25 maja 1947 roku. Jego testy trwały do 9 marca 1948 roku, kiedy to został uszkodzony podczas lądowania. Uznano wówczas, że remont jest nieopłacalny, więc zamiast tego zbudowano drugi prototyp, ale tym razem wyposażony w dwa silniki odrzutowe Rolls-Royce Nene. W tej wersji masa samolotu wzrosła do 13 750 kg, a prędkość maksymalna do 790 km/h. Przebudowano również kadłub, usuwając ogonowe stanowisko strzeleckie.

    SNCAC NC.1070
    SNCAC NC.1070

    Od początku samolot był przystosowany do operowania z lotniskowców. Skrzydła składane były dwuczęściowo  – najpierw w okolicy silnika, a następnie w kierunku kadłuba. Dzięki temu samolot mógł zajmować mało miejsca przy swoim krótkim kadłubie.

    Próby drugiego prototypu oznaczonego jako SNCAC NC.1071 rozpoczęły się 12 października 1948 roku. Kontynuowano je do 27 kwietnia 1949 roku, kiedy to samolot został uszkodzony. Po naprawach, loty wznowiono w 1950 roku, ale mimo planów zbudowania kolejnych prototypów, program przerwano z powodu niezadowalających osiągów maksymalnych i bardzo skomplikowanej konstrukcji, która utrudniała eksploatację. Brakowało również zapotrzebowania na tego typu samolot. Warto dodać, że SNCAC NC.1071 uznawany jest za pierwszy francuski wielosilnikowy samolot odrzutowy.

    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071
    SNCAC NC.1071

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDługowieczny czołg lekki AMX-13
    Next Article Poradnik: jaki kolor ścian wybrać do pokoju dziecka?
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    26 stycznia 20237 Mins Read

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    25 stycznia 20232 Mins Read

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.