SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    • Miasiszczew M-4 – nieudany bombowiec strategiczny
    • Bojowy wóz piechoty Marder 1
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Dual-Ghia – „tani” luksusowy samochód z lat 50.
    Dual-Ghia - "tani" luksusowy samochód z lat 50.
    Dual-Ghia - "tani" luksusowy samochód z lat 50.
    Artykuły

    Dual-Ghia – „tani” luksusowy samochód z lat 50.

    Michał BanachBy Michał Banach25 lipca 2019Brak komentarzy2 Mins Read
    W latach 50. Eugene Casaroll, zarządzający firmą Dual-Motors Corporation wpadł na pomysł zbudowania taniego, luksusowego samochodu. Aby przyśpieszyć prace, postanowił połączyć projekty stworzone przez Dodga z nadwoziem zaprojektowanym przez włoską pracownię Ghia. Tak powstał Dual-Ghia.

    Dual-Motors Corporation specjalizowała się w budowie specjalistycznych pojazdów i nie miała większego doświadczenia w budowie samochodów osobowych. Aby nie wyważać otwartych drzwi, Eugene Casaroll postanowił kupić od Dodga dokumentację prototypowych samochodów Firearrow I, II, III i IV, oraz prototypowy model Firebomb.

    Dual-Ghia Coupe Prototype (fot. Brett Weinstein)
    Dual-Ghia Coupe Prototype (fot. Brett Weinstein)

    Były to nowatorskie i bardzo ciekawe samochody, które z nie do końca znanych przyczyn, nie trafiły do produkcji seryjnej. Za ich projekt odpowiadali Luigi Segre i Virgil Exner i według założeń, samochody te miały być odpowiedzią na takie modele jak Ford Thunderbird czy Chevrolet Corvette. Casaroll wykorzystał ich podzespoły, ale nadwozie miała opracować pracownia Ghia, co wiązało się z wysłaniem gotowych podwozi do Włoch, gdzie były zabudowywane i odsyłane do USA.

    Powstały dwie podstawowe wersje samochodu, który nazwano Dual-Ghia – coupe i kabriolet, różniące się ponadto zastosowanym gaźnikiem. Napęd zapewniał potężny, 5,2-litrowy silnik V8 o mocy 230 KM, zapewniający prędkość maksymalną około 185 km/h i przyśpieszenie od 1-100 km/h w nieco ponad 9 sekund. Samochód miał 5,1 m długości i wyposażony był w dwubiegową, automatyczną skrzynię biegów.

    Dual-Ghia D-500 (fot. Wikimedia Commons)
    Dual-Ghia D-500 (fot. Wikimedia Commons)

    Ze względu na skomplikowaną procedurę zabudowy nadwozia, tylko kilka egzemplarzy zbudowano we Włoszech. Resztę wyprodukowano w całości w USA. Cena samochodu wynosiła 7500 dolarów (współcześnie około 69 300 dolarów) w 1956 roku i nie była tak niska jak chciał Casaroll, ale z drugiej strony wypadała korzystniej niż w przypadku superluksusowych samochodów tamtych lat.

    Niestety mimo zainteresowania klientów, do 1958 roku powstało tylko 117 samochodów tego typu, z których wiele trafiło w ręce znanych osób, takich jak Frank Sinatra, Richard Nixon, Ronald Regan, Lyndon Jonson (który wygrał swój egzemplarz w pokera od Ronalda Regana), Dean Martin czy też Rick Danko. Głównym powodem niepowodzenia Dual-Ghia były koszty produkcji, które przy ustalonej cenie sprawiały, że projekt był nieekonomiczny. Do naszych czasów przetrwało około 32 samochodów tego typu. Obecnie są to jedne z rzadszych i ciekawszych aut kolekcjonerskich, których ceny dochodzą do 350 000 dolarów.

    Bardzo ciekawą galerię zdjęć przedstawiających kilka egzemplarzy Dual-Ghia znajdziecie pod TYM linkiem.

    Dual-Ghia
    Dual-Ghia
    Dual-Ghia
    Dual-Ghia

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleZamek w Trokach – twierdza na jeziorze
    Next Article Walizka Thule Revolve Carry On Spinner – recenzja
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Star Jet – roller coaster zabrany przez morze

    21 stycznia 20232 Mins Read

    USS Arizona – największa ofiara ataku na Pearl Harbor

    17 stycznia 20236 Mins Read

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    15 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    23 stycznia 2023

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    22 stycznia 2023

    Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 września 20210

    RMS Caronia – statek, który wyprzedzał swoją epokę

    Do lat 40. statki pasażerskie obsługiwały głównie ruch liniowy na trasach między Europą a Ameryką,…

    Artykuły
    26 grudnia 20210

    Jak wybrać samochody na akumulator dla dzieci?

    Twoje dziecko interesuje się motoryzacją? Auto na akumulator to często miniatura prawdziwego samochodu. To może…

    Artykuły
    18 września 20200

    Avions Voisin C28 Aérosport (1935) – samochód w stylu Art Deco

    Zaprezentowany w 1935 roku na Motor Show w Paryżu Avions Voisin C28 Aérosport był bez…

    Artykuły
    18 stycznia 20158

    Poradnik zakupowy gracza #1 – klawiatura mechaniczna

    Najprawdopodobniej już wiesz, czym są przełączniki mechaniczne. Być może rozróżniasz ich typy i wiesz dokładnie, czym…

    Artykuły
    13 stycznia 20220

    Innowacyjne maszyny myjące: klucz do podniesienia efektywności procesu mycia przemysłowego

    Współczesne procesy produkcyjne często wymuszają konieczność wdrożenia skutecznych rozwiązań z zakresu mycia przemysłowego. Warto podkreślić,…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.