Oblatany w 1922 roku TS-1 był pierwszym amerykańskim myśliwcem zaprojektowanym z myślą o operowaniu z pokładu lotniskowców. Samolot nie zyskał jednak przychylnych opinii pilotów, głównie z powodu błędów konstrukcyjnych.
W 1920 roku rozpoczęto prace nad pierwszym amerykańskim lotniskowcem – USS Langley. Próby lotnicze na jego pokładzie rozpoczęto w 1922 roku, głównie przy użyciu zmodyfikowanych samolotów używanych przez US Navy. Samoloty te były jednak niezbyt dobrze przygotowane do operowania z pokładu lotniskowca. W związku z tym dowództwo floty podjęło decyzję o zamówieniu dedykowanego myśliwca pokładowego w zakładach Curtissa.

Wstępny projekt samolotu stworzono w Naval Aircraft Factory, wybrano również silnik Lawrance J-1, który miał być podstawą do skonstruowania nowego samolotu. Cała dokumentacja została przekazana zakładom Curtissa, które zbudowały prototyp. Maszyna została ukończona 9 maja 1922 roku i oznaczona jako TS-1.
Myśliwiec miał 6,7 m długości i 7,6 m rozpiętości skrzydeł, a maksymalna masa startowa wynosiła 874 kg. Napęd stanowił dziewięciocylindrowy silnik gwiazdowy Lawrance J-1 o mocy 200 KM, zapewniający prędkość maksymalną 211 km/h i przelotową 168 km/h, a zasięg wynosił 753 km. Uzbrojenie składało się z dwóch karabinów maszynowych kalibru 7,62 mm. TS-1 miał całkowicie drewnianą konstrukcję i układ dwupłatowca, w którym kadłub zawieszony był między skrzydłami (kadłub nie był połączony z dolnym płatem).

Prototyp wyposażony był w podwozie kołowe i w takiej formie był testowany, a następnie przyjęty do eksploatacji. W NAF opracowano następnie specjalne drewniane pływaki z myślą o wykorzystaniu w roli wodnosamolotu bazującego na pancernikach i krążownikach. Pod koniec 1922 roku oficjalnie zamówiono 34 maszyny seryjne od Curtissa, a dodatkowo w zakładach NAF zbudowano kilka prototypów z różnymi silnikami. Łącznie zbudowano 46 maszyn tego typu.
TS-1 pozostały w eksploatacji do 1929 roku i wykorzystywane były głównie na pokładzie USS Langley, oraz okrętów liniowych US Navy. Samoloty nie miały zbyt pozytywnych opinii ze strony pilotów. Zwracali oni uwagę na nisko umieszczony dolny płat oraz wąski rozstaw kół podwozia. Curtiss/Naval Aircraft Factory TS-1 był pierwszym myśliwcem pokładowym US Navy zaprojektowanym od podstaw do tej roli. Do naszych czasów przetrwał jeden egzemplarz TS-1.