W 1972 roku firma Michelin zbudowała nietypowy 11-kołowy pojazd, służący do testowania opon dla ciężarówek o nazwie Citroen DS Michelin PLR. Samochód powstał na bazie Citroena DS, ale poddano go znaczącym przeróbkom.

Nietypowy pojazd powstał w celu testowania opon ciężarówek w warunkach drogowych, ale w jak najbezpieczniejszej formie. Normalnie testy przeprowadzono montując opony na normalnych samochodach, ale w przypadku ich eksplozji mogło dojść do wypadku.

W Citroenie PLR (Poids Lourd Rapide) testowana opona znajdowała się w środku samochodu i miała własny napęd. W razie awarii, samochód mógł więc jechać dalej, dzięki swojemu 5-osiowemu podwoziu. Dwie przednie osie były skrętne.

Napęd pojazdu stanowiły dwa silniki Chevrolet V8 o pojemności 5,7 litra i mocy 200 KM każdy. Jeden napędzał trzy tylne osie, a drugi specjalny mechanizm na którym zamontowana była testowana opona. Pojemność zbiorników paliwa wynosiła aż 180 litrów.

Citroen DS Michelin PLR

Citroen DS Michelin PLR

Według dostępnych informacji samochód mógł osiągać prędkość maksymalną około 160-180 km/h, mimo swojej potężnej wagi, wynoszącej 9150 kg. Olbrzymia waga spowodowana była nie tylko zamontowaną aparaturą, ale przede wszystkim rozmiarami pojazdu – 7,2 metra długości i 2,45 m szerokości.

Początkowo Citroen PLR pomalowany był na biało, ale z czasem nadano mu charakterystyczne żółto-pomarańczowe barwy z czarnym dachem.

Pojazd powstał na bazie Citroena DS, i wykorzystywał wiele elementów jego konstrukcji. Wybór takiej bazy podyktowany był faktem, że Michelin był w latach 70. właścicielem marki Citroen.

Citroeona PLR wykorzystywano przez kilka lat, głównie na torze Ladoux we Francji. Obecnie pozostaje w eksploatacji jako samochód pokazowy Michelin.