SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      1 października 2023

      Skansen taboru kolejowego w Chabówce

      30 września 2023

      Polskie parowozy pośpieszne Pt47

      28 września 2023

      Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      1 października 2023

      Skansen taboru kolejowego w Chabówce

      30 września 2023

      Polskie parowozy pośpieszne Pt47

      28 września 2023

      Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      29 września 2023

      Programista Java – w jakich branżach potrzebują go najbardziej?

      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      30 sierpnia 2023

      Studium Przypadku: Testowanie przewodów gumowych pod kątem szczelności przy wykorzystaniu podciśnienia

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      27 września 2023

      Kolejkowo – świat w miniaturze

      14 września 2023

      Hotel Forum – krakowski przykład brutalizmu

      10 września 2023

      Radithor – „lek”, który zabijał

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 września 2023

      Programista Java – w jakich branżach potrzebują go najbardziej?

      20 września 2023

      Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

      8.9
      29 lipca 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Church Hill Tunnel i jego tragiczna historia
    Artykuły

    Church Hill Tunnel i jego tragiczna historia

    Michał BanachBy Michał Banach9 czerwca 2023Brak komentarzy3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Church Hill Tunnel i jego tragiczna historia
    Church Hill Tunnel i jego tragiczna historia
    W Richmond w stanie Virginia w USA pod wzgórzem Church Hill znajduje się tunel Church Hill Tunnel. Zbudowano go w 1873 roku i eksploatowano do 1901 roku. Przez kolejne 24 lata pozostawiony własnemu losowi tunel popadał w ruinę. Gdy w 1925 roku podjęto prace naprawcze, doszło do jego zawalenia.

    Church Hill Tunnel powstał w 1873 roku jako część linii kolejowej należącej do Chesapeake and Ohio Railway (C&O). Nowy tunel zbudowano pod wzgórzem Church Hill, chociaż nie było to idealne rozwiązanie – od samego początku podczas prac dochodziło do zawałów powodowanych mieszaniną skał i gliny, z których zbudowane było wzgórze. Pod wpływem deszczu skały szybko nasiąkały wodą i wypłukiwały się. Mimo to tunel otwarto i intensywnie wykorzystywano. Sam tunel miał 1219 m długości.

    Zalane wnętrze Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)
    Zalane wnętrze Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)

    W latach 90. XIX wieku C&O kupiło linie Richmond and Alleghany Railroad (R&A), dzięki czemu możliwe było wykorzystanie należących do nich tras kolejowych, które były bezpieczniejsze i co istotne przechodziły po bardziej równym terenie.

    W związku z tym większość ruchu kolejowego przekierowano na inne trasy, a ta przebiegająca przez Church Hill Tunnel została w 1901 roku wyłączona z regularnej eksploatacji. Tunel pozostawiono własnemu losowi i zaprzestano jego konserwacji. Dopiero w 1925 roku przypomniano sobie o starym tunelu i postanowiono przywrócić go do eksploatacji.

    Zalane wnętrze Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)
    Zalane wnętrze Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)

    Niestety 24 lata przez które go nie wykorzystywano sprawiły, że jego stan był bardzo zły. Mimo to 2 października 1925 roku do tunelu wjechał pociąg składający się z lokomotywy i 10 wagonów wraz 200 pracownikami. W trakcie prac doszło do zawału – około 45 m tunelu zawaliło się w pobliżu zachodniego krańca tunelu.

    Większość robotników wydostała się z tunelu, czołgając się pod wagonami. Według wstępnych wyliczeń brakowało jednego inżyniera – Thomasa Josepha Masona, oraz 6 czarnoskórych robotników. Ostatecznie wyliczono, że oprócz Masona zaginęli Richard Lewis i H. Smith. Przez tydzień prowadzono akcję ratunkową, w trakcie której odnaleziono ciało Masona – 10 października.

    Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)
    Church Hill Tunnel od wschodniej strony (fot. Jkmscott/Wikimedia Commons)

    Dalsze prace przerwano, ponieważ z każdym pokonanym metrem tunel stawał się coraz bardziej niestabilny i dochodziło do kolejnych zawałów. W związku z tym podjęto decyzję o zaczopowaniu zachodniego wejście do tunelu. W jego wnętrzu pozostawiono pociąg z 10 wagonami oraz ciała Lewisa i Smitha.

    Pozostawiony własnemu losowi tunel przez pewien czas wykorzystywany był we wschodniej części do zawracania pociągów. Z czasem i z tej funkcji zrezygnowano i tunel został zapomniany. Wschodnie wejście zaczęła zalewać woda, a z czasem miejscowe władze ogrodziły je. W tym czasie na wzgórzu Church Hill często dochodziło do powstawania zapadlisk, a na wielu budynkach pojawiały się pęknięcia na dawnej trasie tunelu. Oznacza to, że stopniowo dochodziło do kolejnych zawałów. Od wschodniej części tunel został ostatecznie całkowicie wypełniony wodą. Obecnie zaczopowany wjazd do tunelu znajduje się na tyłach parkingu, a drugi wyjazd znajduje się za domami mieszkalnymi. Jest to o tyle ciekawe, że gdy budowano tunel, w jego okolicy prawie nie było budynków.

    Zachodnie wejście do Church Hill Tunnel (fot. Eli Christman)
    Zachodnie wejście do Church Hill Tunnel (fot. Eli Christman)

    W 2006 roku pojawił się pomysł wejścia do tunelu od zachodniej części odkopania lokomotywy oraz odnalezienia zaginionych ciał. Po wywierceniu otworu w betonowej ścianie blokujące wejście okazało się, że tunel wypełniony jest wodą i błotem, co oznacza, że próba odkopania go może doprowadzić do kolejnych zawałów. W tej sytuacji z pomysłu zrezygnowano, a Church Hill Tunnel ostatecznie został pozostawiony własnemu losowi. Prawdopodobnie nigdy nie zostanie odkopany.

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleKrążowniki typu Powerful – HMS Powerful i HMS Terrible
    Next Article Saab 92 (1950) – początek legendy
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    24 września 20234 Mins Read1 Views

    Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    By Michał Banach0
    10 września 20234 Mins Read

    Radithor – „lek”, który zabijał

    By Michał Banach0
    8 września 20237 Mins Read159 Views

    Katastrofa liniowca SS Morro Castle (1934)

    By Michał Banach2
    7 września 20233 Mins Read1 Views

    Cliff House w San Francisco i jego długa historia

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    28 września 202313 Mins Read

    Antonow An-225 Mrija – największy samolot transportowy na świecie

    W historii ZSRR powstało wiele samolotów, które swoimi rozmiarami przewyższały konstrukcje z innych krajów. Na…

    Artykuły
    21 września 20232 Mins Read

    Lech – pierwszy polski motocykl

    Zaprojektowany w 1929 roku przez Władysława Zalewskiego motocykl Lech uznawany jest za pierwszy polski motocykl.…

    Artykuły
    20 września 20232 Mins Read

    Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

    Ciągniki rolnicze marki Ursus przez lata były wizytówką polskiego przemysłu. W 1922 roku z taśm…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    2 października 2023

    Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

    2 października 2023

    Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    1 października 2023

    Skansen taboru kolejowego w Chabówce

    30 września 2023

    Polskie parowozy pośpieszne Pt47

    29 września 2023

    Programista Java – w jakich branżach potrzebują go najbardziej?

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    30 sierpnia 20194 Mins Read

    Wakacyjna przygoda na własną rękę

    Podróżować można na wiele sposobów. Od luksusowych wakacji w drogich hotelach wraz z lotami pierwszą…

    Artykuły
    21 lipca 20193 Mins Read

    Okręty podwodne Drzewieckiego

    Urodzony w 1844 roku Stefan Drzewiecki jest jednym z ciekawszych i niedocenionych polskich inżynierów. W…

    Lotnictwo
    5 listopada 20151 Min Read

    Airbus A400M na trawiastym pasie startowym

    Współcześnie większość samolotów wojskowych może operować jedynie z dobrze przygotowanych lotnisk. Niestety w praktycznej eksploatacji,…

    Artykuły
    19 maja 20166 Mins Read

    Tupolew Tu-4 – radziecka kopia B-29 Superfortress

    Amerykański bombowiec B-29 Superfortress uznawany był za jeden z najlepszych bombowców strategicznych w historii. Maszyna…

    Artykuły
    12 stycznia 20212 Mins Read

    Cmentarzysko pociągów w Uyuni

    Na wysokości 3656 m nad poziomem morza w Uyuni w Boliwii, obok olbrzymiej słonej pustyni…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.