Inne chińskie okręty zbudowane w stoczni Vulcan
Oprócz wspomnianych pancerników, w stoczni Vulcan w szczecinie zbudowano kilka krążowników i torpedowców dla Chin. Okręty te w większości weszły w skład floty Beiyang.
Krążownik pancernopokładowy Jiyuan
Stępkę pod okręt położono 31 stycznia 1880 roku, wodowanie nastąpiło 2 listopada 1883 roku a do służby okręt wszedł 11 czerwca 1885 roku. Okręt miał 75 m długości i wyporność 2440 ton. Napęd stanowił silnik parowy o mocy 2800 KM.

Uzbrojenie okrętu składało się z 2 armat 210 mm, 1 armaty 150 mm, 4 armat 75 mm i 6 armat 47 mm oraz 4 wyrzutni torped. Pancerz okrętu miał 50-75 mm grubości. Załogę stanowiło 180 marynarzy. Prędkość maksymalna wynosiła 15 węzłów.
Okręt brał udział w kilku bitwach w trakcie wojny chińsko-japońskiej. Zdobyty przez Japończyków 15 marca 1895 roku wszedł do służby pod nową banderą i nazwą Saien. Okręt brał udział w wojnie rosyjsko-japońskiej i zatonął 30 listopada 1904 roku niedaleko Port Arthur.

Krążowniki Laiyuan i Jingyuan
Pod względem wielkości krążowniki Laiyuan i Jingyuan zajmowały drugie miejsce po pancernikach typu Dingyuan. Okręty miały 82,4 m długości i wyporność 2900 ton. Załogę stanowiło 270 marynarzy. Prędkość maksymalna wynosiła 16 węzłów. Uzbrojenie składało się z 2 armat kalibru 210 mm, 2 armat kalibru 150 mm i 4 wyrzutni torped. Pancerz miał grubość od 200 do 240 mm.

Stępkę pod Laiyuan położono 1 stycznia 1885 roku a wodowanie nastąpiło 25 marca 1887 roku. Do służby okręt wszedł 1 stycznia 1888 roku. Okręt brał aktywny udział w wojnie chińsko-japońskiej. W trakcie walk w zatoce Weihaiwei został storpedowany przez japoński okręt i zatonął 5 lutego 1895 roku.

Stępkę pod Jingyuan położono również 1 stycznia 1885 roku a wodowanie nastąpiło 3 stycznia 1887 roku. Do służby okręt wszedł 1 stycznia 1888 roku. Okręt zatonął w trakcie bitwy u ujścia rzeki Yalu, 17 września 1894 roku. Powodem zatonięcia była eksplozja okrętu, prawdopodobnie w wyniki trafienia w magazyn amunicji.
Inne okręty
W stoczni Vulcan zbudowano jeszcze kilka krążowników i torpedowców, jednakże ich losy są mniej znane. Wiadomo, że w połowie lat 90-tych XIX wieku powstały 3 krążowniki typu Hai Yung – Hai Yung, Hai Chou i Hai Chen. Miały one około 100 m długości i wyporność 2680 ton. Ich uzbrojenie składało się z 3 armat kalibru 150 mm, 8 armat kalibru 105 mm i 3 wyrzutni torped. Okręty mogły osiągać prędkość 19,5 węzła.
Wspomniane krążowniki przetrwały prawdopodobnie do 1937 roku (sic!), kiedy to zdecydowano się na ich wycofanie w związku z bardzo przestarzałą konstrukcją.

Chińskie okręty „made in Stettin”
Zbudowane w stoczni Vulcan w Szczecinie chińskie okręty wojenne były w swoim czasie bardzo nowoczesnymi jednostkami. Niestety pogrążone w chaosie, korupcji i problemach finansowych Chiny nie były w stanie wykorzystać ich potencjału.
Dodatkowym problemem był olbrzymi rozwój okrętów wojennych pod koniec XIX wieku, który sprawił, że wiele jednostek mimo nowatorskich projektów, w momencie wodowania było przestarzałych. O ile państwa europejskie mogły sobie pozwolić na liczne modernizacje takich jednostek i utrzymanie ich w linii przez dłuższy czas, pozbawione odpowiedniego przemysłu Chiny nie były w stanie dorównać Japonii.