SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Wrocławski Trzonolinowiec
    • Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1
    • Jak zachować świeżość żywności na dłużej?
    • Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?
    • TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk
    • Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51
    • Douglas AC-47 Spooky – pierwszy gunship
    • Lot paralotnią – wspaniała atrakcja na niezapomnianą przygodę
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      17 maja 2022

      Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Polecane
      28 kwietnia 20220

      Izraelskie czołgi M-50 i M-51 Super Sherman (Isherman)

      Najnowsze
      18 maja 2022

      Wrocławski Trzonolinowiec

      15 maja 2022

      TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

      14 maja 2022

      Zapomniany czechosłowacki samolot rozpoznawczy Praga E-51

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Polecane
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Najnowsze
      6 maja 2022

      Dlaczego VPN-y są dziś tak popularne?

      5 maja 2022

      Najlepsze powerbanki do smartfonów

      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Polecane
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Najnowsze
      17 maja 2022

      Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

      17 maja 2022

      Jak zachować świeżość żywności na dłużej?

      16 maja 2022

      Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Polecane
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Najnowsze
      4 maja 2022

      Podpis elektroniczny – rozwiązanie, w które warto zainwestować

      23 kwietnia 2022

      Jak inwestować w fundusze ETF? Poradnik dla początkujących inwestorów

      12 kwietnia 2022

      Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Polecane
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Najnowsze
      9 listopada 2021

      Fotoobraz galeriadruku.com.pl – recenzja

      9 czerwca 2021

      Aurelis Lunar – księżycowa lampa – recenzja

      17 listopada 2020

      CEWE FOTOKSIĄŻKA – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    Znajdujesz się tutaj: Strona główna » Chevrolet Corvette 1953
    Chevrolet Corvette 1953 (fot. ameshistory.com)
    Chevrolet Corvette 1953 (fot. ameshistory.com)
    Artykuły

    Chevrolet Corvette 1953

    Michał StefaniakBy Michał Stefaniak30 czerwca 2015Updated:14 sierpnia 2019Brak komentarzy3 Mins Read
    Początek lat 50 – tych to czas odrodzenia małych roadsterów. Amerykanie zachwycili się europejskimi kabrioletami, takimi jak MG serii T, Jaguar XK120 czy Porsche 356 i w odpowiedzi na nie stworzyli Corvette -samochód, który jest symbolem amerykańskiej motoryzacji aż do teraz.

    Projekt Opel

    Prace nad Chevroletem Corvette rozpoczęły się w 1951 roku z inicjatywy Harleya Earla. Earl, widząc fascynację Amerykanów przywiezionymi po wojnie małymi europejskimi roadsterami, przekonał zarząd General Motors do „Projektu Opel” – tak nazywała się operacja mająca na celu stworzenie sportowego kabrioletu. W jej efekcie powstał EX-122, pierwowzór Chevroleta Corvette C1.

    Chevrolet Corvette EX-122 (fot. GM)
    Chevrolet Corvette EX-122 (fot. GM)

    Samochód wykorzystywał podzespoły stosowane w innych modelach Chevroleta; 6 – cylindrowy, rzędowy silnik Blue Flame o pojemności 235 cali sześciennych (3,9 l) oraz 2 – biegową, automatyczną skrzynię Powerglide przekazującą moment obrotowy na tylne koła. Jednostka napędowa została dla Corvette odpowiednio zmodyfikowana; zwiększony stopień sprężania, bardziej agresywne kąty wałka rozrządu i 3 gaźniki spowodowały wzrost mocy do 150 KM. Pozwalało to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej około 165 km/h. Ciekawostką było nadwozie wykonane z tworzywa sztucznego o futurystycznych kształtach.

    Chevrolet Corvette EX-122 (fot. GM)
    Chevrolet Corvette EX-122 (fot. GM)

    Premiera

    Tak przygotowany wóz zaprezentowano 17 stycznia 1953 roku na wystawie General Motors Motorama w hotelu Waldorf Astoria w Nowym Jorku z założeniem, że Corvette jest samochodem eksperymentalnym i pokazowym. Piękne linie nadwozia i włączenie się Chevroleta do walki na rynku roadsterów wywołały jednak tak dobre wrażenie u oglądających, że GM podjęło decyzję o uruchomieniu produkcji. Rok później na tej samej wystawie został pokazany Chevrolet Nomad, bardzo ciekawe kombi bazujące na Corvette, które miało mniej szczęścia i nigdy nie trafiło do seryjnej produkcji.

    Chevrolet Corvette 1953 (fot. GM)
    Chevrolet Corvette 1953 (fot. GM)

    Dostępna w każdym kolorze pod warunkiem, że jest biała

    Montaż pierwszego seryjnego egzemplarza ukończył się w fabryce we Flint, Michigan 30 czerwca 1953 roku. Data ta jest obecnie uznawana za oficjalne narodziny Chevroleta Corvette. Pierwsze 2 wyprodukowane samochody przeznaczono prawdopodobnie do badań oraz testów i według oficjalnych informacji zostały później zniszczone. Do końca roku wyprodukowano 300 sztuk; wszystkie w kolorze Polo White z czerwonym wnętrzem i czarnym materiałowym dachem. Jak przystało na prawdziwego roadstera boczne szyby nie chowały się w drzwiach lecz były instalowane dodatkowo. Do wyboru były 2 opcje dodatkowego wyposażenia: radio i ogrzewanie. W rzeczywistości wyposażenie to było jednak standardem – zarówno radio jak i ogrzewanie znajdowało się w każdej Corvette wyprodukowanej w 1953 roku. Cena samochodu wynosiła $3 498.

    Chevrolet Corvette nr 1 - widoczne kołpaki od Chevroleta Bel-Air charakteryzujące pierwsze 25 sztuk Corvette (fot. GM)
    Chevrolet Corvette nr 1 – widoczne kołpaki od Chevroleta Bel-Air charakteryzujące pierwsze 25 sztuk Corvette (fot. GM)

    Model C1 produkowano do 1962 roku. Samochód w tym czasie znacznie się rozwinął; w 1955 pojawił się silnik V8 i manualna skrzynia biegów a modele z końca produkcji dysponowały mocą 360 KM. Najważniejsze zmiany wizualne nastąpiły w 1958 roku – pojedyncze reflektory zostały zastąpione przez mniejsze, podwójne. Powstało 69 015 egzemplarzy.

    Chevrolet Corvette 1953 (fot. GM)
    Chevrolet Corvette 1953 (fot. GM)

    Film reklamujący Chevroleta Corvette 1953

     

    Udostępnij. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Poprzedni artykułSyrena – historia jeżdżącej skarpety
    Następny artykuł Bitwa o City Hall
    blank
    Michał Stefaniak
    • Facebook

    Absolwent Mechaniki i Budowy Maszyn na Politechnice Poznańskiej. Miłośnik odpadającego warstwami chromu, przepracowanego oleju i rdzy. Jedna z nielicznych osób, którym udało się podpalić basen.

    Podobne artykuły

    BMW Z1 – pierwszy roadster serii Z

    18 listopada 20202 Mins Read

    Zapomniany myśliwiec Fisher P-75 Eagle

    17 września 20203 Mins Read

    Łada Niva – radziecki siermiężny (prawie) SUV

    24 lipca 20206 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 kwietnia 20220

    PL-01 Concept – czołg-makieta, który zawojował mediami

    Zaprezentowany w 2013 roku na targach MSPO w Kielcach projekt czołgu PL-01 Concept dosłownie zawojował…

    Artykuły
    4 kwietnia 20175

    Jagdtiger – najpotężniejszy niemiecki niszczyciel czołgów

    Wprowadzony pod koniec II wojny światowej niemiecki niszczyciel czołgów Sd.Kfz. 186 Jagdtiger, był największym, najcięższym,…

    Artykuły
    15 maja 20160

    Bojowa stacja kosmiczna Polus

    W latach 80. Amerykanie i Rosjanie prowadzili prace nad budową bojowych satelitów i stacji kosmicznych.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    18 maja 2022

    Wrocławski Trzonolinowiec

    17 maja 2022

    Tyrrell P34 – sześciokołowy bolid F1

    17 maja 2022

    Jak zachować świeżość żywności na dłużej?

    16 maja 2022

    Jacuzzi ogrodowe – dlaczego warto je mieć?

    15 maja 2022

    TSS Stefan Batory – ostatni polski transatlantyk

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    2 marca 20200

    Zapora Grande Dixence w Szwajcarii

    Zbudowana w 1961 roku zapora Grande Dixence w Szwajcarii jest najwyższą zaporą grawitacyjną w Europie.…

    Lifestyle
    22 stycznia 20200

    Cera problematyczna a codzienna pielęgnacja

    Codzienna pielęgnacja cery problematycznej to podstawa, gdy zależy nam na utrzymaniu jej w dobrej kondycji.…

    Artykuły
    15 kwietnia 20180

    Citycar – słusznie zapomniany samochód elektryczny

    Samochody elektryczne wcale nie są tak nowym wynalazkiem. Już w XIX wieku pojawiały się one…

    Artykuły
    31 października 20162

    Luxtorpeda – legendarny polski pociąg

    W okresie międzywojennym w Polsce kolej rozwijała się bardzo szybko. Wśród wielu inwestycji i projektów…

    Artykuły
    19 grudnia 20180

    Zapomniana Cape Spear Battery

    Półwysep Avalon, znajdujący się w Nowej Fundlandii nie jest zbyt duży, ale znajdujący się na…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2022. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.