SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read211 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read211 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read75 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read26 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read169 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read10 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Capitol subway system – rządowe metro w Waszyngtonie
    Artykuły

    Capitol subway system – rządowe metro w Waszyngtonie

    Michał BanachBy Michał Banach7 marca 2020Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Capitol subway system - rządowe metro w Waszyngtonie
    Capitol subway system - rządowe metro w Waszyngtonie
    Istnieje wiele historii i teorii o tajnych liniach kolejowych i tunelach w różnych krajach, które łączą budynki rządowe. Najsłynniejszym z nich jest bez wątpienia kompleks Metro 2 w Moskwie, o którego istnieniu nic nie wiadomo. Innym ciekawym systemem komunikacji jest metro pod Kapitolem w Waszyngtonie – Capitol subway system.

    Sieć tuneli i kolejek metra znajdująca się pod Kapitolem w Waszyngtonie nie jest aż tak tajna jak rosyjski kompleks Metro 2. Wręcz przeciwnie, z amerykańskiego systemu mogą korzystać nawet turyści zwiedzający Kapitol.

    Kompleks zaczął powstawać w 1909 roku, krótko po uruchomieniu pierwszych linii metra w USA. Początkowo funkcjonowała tylko jedna krótka linia łącząca Kapitol z Russell Senate Office Building. Obsługiwały ją wagoniki o napędzie elektrycznym mieszczące 18 osób. Oficjalnie tzw. Senate Subway uruchomiono 7 marca 1909 roku.

    Capitol subway system współcześnie (fot. nieznany)
    Capitol subway system współcześnie (fot. nieznany)

    Po II wojnie światowej zaczęto rozbudowywać tunele, tworząc całkiem spory kompleks składający się obecnie z 3 linii i 6 stacji. W 1960 roku zbudowano połączenie między Kapitolem a budynkiem Dirksen Senate Office Building, a w 1965 poprowadzono tunel do Rayburn House Office Building. W 1982 roku przedłużono tunel do Dirksen Senate Office Building, aż do Hart Senate Office Building. Część z kolejek obsługujących trasy jest w pełni zautomatyzowana i odkryta.

    Normalnie kolejka wykorzystywana jest przez pracowników rządowych oraz wycieczki odwiedzające Kapitol i pozostałe budynki połączone tunelami. W trakcie głosowań dostęp do kolejek dla turystów jest wstrzymywany.

    Capitol subway system współcześnie (fot. aoc.gov)
    Capitol subway system współcześnie (fot. aoc.gov)

    Oczywiście znane są jedynie informacje o oficjalnej części kompleksu. Pewnym jest, że wszystkie budynki rządowe w Waszyngtonie posiadają duże schrony i prawdopodobnie również są połączone ze sobą tunelami i kolejkami, jednakże ze względów bezpieczeństwa informacje na ten temat są niejawne.

    Jako ciekawostkę można dodać, że United States Capitol subway system pojawił się w grze Fallout 3, a dokładniej w dodatku Broken Steel. Gracz miał wykorzystać go aby dotrzeć do bazy lotniczej Adams. Baza ta powstała w oparciu o istniejącą bazę lotniczą Joint Base Andrews, oddaloną od Kapitolu o 14,3 km.

    Capitol subway system współcześnie (fot. nieznany)
    Capitol subway system współcześnie (fot. nieznany)
    Capitol subway system w 1912 roku (fot Harris Ewing)
    Capitol subway system w 1912 roku (fot Harris Ewing)
    Capitol subway system w latach 30.
    Capitol subway system w latach 30.
    Capitol subway system w latach 30.
    Capitol subway system w latach 30.
    Capitol subway system w latach 30. (fot Harris Ewing)
    Capitol subway system w latach 30. (fot Harris Ewing)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleZapomniany 1938 Mercedes-Benz 540 K Streamliner
    Next Article Twierdza Mehrangarh – jeden z największych fortów w Indiach
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    27 marca 20234 Mins Read524 Views

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    By Michał Banach0
    23 marca 20232 Mins Read361 Views

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    By Michał Banach0
    13 lutego 20233 Mins Read1K Views

    Muzeum Kolejnictwa na Śląsku – Jaworzyna Śląska

    By Michał Banach0
    5 stycznia 20233 Mins Read167 Views

    GM Aerotrain

    By Michał Banach2
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Artykuły
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    W latach 30. transport lotniczy, zwłaszcza pasażerski przeszedł rewolucyjną przemianę. Małe samoloty krótkodystansowe zaczęły być…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 marca 2023

    Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    26 marca 2023

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    24 marca 2023

    Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    13 grudnia 20175 Mins Read12 Views

    Brazylijskie pancerniki Riachuelo i Aquidabã

    Pod koniec XIX wieku Brazylia zamówiła w Wielkiej Brytanii dwa pancerniki – Riachuelo i Aquidabã.…

    Artykuły
    19 października 20172 Mins Read13 Views

    Brutalistyczny wieżowiec Torre Velasca w Mediolanie

    W centrum Mediolanu znajduje się nietypowy, ponad 100-metrowy brutalistyczny wieżowiec Torre Velasca, zbudowany pod koniec…

    Artykuły
    7 września 20173 Mins Read29 Views

    Pożar lasu koło Kuźni Raciborskiej (1992)

    Pożar lasu koło Kuźni Raciborskiej, który wybuchł 26 sierpnia 1992 roku uznawany jest za największy…

    Artykuły
    5 lipca 20213 Mins Read11 Views

    Okrąglak – jedna z ikon Poznania

    W Poznaniu znajduje się kilka bardzo charakterystycznych budynków, które są wręcz ikonami miasta. Jedną z…

    Artykuły
    26 stycznia 20223 Mins Read48 Views

    Vernon C. Bain Correctional Center – największe na świecie pływające więzienie

    Czasami w filmach pojawiają się nietypowe, olbrzymie, często futurystyczne statki więzienne. Mało kto wie, że…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.