SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    • Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought
    • Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka
    • Czołg ciężki KW-1 – zapomniana legenda frontu wschodniego
    • Star Jet – roller coaster zabrany przez morze
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

      24 stycznia 2023

      Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      17 grudnia 20220

      Bracia Wright i pierwszy lot samolotu

      Recent
      27 stycznia 2023

      Wschodnia Brama Belgradu

      26 stycznia 2023

      Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

      25 stycznia 2023

      Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

      22 grudnia 2022

      Zimowa przerwa od jazdy motocyklem. 5 pomysłów, czym warto się zająć między sezonami

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Breda Ba.27 – włoski chiński myśliwiec
    Breda Ba.27 - włoski chiński myśliwiec
    Breda Ba.27 - włoski chiński myśliwiec
    Artykuły

    Breda Ba.27 – włoski chiński myśliwiec

    Michał BanachBy Michał Banach30 sierpnia 2020Brak komentarzy3 Mins Read
    Zbudowany w 1933 roku myśliwiec Breda Ba.27 był pierwszym jednopłatowym włoskim myśliwcem o częściowo metalowej konstrukcji. Samolot nie zyskał akceptacji Regia Aeronautica, ale trafił do eksploatacji w chińskich siłach powietrznych.

    Pomysł zbudowania jednosilnikowego myśliwca w układzie jednopłata i częściowo metalowej konstrukcji zrodził się w głowie inżyniera Cesare Pallavicino w 1933 roku, gdy Włosi rozpoczęli próby zakupionego w w USA samolotu wyścigowego Travel Air Model „Mystery Ship”. Na podstawie wniosków z prób Pallavicino postanowił zaprojektować własną konstrukcję. 5 marca 1933 roku oficjalnie do zakładów Breda wpłynęło zamówienie na dwa prototypy nowego samolotu.

    Travel Air Type R (NR482N)
    Travel Air Type R (NR482N)

    Pierwszy z prototypów ukończono w lipcu i oblatano – za sterami zasiadł Ambrogio Colombo. Próby wykazały, że samolot ma dobre osiągi, ale jest trudny w pilotażu, ma słabą widoczność z kokpitu i podatny na wibracje. O ile wibracje udało się zredukować zmieniając dwułopatowe śmigło na nowe, całkowicie metalowe, trzyłopatowe śmigło o zmiennym skoku, tak ogólnie samolot nie zyskał aprobaty Regia Aeronautica.

    W związku z utratą szans na wprowadzenie maszyny do eksploatacji we włoskich siłach powietrznych, w zakładach Breda podjęto decyzję o zmodernizowaniu drugiego prototypu i próbie znalezienia odbiorcy zagranicznego. Maszyna przeszła gruntowną modernizację. Kokpit przesunięto do przodu i podwyższono, dzięki czemu uzyskano lepszą widoczność. Drewniane skrzydła zastąpiono metalowymi, a poszycie kadłuba zmieniono na bardziej opływowe, co pozwoliło na utrzymanie osiągów pierwszego prototypu, mimo wzrostu masy.

    Breda Ba.27
    Breda Ba.27

    Tak zmodernizowana maszyna otrzymała oznaczenie Breda 27 Metallico, lub Breda 27m i została oblatana w maju 1934 roku lub 21 czerwca 1934 roku według innych źródeł. Maszynę zaprezentowano chińskiej misji wojskowej, której przedstawiciele zamówili 18 samolotów. Ostatecznie do Chin dotarło 11 samolotów, które wykorzystano w działaniach obronnych w trakcie walk z Japonią. Do 1938 roku prawdopodobnie wszystkie zostały zniszczone lub nie nadawały się do dalszej eksploatacji. Tak zakończyła się historia Breda Ba.27.

    Breda Ba.27 w swojej pierwszej wersji miał konstrukcję bardzo zbliżoną do Travel Air Type R “Mystery Ship”. Wersja Metallico znacząco się od niego różniła. Samolot miał 7,67 m długości i 10,8 m rozpiętości skrzydeł, a jego masa własna wynosiła 1850 kg. Napęd stanowił dziewięciocylindrowy silnik gwiazdowy Alfa Romeo Mercurius o mocy 540 KM, zapewniający prędkość maksymalną 380 km/h, oraz zasięg 750 km. Uzbrojenie składało się z 2 karabinów maszynowych kalibru 12,7 mm. Zbudowano dwa prototypy w pierwszej wersji, z których jeden przebudowano na wersję Metallico. Dodatkowo zbudowano 11-12 maszyn w wersji Metallico, z których 11 trafiło do Chin.

    Breda Ba.27 Metallico
    Breda Ba.27 Metallico
    Breda Ba.27 Metallico
    Breda Ba.27 Metallico
    Breda Ba.27 Metallico
    Breda Ba.27 Metallico

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticlePWS-A – czechosłowacki polski myśliwiec
    Next Article Antidotum Airshow Leszno 2020 – relacja
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Hanriot H.110 – wielki myśliwiec i wielka porażka

    23 stycznia 20232 Mins Read

    Zapomniany Vultee XP-54 Swoose Goose

    15 stycznia 20233 Mins Read

    Pierwieniec – pierwszy rosyjski okręt pancerny

    9 stycznia 20233 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    27 stycznia 2023

    Wschodnia Brama Belgradu

    26 stycznia 2023

    Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk

    25 stycznia 2023

    Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym

    24 stycznia 2023

    Pancernik Mikasa – ostatni zachowany predreadnought

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    25 kwietnia 20180

    Hasselblad 500EL (EDC) – księżycowe aparaty

    Przygotowując się do lądowania na księżycu, NASA musiało wybrać odpowiednie aparaty fotograficzne dla astronautów, dzięki…

    Lifestyle
    29 kwietnia 20180

    Na co zwracać uwagę kupując olejki CBD?

    Olejki CBD to produkt, który wciąż zyskuje na popularności. Polacy kupują ten suplement diety z…

    Lifestyle
    1 września 20170

    Beskidy Zachodnie – tu warto przyjechać przez cały rok

    Szukasz idealnego miejsca na urlop? Znajdziesz je nie tylko tysiące kilometrów od Polski. Atrakcje dla…

    Kobieta
    1 lipca 20220

    Niezastąpiona bielizna bezszwowa – dlaczego warto mieć ją w swojej szafie?

    Doskonale dobrana stylizacja, nieskazitelny makijaż i fryzura – dobry wygląd może zepsuć nie tylko niesprzyjająca…

    Artykuły
    8 stycznia 20230

    Scala Contarini del Bovolo – ukryta wenecka atrakcja

    Krążąc weneckimi uliczkami można czasami natrafić na wyjątkowe miejsca, ukryte przed tłumami turystów. Jednym z…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.