SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      5 marca 202311 Mins Read1K Views

      Gloster Meteor – pierwszy aliancki odrzutowiec

      Recent
      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

      26 marca 2023

      Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

      25 marca 2023

      M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read70 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read26 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read169 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read8 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

      6.2
      8 lutego 2023

      Tajniacy – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Blériot 125 – jedyny w swoim rodzaju samolot pasażerski
    Artykuły

    Blériot 125 – jedyny w swoim rodzaju samolot pasażerski

    Michał BanachBy Michał Banach11 lipca 2022Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Blériot 125 - jedyny w swoim rodzaju samolot pasażerski
    Blériot 125 - jedyny w swoim rodzaju samolot pasażerski
    Zaprojektowany na początku lat 30. Blériot 125 był jednym z najbardziej oryginalnych samolotów pasażerskich jakie zbudowano i oblatano. Po kilku lotach okazało się jednak, że maszyna nie nadaje się do eksploatacji i ostatecznie jedyny zbudowany prototyp zezłomowano w 1933 roku.

    Blériot 125 powstał w 1930 roku i został zaprezentowany na paryskim salonie lotniczym 1930 Salon de l’Aéronautique, gdzie wzbudził spore zainteresowanie, głównie swoją bardzo oryginalną konstrukcją i układem kadłuba. Za projekt samolotu odpowiadał Leon Kirste. Oblot maszyny miał miejsce 9 marca 1931 roku.

    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125

    Samolot miał układ dwukadłubowy z gondolą między kadłubami zawierającą kokpit i silniki. Kadłub miał 13,8 m długości, rozpiętości skrzydeł wynosiła 29,4 m, a maksymalna masa startowa wynosiła 7260 kg. Napęd stanowiły dwa silniki Hispano-Suiza 12Hbr o mocy 550 KM każdy, umieszczone w gondoli między kadłubami – jeden ciągnący, drugi pchający. Prędkość maksymalna wynosiła 220 km/h a zasięg około 1000 km. Załogę stanowiło dwóch pilotów i nawigator, a w obu kadłubach mogło podróżować łącznie 12 pasażerów. Zajmowali oni miejsca po 6 na pojedynczych fotelach. Każdy kadłub dysponował oknami z przodu i z boku, zapewniającymi dobrą widoczność dla pasażerów. W każdym kadłubie znajdowała się toaleta dla pasażerów.

    Już podczas oblotu okazało się, że taki układ konstrukcyjny powoduje więcej problemów niż korzyści. Duże opory powietrza, problemy z stabilnością, za słabe silniki, niski komfort podróży to tylko najważniejsze problemy. Przez dwa lata Blériot próbował doprowadzić samolot do użyteczności, zmieniając m.in. układ statecznika oraz śmigło, ale nie przyniosło to większych korzyści. Ostatecznie w 1933 roku jedyny zbudowany prototyp zezłomowano.

    Blériot 125
    Blériot 125

    Blériot 125 wyróżniał się bardzo oryginalnym układem kadłuba i futurystycznym wyglądem, ale przynosił on więcej problemów niż korzyści. Można spotkać się z opiniami, że konstruktorzy samolotu wzorowali się na futurystycznych rysunkach magazynów i czasopism oraz na filmie Metropolis. Jest to mało prawdopodobne, ale wizualnie samolot przypomina niektóre z futurystycznych wizji z tych dzieł.

    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Blériot 125
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleSzafa chłodnicza. Co warto wiedzieć przed jej zakupem?
    Next Article Męska odzież lniana, czyli wygoda i elegancja
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    27 marca 20234 Mins Read257 Views

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    By Michał Banach0
    23 marca 20232 Mins Read349 Views

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    By Michał Banach0
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    By Michał Banach0
    28 lutego 20234 Mins Read995 Views

    Dassault Ouragan – pierwszy francuski myśliwiec odrzutowy

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read19K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    25 lutego 20233 Mins Read7K Views

    Strzała i Reduta – radzieckie mobilne bunkry

    Jednym z problemów na współczesny polu walki jest ochrona punktów dowodzenia, które zawsze są priorytetowymi…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    26 marca 2023

    Flakpanzer Gepard – nowe życie po emeryturze

    25 marca 2023

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    24 marca 2023

    Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

    23 marca 2023

    Claude Grahame-White i jego lot przez Waszyngton

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    21 maja 20193 Mins Read3 Views

    Toyota 2000GT – pierwszy japoński supersamochód

    Z perspektywy czasu stare supersamochody produkowane np. w latach 60. nie robią już wrażenia pod…

    Gadgety
    8 lutego 20162 Mins Read32 Views

    Dlaczego w zatyczce długopisów jest otwór?

    Czy wiecie dlaczego zatyczkach długopisów albo pisaków jest mały otwór? Wbrew pozorom ma on bardzo…

    Artykuły
    18 kwietnia 20212 Mins Read29 Views

    Pirelli Tower – (prawie) włoski 9/11

    Znajdujący się niedaleko centrum Mediolanu wieżowiec Pirelli Tower (wł. Grattacielo Pirelli) jest jednym z wielu…

    Podróże
    5 grudnia 20202 Mins Read

    Zimowy urlop w Jaworkach

    Zima już tuż-tuż, a więc jeśli ktoś nie zaplanował jeszcze swojego zimowego urlopu to najwyższy…

    Artykuły
    23 marca 20174 Mins Read48 Views

    Złoty numer – jak zdobyć numer marzeń?

    Każdy z nas ma swoje ulubione liczby. Nawet jeśli na co dzień nie zdajemy sobie…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.