SmartAge.pl
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn
    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      29 listopada 2023

      BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 listopada 20237 Mins Read

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      Recent
      27 listopada 2023

      RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

      26 listopada 2023

      MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

      25 listopada 2023

      Ślicznotka z Memphis (1990)

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      28 listopada 2023

      31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

      23 listopada 2023

      Różnice między zestawami do monitoringu IP a analogowymi – który wybrać?

      22 listopada 2023

      W Orange możesz liczyć na pomoc serwisanta sprzętu

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      23 listopada 2023

      Paznokcie na Święta i Sylwestra 2024 – najmodniejsze kolory lakierów

      22 listopada 2023

      Czy Erik Ten Hag zostanie zwolniony z Manchesteru United?

      21 listopada 2023

      Historia zimnego blond – od arszeniku do domowej farby do koloryzacji

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 listopada 2023

      Dlaczego ewidencja czasu pracy jest ważna?

      13 listopada 2023

      Facebookowe oświadczenie, czyli wiecznie żywy łańcuszek

      12 listopada 2023

      Zasady odpowiedzialnego korzystania z kredytów: poradnik dla początkujących

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      31 października 2023

      Carcassonne – recenzja

      2 października 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – dodatki Skellige, Magowie i Legendarne Łowy

      2 października 2023

      Powerbank Joyroom 30000mAh 22.5W

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Bessemer Saloon – nieudany pomysł na walkę z chorobą morską
    Artykuły

    Bessemer Saloon – nieudany pomysł na walkę z chorobą morską

    Michał BanachBy Michał Banach18 sierpnia 20163 komentarze3 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Bessemer Saloon - nieudany pomysł na walkę z chorobą morską
    Bessemer Saloon - nieudany pomysł na walkę z chorobą morską
    Brytyjski wynalazca Henry Bessemer miał olbrzymi wpływ na rozwój przemysłu w XIX wieku. Stworzony przez niego Proces Bessemera pozwalał na masową produkcję stali. Aby promować swój produkt, konstruktor musiał jednak często pływać statkami, cierpiąc przy okazji na chorobę morską. W 1868 roku wpadł na pomysł jak temu zaradzić. Tak powstał bocznokołowy parowiec SS Bessemer.

    Choroba morska była sporym problemem dla Bessemera (i wielu innych podróżujących statkami w XIX wieku). W 1868 roku konstruktor wpadł na pomysł zbudowania statku wyposażonego w samopoziomującą się kabinę pasażerską, która utrzymywałaby się w w miarę stabilnej pozycji, niezależnie od stanu morza.

    Konstruktor zbudował model takiego statku i rozpoczął jego próby, które przebiegły całkiem nieźle. W grudniu 1869 roku Bessemer otrzymał patent na swój wynalazek i rozpoczął poszukiwania inwestorów, którzy pomogliby w zbudowaniu pełnowymiarowego statku. Udało mu się zdobyć około 250 000 funtów, dzięki czemu rozpoczął budowę bocznokołowego parowca SS Bessemer.

    Bocznokołwiec SS Bessemer
    Bocznokołwiec SS Bessemer

    Jednostkę zwodowano 24 września 1874 roku, a prace wykończeniowe trwały do kwietnia 1875 roku. Statek miał 106 m długości i tonaż wynoszący 1974 BRT. Nie są znane dokładne informacje na temat silników jednostki, po za tym, że napęd przenoszony był na aż cztery koła łopatkowe, po dwa na każdej burcie.

    Największą innowacją była jednak specjalna kabina pasażerska o długości 21 m, szerokości 9,1 m i wysokości 6,1 m umieszczona w centralnej części jednostki. Zawieszona na specjalnych siłownikach miała utrzymywać się w odpowiednim poziomie, tak, aby pasażerowie nie odczuwali kołysania.

    Bessemer Saloon - specjalna kabina pasażerska na pokładzie parowca
    Bessemer Saloon – specjalna kabina pasażerska na pokładzie parowca

    Niestety w trakcie pierwszych prób przeprowadzonych w kwietniu doszło do uszkodzenia statku w trakcie cumowania w porcie Calais we Francji. Powodem była utrudniająca sterowanie kabina, która cały czas się ruszała, zmieniając środek ciężkości parowca. Po przeprowadzeniu prowizorycznych napraw, 8 maja 1875 roku przeprowadzono kolejną próbę, ale tym razem nie zdecydowano się na uruchomienie systemu stabilizującego.

    W trakcie wchodzenia do portu w Calais ponownie wystąpiły problemy z stabilnością statku, które doprowadziły do uderzenia o nabrzeże. Uszkodzenia były tak duże, że inwestorzy całkowicie stracili zainteresowanie pomysłem, a Bessemer został zmuszony do porzucenia ambitnego pomysłu. W 1876 roku założona przez niego firma Saloon Ship Company zbankrutowała.

    Rycina przedstawiająca nieudane cumowanie parowca w Calais
    Rycina przedstawiająca nieudane cumowanie parowca w Calais

    Parowiec umieszczono w doku, w którym przebywał do 1879 roku, kiedy to zdecydowano się na jego złomowanie. Przetrwała tylko kabina pasażerską, która trafiła w ręce Edwarda Jamesa Reeda, konstruktora parowca. Umieszczono ją w jego domu w Haxtable House w Swanley, gdzie przetrwałą do II wojny światowej, kiedy to zniszczono ją w trakcie bombardowania.

    Pomysł Bessemera był bardzo nowatorski, ale technologia dostępna w XIX wieku nie pozwalała na wcielenie go w życie. Skomplikowany system poziomujący był tak duży i ciężki, że SS Bessemer miał problemy z sterownością, przez co operowanie nim było praktycznie niemożliwe.

    Bessemer Saloon już na lądzie w latach 90-tych XIX wieku
    Bessemer Saloon już na lądzie w latach 90-tych XIX wieku
    Bessemer Saloon już na lądzie w latach 90-tych XIX wieku
    Bessemer Saloon już na lądzie w latach 90-tych XIX wieku
    Wesprzyj nas: buycoffe.to SmartAge.pl
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleUSS Detroit (LCS-7) – siódmy littoral combat ship US Navy
    Next Article Airlander 10 – sterowiec XXI wieku
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    6 listopada 202314 Mins Read6 Views

    SS Great Eastern – parowy lewiatan z XIX wieku

    By Michał Banach0
    1 listopada 20234 Mins Read97 Views

    Ribblehead Viaduct – XIX-wieczny wiadukt kolejowy w Wielkiej Brytanii

    By Michał Banach2
    26 października 20234 Mins Read8 Views

    Parowozownia Gniezno – największa parowozownia w Polsce

    By Michał Banach0
    3 stycznia 20235 Mins Read216 Views

    Isambard Kingdom Brunel – niewysoki tytan inżynierii

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    10 listopada 20233 Mins Read

    Wraki japońskich okrętów podwodnych I-201 i I-401

    Wraz z zakończeniem II wojny światowej, Amerykanie przejęli japońskie okręty wojenne, które przetrwały wojnę. Część…

    Artykuły
    11 listopada 202312 Mins Read

    Amerykańskie atomowe okręty podwodne typu Ohio

    Jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym elementem strategicznych sił nuklearnych USA są atomowe okręty podwodne…

    Artykuły
    19 listopada 20237 Mins Read

    Junkers G.38 – od samolotu pasażerskiego do tajnego bombowca

    Zbudowany pod koniec lat 20. Junkers G.38 był jednym z największych międzywojennych samolotów na świecie.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    29 listopada 2023

    BWP Borsuk – bojowy wóz piechoty „made in Poland”

    28 listopada 2023

    31. Baza Lotnictwa Taktycznego (16.11.2023) – galeria

    27 listopada 2023

    RMS Baltic – pechowy ratownik z The Big Four

    26 listopada 2023

    MBT-70 – nieudany amerykańsko-niemiecki czołg podstawowy

    25 listopada 2023

    Ślicznotka z Memphis (1990)

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    1 sierpnia 202210 Mins Read

    Powstanie Warszawskie (1944)

    Data 1 sierpnia 1944 roku jest jedną z najważniejszych w współczesnej historii Polski. Tego dnia,…

    Artykuły
    23 kwietnia 20193 Mins Read

    Inteligentne oświetlenie – 5 powodów, dla których warto w nie zainwestować

    Ile razy zdarzyło Ci się po ciemku, po omacku poszukiwać włącznika światła? Jak często zastanawiasz…

    Artykuły
    17 lutego 20212 Mins Read

    Opuszczona elektrownia Power Plant IM w Belgii

    W dzielnicy Monceau-sur-Sambre, będącej częścią miasta Charleroi w Belgii znajduje się jedna z najsłynniejszych opuszczonych…

    Artykuły
    12 kwietnia 20224 Mins Read

    Pierwszy satelita Spark -1TM już w kosmosie

    Pierwszy satelita Omnispace Spark-1TM znajduje się już na orbicie. Umieszczenie satelity na orbicie okołoziemskiej jest…

    Artykuły
    10 września 20203 Mins Read

    Czołg NI – improwizowany czołg z Odessy

    Podczas obrony Odessy w 1941 roku, radziecka armia cierpiała na brak odpowiedniej liczby sprawnych pojazdów…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, relacje, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.