SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read473 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      29 marca 2023

      Titan – A Viewport to Titanic (2022) – film

      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      28 marca 20239 Mins Read473 Views

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      Recent
      29 marca 2023

      Titan – A Viewport to Titanic (2022) – film

      28 marca 2023

      Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

      27 marca 2023

      Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read77 Views

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      22 marca 2023

      Bracia Lumiere i kinematograf

      3 marca 2023

      Najlepsza giełda kryptowalut – gdzie najlepiej inwestować w kryptowaluty?

      26 lutego 2023

      Wybór audofilskiego audio dla początkujących – na co zwrócić uwagę?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read27 Views

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      29 marca 2023

      Kominek z płaszczem wodnym – jak działa praktyczne źródło ciepła?

      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      21 marca 2023

      Jak dbać o tulipany?

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read172 Views

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      24 marca 2023

      Herbata w torebkach i jej przypadkowa historia

      18 marca 2023

      Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

      17 marca 2023

      Jak przenieść zniżki OC z Polski do Holandii?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read10 Views

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      5.3
      29 marca 2023

      What Do You Meme? – recenzja

      6.6
      6 marca 2023

      7 Cudów Świata: Pojedynek – recenzja

      8.3
      3 marca 2023

      Sagrada – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Bailey Bridge – cud brytyjskiej inżynierii
    Artykuły

    Bailey Bridge – cud brytyjskiej inżynierii

    Michał BanachBy Michał Banach10 sierpnia 2015Updated:2 września 2021Brak komentarzy5 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    Bailey Bridge - cud brytyjskiej inżynierii
    Bailey Bridge - cud brytyjskiej inżynierii
    Pokonywanie przeszkód wodnych zawsze było dużym wyzwaniem dla wojska. Przed II wojną światową jedynym sposobem pokonywania rzek, na których nie było mostów, były łodzie wiosłowe i ciężkie, trudne w budowie mosty pontonowe. Wszystko zmieniło się na początku lat 40. za sprawą brytyjskiego urzędnika, Donalda Baileya, który zaprojektował niecodzienny most pontonowy nazwany od jego nazwiska Bailey Bridge.

    Powstanie mostu Baileya

    Donald Bailey urodził się 15 września 1901 roku. W młodości interesował się inżynierią i konstrukcją mostów, ale ostatecznie nie połączył pasji z pracą zawodową. Na przełomie lat 20. i 30. krótko pracował w firmie Experimental Bridging Establishment, jednakże niskie zarobki sprawiły, że zrezygnował z pracy. W latach 40. pracował w brytyjskim War Office jako jeden z wielu urzędników.

    Donald Bailey, twórca mostu
    Donald Bailey, twórca mostu

    Gdy rozpoczęła się wojna postanowił powrócić do swojej pasji i zarazem pomóc brytyjskiej armii w przezwyciężeniu jednej z wielu trudności wojny – pokonywaniu przeszkód wodnych. W maju 1941 roku opracował nietypowy, kratownicowy most, składający się z wielu segmentów, które można było niezależnie łączyć, dostosowując długość i szerokość przeprawy do potrzeb.

    Zaprojektowana konstrukcja była odpowiedzią na zapotrzebowanie brytyjskiej armii, która szukała łatwego w budowie, lekkiego i wytrzymałego mostu, który utrzymałby coraz cięższe brytyjskie czołgi oraz byłby na tyle tani i prosty w budowie, że mógłby powstawać w niewyspecjalizowanych zakładach.

    Most Baileya podczas testów wytrzymałości - widać czołg Mark V z czasów I wojny światowej i A13 Cruiser Tank Mk IV na jego dachu
    Most Baileya podczas testów wytrzymałości – widać czołg Mark V z czasów I wojny światowej i A13 Cruiser Tank Mk IV na jego dachu

    Zaprezentował swój projekt opracowany po godzinach przełożonym, którzy szybko zauważyli jego potencjał. Projekt nie był jednak dopracowany, więc zebrano specjalną komisję, składającą się z specjalistów z Królewskiego Korpusu Inżynierów, którzy mieli dopracować projekt.

    W toku prac opracowano zupełnie nowy most, wywodzący się z projektu Baileya i korzystający z jego pomysłów. Podczas testów przeprowadzono wiele prób obciążeniowych, których celem było sprawdzenie maksymalnej nośności mostu. Co ciekawe, w brytyjskiej armii nie było odpowiednio ciężkich pojazdów do tego, więc na moście umieszczano kilka czołgów ustawionych jeden na drugim i dodatkowo obciążonych. Często korzystano z pamiętających I wojnę światową czołgów Mark V.

    Most Baileya podczas budowy
    Most Baileya podczas budowy

    Ostatecznie Most Baileya zaprojektowano tak, aby składał się z 28 standardowych elementów uniwersalnych oraz 100 elementów specjalnych, wykorzystywanych w nietypowych sytuacjach.  Od samego początku zakładano, że budowa przeprawy będzie wykonywana ręcznie, bez użycia ciężkiego sprzętu. Miało to maksymalnie ułatwić prace.

    1 2
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleWorld of Tanks RUSH – karcianka dla wszystkich czołgistów
    Next Article Pierwszy lotniczy atak torpedowy
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    28 marca 20239 Mins Read473 Views

    Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

    By Michał Banach0
    25 marca 20238 Mins Read2K Views

    M3 Lee – pierwszy nowoczesny amerykański czołg

    By Michał Banach0
    16 marca 20233 Mins Read608 Views

    CSS Tennessee – bohater jednej bitwy i dwóch bander

    By Michał Banach0
    14 marca 20233 Mins Read3K Views

    HMS Alliance – ostatni z okrętów typu Amphion

    By Michał Banach0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    8 marca 20232 Mins Read20K Views

    Zapomniana elektryczna lokomotywa EP23

    W latach 70. polska kolej przechodziła olbrzymią transformację. Postępująca elektryfikacja sprawiła, że parowozy stopniowo wychodziły…

    Artykuły
    18 marca 20233 Mins Read6K Views

    Ty23 – najliczniej produkowane polskie parowozy

    Budowane w latach 1923-1934 parowozu Ty23 były najliczniej produkowanymi polskimi parowozami. Zbudowano łącznie 612 lokomotyw…

    Artykuły
    20 marca 20237 Mins Read5K Views

    PZL.44 Wicher – stracona nadzieja PLL LOT

    W latach 30. transport lotniczy, zwłaszcza pasażerski przeszedł rewolucyjną przemianę. Małe samoloty krótkodystansowe zaczęły być…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    5.3
    29 marca 2023

    What Do You Meme? – recenzja

    29 marca 2023

    Titan – A Viewport to Titanic (2022) – film

    29 marca 2023

    Kominek z płaszczem wodnym – jak działa praktyczne źródło ciepła?

    28 marca 2023

    Operacja Chariot – rajd na Saint-Nazaire (1942)

    27 marca 2023

    Opuszczony międzynarodowy dworzec kolejowy w Canfranc zamieniony w hotel

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    12 grudnia 20202 Mins Read18 Views

    Focke-Wulf Fw 159 – nietypowy rywal Messerschmitta Bf 109

    Podstawowym niemieckim myśliwcem podczas II wojny światowej był Messerschmitt Bf 109. Zanim jednak maszyna ta…

    Artykuły
    4 kwietnia 20213 Mins Read49 Views

    Wagony spalinowe SD80 – z ziemi włoskiej do Polski

    Mając w pamięci sukces jaki osiągnęły Luxtorpedy w latach 30., władze PKP postanowiły po II…

    Artykuły
    7 kwietnia 20219 Mins Read9 Views

    Okręty typu E – woły robocze floty podwodnej Royal Navy podczas I wojny światowej

    Royal Navy długo wzbraniała się przed wprowadzeniem do służby okrętów podwodnych, uznając je za niehumanitarne.…

    Artykuły
    14 sierpnia 20172 Mins Read193 Views

    Rover JET1 – pierwszy samochód z turbiną gazową

    W 1950 roku brytyjska firma Rover zaprezentowała niepozorny samochód – Rover JET1. Na pierwszy rzut…

    Artykuły
    15 listopada 20183 Mins Read87 Views

    Audyt śledczy – na czym polega audyt dochodzeniowy?

    Prowadzenie własnego biznesu daje wiele możliwości zarówno samym przedsiębiorcom, jak i osobom zatrudnionym w firmie.…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.