SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja cz. 2
    Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja cz. 2
    Artykuły

    Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja cz. 2

    Łukasz MendelskiBy Łukasz Mendelski15 lipca 2022Brak komentarzy4 Mins Read
    W dniach 17-18 czerwca miałem okazję uczestniczyć w kolejnej edycji fantastycznych pokazów lotniczych Antidotum Airshow Leszno 2022. Jest to największa tegoroczna impreza lotnicza w naszym kraju i jedna z największych w Europie. W ciągu dwóch dni na leszczyńskim niebie mogliśmy podziwiać maszyny z całej Europy. Działo się dużo, więc bez przeciągania, czas na relację!

    Za głównych bohaterów podniebnego spektaklu uważam F4U Corsair należący do grupy Red Bulla czy też niemieckiego Eurofighter Typhoon. Smaczkiem był dawno u nas niewidziany Bell Cobra 209/AH-1F. Pozostali uczestnicy przybyli m.in. ze Szwajcarii, Słowenii, Węgier, Szwecji, Niemiec czy Francji. Nasz kraj reprezentował m.in F-16 Tiger Demo Team, C-130 Hercules, M-28 Bryza, Mi-17, Marek Choim, MiG-15, Sky Magic.

    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)
    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)

    W pierwotnym planie pokazów planowany był debiut Douglasa A-26 Invadera, niestety w ostatniej chwili maszyna musiała wycofać się z pokazów. Oprócz wspomnianego Invandera do Leszna nie przyleciał P-38 Lightning oraz Jak-3. Pomimo braku wcześniej wspomnianych maszyn organizatorzy szybko znaleźli zastępstwo w postaci MiG-a-15, Beechcraft C-45 Expeditor oraz Yakovlev Yak-3U. Moim zdaniem zastępcze maszyny oraz ich piloci stanęli na wysokości zadania, ze względu na swój wyjątkowy kunszt pilotażu.

    Piątkowy program pokazów różnił się od sobotniego dwoma aspektami. W sobotę zabrakło F4U Corsair oraz Grupy Akrobacyjnej Żelazny, którzy brali udział w innych pokazach lotniczych w tym dniu. Teoretycznie niewiele, jednakże dla fanów lotnictwa mogły to być znaczące zmiany, zwłaszcza, że nie każdy mógł być w oba dni na lotnisku.

    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)
    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)

    Bardzo duża dynamika zarówno w powietrzu jak i na ziemi sprawiła, że nie można było się nudzić. Gdy jedna maszyna odbywała pokaz w powietrzu, następna już oczekiwała na swoją kolej. Pomimo upalnej pogody w obydwa dni, publiczność nie mogła narzekać na brak atrakcji. Na ziemi mieliśmy okazję zobaczyć wystawę sprzętu wojskowego oraz grup rekonstrukcyjnych. Nie lada ciekawostka dla dzieci, ale i dla dorosłej publiczności. Statyka była ulokowany po przeciwnej stronie strefy publiczności co miało swoje plusy oraz minusy. Zaletą była z pewnością dobra widoczność startujących maszyn, których nic nie zasłaniało. Minusem duża odległość ulokowania statyki od terenu imprezy i kiepskie tło w postaci budynków i samochodów za nimi. Ogromną popularnością cieszyły się loty widokowe, co było kolejna ciekawostką podczas imprezy.

    Magia Leszna tak na prawdę zaczyna się po zachodzie słońca. Pirotechnika i pokaz sztucznych ogni to jest to, po co większość osób tutaj przyjeżdża. Piękna synchronizacja zarówno maszyn jak i obsługi naziemnej sprawia, że niejedna osoba przebywająca na miejscu miała ciarki na plecach. Tego typu widowisko jest rzadkością na skale europejską i długo musiałbym się zastanawiać, gdzie jeszcze można podziwiać taki pokaz.

    Bell TAH-1F Cobra (fot. Łukasz Mendelski)
    Bell TAH-1F Cobra (fot. Łukasz Mendelski)

    Organizacyjnie sama impreza wywarła na mnie pozytywne wrażenie. Jedną ze zmian w porównaniu do ubiegłorocznej edycji było stworzenie drugiej strefy spotterskiej. Niestety sam nie miałem okazji z niej skorzystać, jednakże słyszałem pozytywne opinie o jej ulokowaniu. Parkingi zostały podzielone na trzy części, w tym jeden płatny pod nazwą VIP. Pozwalał on na zaparkowaniu pojazdu pod samym terenem imprezy. Strefa gastronomiczna oraz stoiska z gadżetami znajdowały się w centralnej części oraz niedaleko głównego wejścia. O ile można powiedzieć, że sama impreza pod względem organizacyjnym wypadła bardzo dobrze, to niestety o samych stoiskach już nie można tego powiedzieć ze względu na duże kolejki m.in. do jedzenia.

    Dobrym podsumowaniem imprezy jest ilość zdjęć którą wykonałem. Ponad 1000 zdjęć może świadczyć o tym, że sporo ciekawych rzeczy miało miejsce na niebie. Organizatorom mogę wystawić bardzo pozytywna ocenę, ponieważ jak co roku dopięli wszystko na ostatni guzik, dzięki czemu każdy fan lotnictwa odwiedzający Leszno mógł być zadowolony.

    Balony (fot. Łukasz Mendelski)
    Balony (fot. Łukasz Mendelski)
    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)
    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)
    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)
    Chance Vought F4U-4 Corsair (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Grupa Akrobacyjna Żelazny (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Łukasz Mendelski)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Łukasz Mendelski)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Łukasz Mendelski)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Lisunow Li-2 (fot. Łukasz Mendelski)
    Łukasz Czepiela (fot. Łukasz Mendelski)
    Łukasz Czepiela (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Carbon Cub (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    Marek Choim Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Łukasz Mendelski)
    MiG-15 (fot. Łukasz Mendelski)
    MiG-15 (fot. Łukasz Mendelski)
    North American Rockwell OV-10 Bronco (fot. Łukasz Mendelski)
    North American Rockwell OV-10 Bronco (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)
    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)
    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)
    North American T-28 Trojan (fot. Łukasz Mendelski)
    North American Rockwell OV-10 Bronco (fot. Łukasz Mendelski)
    North American Rockwell OV-10 Bronco (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL M28 Bryza (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL-104 Wilga (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL-104 Wilga (fot. Łukasz Mendelski)
    Super Puma Display Team (fot. Łukasz Mendelski)
    Super Puma Display Team (fot. Łukasz Mendelski)
    Aero L-29 Delfín (fot. Łukasz Mendelski)
    Aero L-29 Delfín (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL W-3A Sokół (fot. Łukasz Mendelski)
    PZL W-3A Sokół (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Yakovlev Yak-3U (F-AZZK) (fot. Łukasz Mendelski)
    Aero L-29 Delfín (fot. Łukasz Mendelski)
    Aero L-29 Delfín (fot. Łukasz Mendelski)
    Beechcraft C-45H Expeditor (OK-BSC) (fot. Łukasz Mendelski)
    Beechcraft C-45H Expeditor (OK-BSC) (fot. Łukasz Mendelski)
    Beechcraft C-45H Expeditor (OK-BSC) (fot. Łukasz Mendelski)
    Beechcraft C-45H Expeditor (OK-BSC) (fot. Łukasz Mendelski)
    Łukasz Czepiela (fot. Łukasz Mendelski)
    Łukasz Czepiela (fot. Łukasz Mendelski)
    Balony (fot. Łukasz Mendelski)
    Balony (fot. Łukasz Mendelski)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleUbrania i buty treningowe do wielu aktywności? Amerykańska marka ma je wszystkie!
    Next Article Sport to zdrowie, czyli 4 powody, dla których warto uprawiać sport
    blank
    Łukasz Mendelski

    Mam na imię Łukasz i od czterech lat zajmuję fotografią. Jest to moja pasja, którą w przyszłości chciałbym przerodzić w pracę. Głównie zajmuje się fotografią lotniczą, ale czasami chwytam się również sesji zdjęciowych czy krajobrazów. W wolnych chwilach czytam książki o II Wojnie Światowej oraz podróżuję z moją narzeczoną.

    Related Posts

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    30 stycznia 20233 Mins Read

    D-1 Cykacz – pierwszy projekt Jerzego Dąbrowskiego

    16 stycznia 20232 Mins Read

    Podsumowanie roku 2022

    1 stycznia 20235 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.