SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    • Potez-CAMS 161 – niedokończony olbrzym
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

      24 grudnia 2022

      5 zwyczajów i symboli wigilijnych

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja
    Antidotum Airshow Leszno 2021 - relacja
    Antidotum Airshow Leszno 2021 - relacja
    Artykuły

    Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja

    Michał BanachBy Michał Banach21 czerwca 2021Updated:19 lipca 2021Brak komentarzy4 Mins Read
    Leszno nigdy nie zawodzi, a pokazy lotnicze w tym miejscu są zawsze magiczne. To jest chyba najlepsze podsumowanie kolejnej edycji pokazów lotniczych w Lesznie, które odbyły się w dniach 18-19.06.2021. Antidotum Airshow Leszno 2021 już za nami, ale emocje związane z tymi pokazami zostaną na długo.

    Zeszłoroczna edycja pokazów została zorganizowana jako dosłownie antidotum na bardzo słaby lotniczo rok 2020. W tym roku organizatorzy zaczęli przygotowania do imprezy znacznie wcześniej, chociaż aż do końca maja nie było pewności, czy sytuacja epidemiczna i związane z nią obostrzenia pozwolą na zorganizowanie tak dużej imprezy. Na szczęście udało się.

    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)

    W tym roku pokazy w Lesznie zorganizowano ponownie w dwudniowej formie, ale w piątek i sobotę (na niedzielę zaplanowano jednak inne atrakcje, bardziej przyziemne). Co ciekawe, pokazy zorganizowano dokładnie co do dnia 5 lat po pamiętnej edycji z 2016 roku, kiedy to po raz pierwszy na tak dużą skalę dała o sobie znać magia leszczyńskiego nieba. Każdy kto był wówczas w Lesznie pamięta ten niesamowity zachód słońca, który stał się wręcz symbolem pokazów w tym miejscu. W kolejnych edycjach było podobnie, więc w tym roku wszyscy jechali do Leszna z przeświadczeniem, że będzie równie super.

    Pogoda zapowiadała się od początku bardzo słonecznie i aż za dobrze. Nie miało być żadnych chmur, a z nieba miał lać się żar i ponad 34 °C. Na szczęście same pokazy rozpoczęły się w piątek według planu po godzinie 17, a nie od rana, więc nie trzeba było stać na tym skwarze przez cały dzień. Pod koniec dnia zaczęły też pojawiać się chmurki, które dodały nieco klimatu, ale równocześnie nie przysłoniły zachodu słońca.

    Red Bull Blanix (fot. Michał Banach)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Banach)

    Pod względem organizacyjnym, można śmiało powiedzieć, że wszystko było bardzo dobrze zaplanowane. Dojazd na lotnisko był wygodny mimo okolicznych remontów, a sam wyjazd też przeszedł sprawnie. Na miejscu organizatorzy zadbali zarówno o strefę gastronomiczną, atrakcje dla dzieci oraz również dla tych, którzy szukali czegoś nielotniczego.

    Strefa foto ustawiona była tak samo jak w zeszłym roku, w narożniku obok wieży, dzięki czemu byliśmy zdecydowanie bliżej strefy manewrów, niż właściwa publiczność. Piloci starali się też tak wykonywać manewry, aby zapewnić nam odpowiednie widoki. Cechą strefy foto w Lesznie jest to, że jest ona ustawiona bokiem do słońca w ciągu dnia, a sam zachód słońca jest prawie na wprost. Oznacza to, że można złapać świetne kadry z zachodzącym słońcem. Trochę niefortunnie wyszła jedynie kwestia ustawienia samolotów na ziemi, ponieważ kilka maszyn zasłaniało widok na pas.

    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)

    Dodatkowym atutem strefy foto w tym roku była rampa, więc można było ustawić się w kilku rzędach. Ponadto, możliwe było przetestowanie sprzętu Sony – aparatów i obiektywów, w tym najnowszych Sony A1. Wielu fotografów skorzystało z tej okazji.

    W pokazach lotniczych najważniejsze jest to co dzieje się w powietrzu. Organizatorzy Antidotum Airshow Leszno 2021 zadbali aby program był bardzo intensywny. Sama impreza ruszyła o 14:00, ale loty zaczęły się dopiero po 17. Praktycznie do godziny 22:30 z jedną małą przerwą cały czas coś było w powietrzu. Gwiazdą tegorocznej edycji była ekipa The Flying Bulls, która przyleciała w doborowym składzie – North American B-25 Mitchell i P-51 Mustang, Lockheed P-38 Lightning oraz North American T-28 Trojan. Nie zabrakło również stałych bywalców, czyli Marka Choima, Areosparx i The Flying Dragons Team.

    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Banach)

    W tym roku na niebie pojawiło się też sporo odrzutowców. Początkowo w pokazach miały wziąć udział dwa samoloty SB Lim, ale ostatecznie tylko jeden samolot został odpuszczony do pokazu. W miejsce drugiego, organizatorzy wprowadzili jednak Aero L-29 Delfin. Tuż po zachodzie słońca na niebie pojawił się Lockheed C-130 Hercules oraz nasz Tiger Demo Team z Krzesin. Oba pokazy były bardzo ciekawe, ale niestety odbyły się ciut za późno, żeby zrobić dobre zdjęcia.

    Olbrzymie wrażenie zrobiły dwa nocne pokazy – drugi przelot Herculesa, w trakcie którego wyrzucił on flary w odpowiedniej do swoich gabarytów ilości, oraz Super Puma Display Team, która również zademonstrowała efektowny pokaz z flarami. Część nocną pokazów zamknęli jak co roku The Flying Dragons Team i Aerosparx.

    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)

    Jak najlepiej podsumować tę imprezę? Kto nie był, niech żałuje, kto się wahał po zeszłym roku i nie przyjechał, to tym bardziej niech żałuje. Kto był, na pewno zakochał się w Lesznie i magii pokazów w tym miejscu. A galeria poniżej jest chyba najlepszym dowodem, że w Lesznie na pokazach zawsze dzieje się magia!

    Niestety w trakcie pisania tej relacji pojawiła się bardzo smutna wiadomość, że North American T-28 Trojan, którego mogliśmy oglądać podczas pokazów, rozbił się w Czecha, w trakcie lotu powrotnego do Austrii. Zginął pilot.

    The Flying Bulls (fot. Michał Banach)
    The Flying Bulls (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    The Flying Bulls (fot. Michał Banach)
    The Flying Bulls (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Banach)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    ERCO Ercoupe (fot. Michał Banach)
    ERCO Ercoupe (fot. Michał Banach)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Banach)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Banach)
    Alon A-2 Aircoupe (fot. Michał Banach)
    Alon A-2 Aircoupe (fot. Michał Banach)
    Flying Dragons (fot. Michał Banach)
    Flying Dragons (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aerosparx (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Banach)
    SB Lim-2 (fot. Michał Banach)
    SB Lim-2 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    Mil Mi-17 (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    Zivko Edge 540 (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Banach)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleDrakelow Tunnels – od tajnej fabryki, przez rządowy bunkier po nawiedzony labirynt
    Next Article Pierwsza reklama telewizyjna
    blank
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Related Posts

    Muzeum Techniki Lotniczej i Naziemnej Vyškov

    30 grudnia 20223 Mins Read

    Saab J35 Draken – pierwszy europejski myśliwiec naddźwiękowy

    25 października 20225 Mins Read

    Ostrawa NATO DAY’s 2022 – relacja

    16 października 20224 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.