SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Trending
    • Krótka historia kapsli do zamykania butelek
    • Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!
    • Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain
    • Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie
    • Pancerniki typu Iowa
    • Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu
    • Wschodnia Brama Belgradu
    • Normandie – najsłynniejszy francuski transatlantyk
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

      29 stycznia 2023

      Pancerniki typu Iowa

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      29 stycznia 20230

      Pancerniki typu Iowa

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      31 stycznia 2023

      Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

      30 stycznia 2023

      Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20222

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      1 stycznia 2023

      Muzeum Techniki im. Nikola Tesli w Zagrzebiu

      12 grudnia 2022

      Jak zrobić ładną stronę internetową?

      3 grudnia 2022

      Licznik Geigera – na czym polega fenomen tego urządzenia?

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20210

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      2 lutego 2023

      Krótka historia kapsli do zamykania butelek

      1 lutego 2023

      Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

      14 stycznia 2023

      Piłkarska zapowiedź weekendu – typy na Serie A!

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 20190

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      29 grudnia 2022

      Osuszacz powietrza – kiedy warto skorzystać z niego na budowie?

      2 listopada 2022

      Co to jest i jak działa elektroniczny obieg dokumentów?

      30 października 2022

      Cesja umowy leasingu – na czym polega? Kiedy można z niej skorzystać?

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Filmy
      3. Książki
      4. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20160

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      19 października 2022

      Plakat – najlepszy pomysł na aranżację Twojego wnętrza

      21 sierpnia 2022

      Fotoksiążka Saal Professional Line – recenzja

      7.0
      3 czerwca 2022

      Crime Scene Game – Helsinki 2012 – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja cz. 2
    Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja cz. 2
    Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja cz. 2
    Artykuły

    Antidotum Airshow Leszno 2021 – relacja cz. 2

    Michał NiemczykBy Michał Niemczyk23 czerwca 2021Updated:25 czerwca 2021Brak komentarzy6 Mins Read
    Jakie było Antidotum Airshow Leszno 2021 w tym roku opisał już w osobnym artykule Michał. Były chwile radosne, spotkania ze znajomymi, ale też na sam koniec dopadł nas wszystkich smutek i długie chwile refleksji. Ale z racji tego, że byliśmy tam w większej ekipie, czas na drugą część relacji.

    Dla fotografów lotniczych Antidotum Airshow Leszno, zwłaszcza w tym roku, to niebywałe święto. Dwa dni możliwości realizowania swoich pasji i szlifowania umiejętności. Fotografia lotnicza. Czym ona jest, już nie raz było wspominane. Natomiast czym ją realizować już nie koniecznie.

    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)

    Wtem pojawia się na Antidotum biały namiot… Znaczy się namiot Sony. Bardzo fajny akcent, bo tego typu inicjatywy pojawiają się raczej na bardzo dużych pokazach. Sony Polska dało możliwość poznania ich sprzętów, od małych aparatów APS-C po wielkomatrycowe A7RIV i chyba najważniejsze A1.

    Będąc użytkownikiem Sony A7 III i mając kilka obiektywów, skusiłem się już na ostatnią sztukę Sony A1. Czy to był dobry wybór? W pierwszej kolejności musimy zacząć od pewnego zarysu i punktu odniesienia. Na co dzień pracuję na zestawie Sony A7III + Sony 70-200 f/4. Mamy więc pełną klatkę 24Mpx oraz doskonałą stabilizację w body jak i w obiektywie. Zestaw ze sobą współpracuje bez najmniejszego problemu. Czasem do A7III podpinam super teleobiektyw Sony 200-600mm. Tutaj też nie mam zastrzeżeń, zeszłoroczne zdjęcia z Leszna mogą być tego przykładem.

    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)

    Teraz zobaczmy na zestaw wypożyczony, czyli Sony A1. Można o nim śmiało powiedzieć, że jest to super kombajn, nadający się niemal do każdego rodzaju fotografii. Matryca 50Mpx, szalenie szybkie zdjęcia seryjne, stabilizacja itd. Itd. Specyfikacje techniczne można poczytać wszędzie w Internecie.

    Obsługa? Bardzo dobra, jeśli chodzi o przyciski i pokrętła niemal identyczne jak w pozostałych body od Sony (zwłaszcza Sony A9). Menu, tutaj jest jednak różnica. Sony w najnowszych modelach wprowadziło zupełnie inne menu. W najstarszych sprzętach np. w A6000 jest ono bardzo ubogie, w A7III już inne, a w A1 już najnowsze, czy jest lepsze? Myślę, że jak zawsze jest to kwestia przyzwyczajenia.

    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)

    Na ogromny plus trzeba zaliczyć dwie rzeczy. Grip identyczny jak z Sony A7RIV i te same akumulatory jak w A7III czyli FP100. Co też uratowało mi dzień, ponieważ wypożyczony A1 w gripie posiadał jeden akumulator, który o dziwo mimo 100% naładowania okazał się dość słaby i padł po kilkuset zdjęciach, natomiast akumulator z mojego A7III wytrzymał kolejnych 2 tysiące zdjęć.

    Fotografię lotniczą możemy podzielić na 3 rodzaje. Fotografię statyczną, gdy fotografujemy samoloty na stojankach, dynamiczną podczas lotów demonstracyjnych, oraz ostatnią air2air. Każda z nich wymaga od sprzętu innych właściwości. Tutaj skupię się jedynie na zdjęciach dynamicznych.

    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)

    Przez cały jeden dzień Antidotum Leszno, używałem A1 z podpiętym obiektywem Sony 200-600mm. Jedno trzeba przyznać, ten zestaw jest ciężki, zwłaszcza w momencie gdy mamy podpiętego gripa z dwoma akumulatorami. Kilka godzin pracy daje się mocno odczuć w nadgarstkach. Pamiętać trzeba, że w trakcie robienia zdjęć dynamicznych pokazów musimy stabilnie śledzić obiekt w wizjerze. Właśnie, stabilnie. Można pomyśleć, że jeden z lepszych teleobiektywów o tej ogniskowej, jeśli nie najlepszy obecnie dostępny na rynku, wraz z body które ma swoją stabilizację, będzie pozwalać na większy margines błędu. Nic bardziej mylnego.

    Sony A1 weryfikuje swojego użytkownika w bardzo brutalny sposób. Pomimo doskonałego trybu śledzenia, celnego AF i szalonej prędkości zdjęć seryjnych, nie mając doświadczenia i wprawy na tym zestawie możemy śmiało zapomnieć o tym, że z takiej sesji wrócimy z zaskakująco dobrym wynikiem trafionych zdjęć.

    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)

    Skoro tak zachwalam A1, skąd ta łyżka dziegciu? Jest to efekt współpracy obiektywu 200-600mm z aparatami które mają dużą matrycę – powyżej 24Mpx. Mówiąc wprost, coś nie gra. Obiektyw nie radzi sobie najlepiej z tak dużą matrycą i niestety będą się trafiać nieostre zdjęcia. Dość podobną ale bardziej odczuwalną w skutkach sytuację mamy jeśli połączymy ze sobą A7RIV z 200-600mm, gdzie też ten zestaw nie działa ze sobą w sposób idealny. Ale pamiętajmy, że mówię tutaj o sytuacji gdy musimy zrobić zdjęcie szybko poruszającego się obiektu na tle nieba, często w niesprzyjającym świetle, a naszym celem jest ładne rozmycie śmigła lecącego samolotu lub śmigłowca. Kiedy coś takiego się dzieje? W momencie gdy nie mamy wprawy to jest raz, dwa gdy ustawimy czas migawki powyżej 1/320s. Robiąc zdjęcia z czasami 1/400s dostajemy już naprawdę ładne, ostre zdjęcia, ale gdy skrócimy czasy poniżej 1/800s nie ma się do czego przyczepić. Kwestią wprawy jest fakt, że gdy już zrozumiemy jak prowadzić obiektyw, to jesteśmy w stanie zrobić ostre zdjęcia z czasami nawet na 1/60s.

    Jak określić w takim razie czy mamy ostre zdjęcie w trakcie takiej sesji zdjęciowe? Zasadniczo możemy obejrzeć zdjęcie na ekranie lub w wizjerze. Tutaj dwie istotne uwagi. Sony nie ma dobrego ekranu odchylanego do podglądu tych zdjęć! Poważnie, ekran pokazuje o wiele gorszy podgląd zdjęcia niż jest w rzeczywistości, trochę lepiej jest w momencie gdy oglądamy zdjęcie przez wizjer, z tym że jest to bardzo niewygodne. Dopiero przeglądając zdjęcia na komputerze jesteśmy w stanie określić ich jakość. Na wstępne określenie tego w terenie za bardzo nie ma szans.

    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)

    Finalnie oglądając urobek z jednego dnia testów tego aparatu, mam bardzo mieszane uczucia. Wiem jakie wychodzą nim zdjęcia portretowe, przykładem niech będą zdjęcia Michała, tak samo jego zdjęcia lotnicze, z tym że Michał działa na tym body już od kilku miesięcy. Ja miałem jeden dzień. Czy zdjęcia tutaj w galerii są dobre, myślę że tak. Czy mogły by być lepsze? Zdecydowanie tak.

    Sony A1 zdecydowanie jest i równocześnie nie jest aparatem dla każdego. Oferuje niesamowite możliwości, jednocześnie wymagając sporo nauki i nabycia nowych przyzwyczajeń, zwłaszcza przy fotografii lotniczej. Kwestia jego ceny, zwłaszcza w Polsce to temat na inną dyskusję. Myślę, że po pewnym czasie i odpowiednim ćwiczeniu, można na nim spokojnie osiągnąć zdumiewające efekty. Należy jednak pamiętać, że po jednym dniu użytkowania tego aparatu nie dostaniemy efektu „wow”.

    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)

    A o tym jak wyglądają zdjęcia nim zrobione możecie się przekonać dzięki poniższej galerii:

    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Alon A-2 Aircoupe (fot. Michał Niemczyk)
    Alon A-2 Aircoupe (fot. Michał Niemczyk)
    ERCO Ercoupe (fot. Michał Niemczyk)
    ERCO Ercoupe (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Flying Dragons (fot. Michał Niemczyk)
    Flying Dragons (fot. Michał Niemczyk)
    Flying Dragons (fot. Michał Niemczyk)
    Flying Dragons (fot. Michał Niemczyk)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Falcon 2000 (fot. Michał Niemczyk)
    Falcon 2000 (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning & North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan & North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American T-28 Trojan & North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Falcon 2000 (fot. Michał Niemczyk)
    Falcon 2000 (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    SB Lim-2 (fot. Michał Niemczyk)
    SB Lim-2 (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    Aero L-29 Delfin (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    SB Lim-2 (fot. Michał Niemczyk)
    SB Lim-2 (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    North American P-51D Mustang (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Red Bull Blanix (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Super Puma Display Team (fot. Michał Niemczyk)
    Tiger Demo Team (fot. Michał Niemczyk)
    Tiger Demo Team (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    North American B-25J Mitchell (fot. Michał Niemczyk)
    Tiger Demo Team (fot. Michał Niemczyk)
    Tiger Demo Team (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Michał Niemczyk)

    A tu druga porcja zdjęć od Patrycji, ale już nie z Sony, a z Canona 77D:

    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    Zivko Edge 540 (fot. Patrycja Hartman)
    Zivko Edge 540 (fot. Patrycja Hartman)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Patrycja Hartman)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    North American B-25J Mitchell (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Patrycja Hartman)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed C-130 Hercules (fot. Patrycja Hartman)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Patrycja Hartman)
    Extra 330 SC (G-IIHL) (fot. Patrycja Hartman)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Patrycja Hartman)
    Antidotum Airshow Leszno (fot. Patrycja Hartman)
    Tiger Demo Team Poland (fot. Patrycja Hartman)
    Tiger Demo Team Poland (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    Lockheed P-38 Lightning (fot. Patrycja Hartman)
    North American P-51D Mustang (fot. Patrycja Hartman)
    North American P-51D Mustang (fot. Patrycja Hartman)
    North American P-51D Mustang (fot. Patrycja Hartman)
    North American P-51D Mustang (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)
    Super Puma Display Team (fot. Patrycja Hartman)

    Related

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Previous ArticleJakie perfumy Gabriela Sabatini wybrać?
    Next Article Jak sprzątać pokój niemowlaka?
    blank
    Michał Niemczyk
    • Website
    • Facebook
    • Instagram

    Nazywam się Michał Niemczyk, na co dzień jestem programistą i testerem, a po godzinach pracy redaktorem na portalu SmartAge.pl oraz fotografem. Głównie zajmuję się fotografią lotniczą (nie mylić ze spotterską). Pochodzę z Czechowic-Dziedzic, miasta na Górnym Śląsku, gdzie przez niemal 30 lat rosła we mnie pasja do industrialnego klimatu tutejszych miast, które staram się pokazać z innej perspektywy – perspektywy lotu ptaka. Moimi zainteresowaniami jest lotnictwo, militaria, technologie i wiele, wiele innych. W swojej twórczości dziennikarskiej oraz fotograficznej staram się zwracać uwagę na szczegóły oraz – jeśli chodzi o tematy związane z dronami – również na kwestie związane z bezpieczeństwem.

    Related Posts

    Muzeum Techniki Lotniczej i Naziemnej Vyškov

    30 grudnia 20223 Mins Read

    Saab J35 Draken – pierwszy europejski myśliwiec naddźwiękowy

    25 października 20225 Mins Read

    Ostrawa NATO DAY’s 2022 – relacja

    16 października 20224 Mins Read
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    18 stycznia 20230

    Wojenna prowizorka – „niszczyciel czołgów” RSO/PaK 40

    Podczas każdego konfliktu zbrojnego, nawet najlepsze armie często sięgają po prowizoryczne rozwiązania, które w krótkim…

    Artykuły
    4 września 20165

    10 najlepszych asów myśliwskich II wojny światowej

    W trakcie II wojny światowej wojna w powietrzu była równie ważna, jak walki na lądzie.…

    Artykuły
    4 stycznia 20230

    Wewnątrz słynnego czołgu T-34/85

    T-34 był jednym z najważniejszych czołgów II wojny światowej. Pojazd ten stał się legendą, a…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    1 lutego 2023

    Muzyka pop na winylach. Te albumy musisz mieć!

    31 stycznia 2023

    Brytyjski czołg podstawowy FV4201 Chieftain

    30 stycznia 2023

    Kuna – najstarszy pływający lodołamacz rzeczny na świecie

    29 stycznia 2023

    Pancerniki typu Iowa

    28 stycznia 2023

    Genex Tower – Zachodnia Brama Belgradu

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    7 sierpnia 20222

    Rumuńska fregata Marasesti

    Fregata Marasesti przez lata była najważniejszym okrętem wojennym rumuńskiej floty. Początkowo miała być krążownikiem lotniczym,…

    Artykuły
    15 kwietnia 20210

    Chemin de fer de Petite Ceinture – opuszczona linia kolejowa w Paryżu

    Przechadzając się paryskimi uliczkami można natrafić na wiele śladów przeszłości, często ukrytych między budynkami i…

    Artykuły
    6 września 20160

    Solar Impulse 2 – dookoła świata na bateriach słonecznych

    W marcu 2015 roku z lotniska Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich wystartował napędzany energią…

    Artykuły
    13 października 20180

    Latające samochody Convair Model 116 i 118

    Wraz z rosnącą popularnością lotnictwa i samochodów w latach 30. XX wieku, pojawił się pomysł…

    Artykuły
    11 stycznia 20206

    Mercedes-Benz T80 – zbudowany do bicia rekordów

    W drugiej połowie lat 30. w nazistowskich Niemczech rozpoczęto budowę samochodu wyścigowego, który miał tylko…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.