Y-5
Od 1957 roku samoloty typu An-2 wytwarzane są w Chinach, głównie w zakładach lotniczych Nanchang. Maszyny wytwarzane w tym kraju noszą oznaczenie Y-5. Pierwszy gotowy prototyp przeszedł próby w październiku 1957 roku. 7 grudnia tego roku odbył się oblot drugiego prototypu. W 1970 roku produkcję przeniesiono do zakładów Shijazhuang.

Nieśmiertelny dwupłatowiec
Mimo totalnie przestarzałej konstrukcji, mocnego zużycia i ograniczonego dostępu do części zamiennych, samoloty typu An-2 można jeszcze spotkać w wielu miejscach na świecie. Najczęściej wykorzystuje się je w aeroklubach, jako samoloty do treningu spadochronowego, oraz do lotów wycieczkowych.

Mimo wiekowej konstrukcji są to niezawodne maszyny i w miarę tanie w eksploatacji (chociaż mają duże zużycie paliwa). Nie jest to jednak najważniejszy powód pozostawienia ich w eksploatacji przez tyle lat. Prawda jest taka, że po prostu nie ma dla nich alternatywy. Nowe samoloty tej wielkości są droższe, wymagają lepszego serwisowania i lotnisk.
Jeszcze przez wiele lat będziemy je widywali w powietrzu, chociaż ich ilość systematycznie spada. Być może programy modernizacyjne przygotowywane w Rosji dodadzą trochę świeżości wiekowemu dwupłatowcowi, ale dalej pozostanie on poczciwym Antkiem.
