Wersje
Od 1947 roku powstało bardzo dużo różnych odmian i wersji samolotu An-2. Ich ilość jest na tyle duża, że ciężko wymienić je wszystkie. Dzieli się je na stworzone w Polsce i pozostałe. Poniższa lista uwzględnia jedynie najważniejsze i najpopularniejsze odmiany An-2. Należy zwrócić uwagę na zbieżność nazw polskich i rosyjskich wersji. Mimo takich samych nazw, były to zupełnie inne samoloty.

Do najważniejszych zaprojektowanych w Polsce odmian An-2 należą:
- An-2T – wersja transportowa oblatana 22 marca 1961 roku,
- An-2R – wersja rolnicza przystosowana do oprysku pól, oblatana 1 sierpnia 1961 roku,
- An-2MW – samolot wyposażony w pływaki zamiast podwozia kołowego oblatana 29 sierpnia 1962 roku,
- An-2TP – samolot transportowo-pasażerski dla Aerofłotu, oblatany 15 grudnia 1962 roku,
- An-2TD – samolot transportowo-desantowy z miejscem dla 12 skoczków, wykorzystywany w wojsku i aeroklubach,
- An-2P – wersja pasażerska z 12 miejscami siedzącymi, oblatana 30 grudnia 1968 roku,
- An-2P Lux – luksusowa wersja samolotu pasażerskiego z 6 miejscami i toaletą, zbudowana w 1970 roku,
- An-2PK – samolot przystosowany do działania w warunkach polarnych, oblatany 11 sierpnia 1970 roku,

Oprócz tego powstało jeszcze kilkanaście wersji specjalistycznych – samolot do badań geofizycznych oblatany 21 października 1974 roku czy też wersja do przygotowywania map, albo prowadzenia transmisji telewizyjnych. Prowadzono również prace nad samolotem wyposażonym w silnik turbośmigłowy, jednak nie zyskały one popularności i z czasem je przerwano.

W 1972 roku zbudowano również specjalny eksperymentalny samolot LaLa-1. Samolot wykorzystywał fragment kadłuba An-2. Wykorzystywano go do testów rozwiązań dla opracowywanego odrzutowego samolotu rolniczego M-15 Belphegor.
W innych krajach powstało jeszcze kilka innych wersji tego samolotu. Do najważniejszych należą:
- An-2P – wersja podstawowa produkowana w ZSRR z 14 miejscami dla skoczków spadochronowych lub 10 fotelami dla pasażerów,
- An-2F – wersja przystosowana do kierowania ogniem artylerii. Samolot posiadał uzbrojenie w postaci działka 23 mm i karabinu maszynowego kalibru 12,7 mm,
- An-2L – wodnosamolot przystosowany do gaszenia pożarów,
- An-2SCh – wersja rolnicza,
- An-4 – wodnosamolot będący odpowiednikiem polskiego An-2MW,
- An-2ZA – latające laboratorium meteorologiczne, samolot posiadał zmienioną konstrukcję, dzięki czemu mógł operować na wysokości 9500 m,
- An-6 Meteo – rozwinięcie An-2ZA,
- An-3 – zmodernizowana wersja samolotu An-2 wyposażona w silniki turbośmigłowy,
Ponadto na początku czerwca 2015 roku oblatano dalece zmodernizowaną wersję samolotu An-2. Nie posiada ona nowej nazwy, ale pod względem konstrukcji samolot ten dalece różni się od pierwowzoru. Więcej informacji w tekście Oblot zmodernizowanego An-2.
