Od niedawna na lotnisku EPKW Kaniów należącym do Bielskiego Parku Technologicznego Lotnictwa, Przedsiębiorczości i Innowacji działa grupa fotografów pod szyldem AirGround. W lipcu udało im się zrealizować pierwszą w historii kaniowskiego lotniska sesję zdjęciową dla General Aviation ukoronowaną wieczorną sesją Air2Air. Pierwszą… ale na pewno nie ostatnią!

21 lipca lotnisko EPKW tętniło życiem. Przylecieli na niego uczestnicy z zagranicy w składzie przedstawicielstwa czeskiego producenta samolotów Evector oraz lokalny zespół z bielskiego SkyDream jako delegacja firmy Pipistrel. Poza tym na lotnisku odbywał się normalny ruch lotniczy, dzięki czemu tego dnia na niebie przewinęło się sporo maszyn.

Evector i Pipistrell (fot. Michal Niemczyk)
Evector i Pipistrell (fot. Michal Niemczyk)

Na niebie… i nie tylko. Dzięki uprzejmości firmy Margański&Mysłowski na ziemi można było podziwiać wystawę statyczną, na której największą furorę zrobiły egzemplarze na skalę unikatu: Orka oraz Bielik, który doczekał się osobnego artykułu. Poza tym oczywiście wszystkie samoloty biorące udział w sesji dynamicznej oraz sesji A2A ochoczo pozowały fotografom zanim wzbiły się w powietrze. Czeski Evector mógł pochwalić się obecnością SportStar’a, a także modelem eksperymentalnym, jakim była Cobra. Ekipa ze SkyDream zaś zaszczyciła Kaniów obecnością Pipistrel Virus SW oraz BRM Aero Bristell. Jakby tego było mało, na terenie wystawy statycznej znalazły się również maszyny, które na co dzień stacjonują na lotnisku EPKW: Cessna C206 oraz Cessna C172.

Jak zwykle podczas tego typu wydarzeń, największe emocje wśród fotografów na ziemi wzbudziła dynamiczna sesja zdjęciowa, w której udział wzięli udział Evector Cobra, Eventor SportStar, Pipistrel Virus SW, BRM Aero Bristell, Eurocopter Colibri i kilka samolotów z normalnego ruchu lotniczego, które znalazły się w dobrym miejscu o dobrym czasie, czyli na linii strzału naziemnych fotografów.

EM-10 Bielik_2021 (fot. Patrycja Hartman)
EM-10 Bielik_2021 (fot. Patrycja Hartman)

Jakby tego było mało, na lotnisku pojawiła się gwiazda (już nie tylko wschodząca, ale prawdziwa gwiazda polskiego i światowego lotnictwa) – Artur Kielak za sterami Pilatusa PC-12, a następnie podczas treningu na śmigłowcu Bell 407GX. To niesamowite, jak podczas zwykłego treningu można wywołać tyle emocji, ile czasem zdarza się na pokazach lotniczych.

Na zwieńczenie tego ekscytującego dnia przyszedł czas na wyczekiwaną przez wszystkich sesję zdjęciową Air To Air. W roli „fotobudki” wystąpiła Cessna C206. Fotografowie, którzy znaleźli się w środku zostali zabezpieczeni przez firmę Safety First Salon BHP, aby na ziemię wróciło tyle samo fotografów, co wyleciało w przestworza.

Pilatus PC-12 (fot. Patrycja Hartman)
Pilatus PC-12 (fot. Patrycja Hartman)

Między chmurami zapozowały przepiękne modelki: Evector Cobra, Evecto SportStar oraz Pipistrel Virus SW. O tym, jak bardzo udana była ta sesja może zaświadczyć galeria zdjęć poniżej.

Pewnie część z was czytając ten artykuł myśli sobie, że fajnie byłoby być wtedy na EPKW Kaniów i móc przeżyć to wszystko, co obecni na lotnisku fotografowie. Otóż nic straconego! Już 26 sierpnia odbędzie się kolejna edycja tego niezwykłego wydarzenia. Tym razem zespół AirGround organizuje UltraLight Info Day, gdzie również w planach jest wystawa statyczna, sesja dynamiczna, sesja Air2Air, a także warsztaty fotografii lotniczej. Wydarzenie zwoła na pas lotniska ultralekkie samoloty, które potrafią jednak dać ultra dużo emocji!

Cessna C206 (fot. Łukasz Stawiarz)
Cessna C206 (fot. Łukasz Stawiarz)

Wszystkich zainteresowanych wzięciem udziału w UltraLight Info Day zapraszamy do kontaktu mailowego contact@airground.pl oraz odwiedzenia strony www.airground.pl.

EM-11 Orka (fot. Tadeusz Popardowski)
EM-11 Orka (fot. Tadeusz Popardowski)

Discover more from SmartAge.pl

Subscribe to get the latest posts sent to your email.

Wspieraj SmartAge.pl na Patronite
Udostępnij.