SmartAge.pl
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn
    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    SmartAge.pl
    • Technika
      1. Militaria
      2. Lotnictwo
      3. Motoryzacja
      4. Kosmos
      5. Statki i okręty
      6. Kolej
      7. Transport
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      26 września 2023

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      25 września 2023

      Athens Flying Week 2023 – relacja

      24 września 2023

      Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    • Historia
      1. Katastrofy
      2. Polityka
      3. Terroryzm
      4. Sylwetki
      Featured
      26 września 202318 Mins Read

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      Recent
      26 września 2023

      Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

      24 września 2023

      Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

      22 września 2023

      Zapomniany Heinkel He 280

    • Technologia
      1. Internet i komputery
      2. Fotografia
      3. Gadgety
      4. Nauka
      5. Drony
      6. Gry komputerowe
      Featured
      1 marca 20224 Mins Read

      Sea Shadow – eksperymentalny okręt w technologii stealth

      Recent
      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      30 sierpnia 2023

      Studium Przypadku: Testowanie przewodów gumowych pod kątem szczelności przy wykorzystaniu podciśnienia

      29 sierpnia 2023

      Kreatywne propozycje upominków – Dzień Chłopaka

    • Lifestyle
      1. Podróże
      2. Miejsca
      3. Sport
      4. Rozrywka
      5. Kultura
      6. Zabawki
      7. Zdrowie
      8. Jedzenie
      Featured
      6 maja 20216 Mins Read

      Ubrania do zadań specjalnych – Helikon-Tex Woodland i Tiger Stripe

      Recent
      27 września 2023

      Kolejkowo – świat w miniaturze

      14 września 2023

      Hotel Forum – krakowski przykład brutalizmu

      10 września 2023

      Radithor – „lek”, który zabijał

    • Biznes
      1. Historia znanych marek
      2. Media
      3. Przemysł
      4. Reklama
      Featured
      30 grudnia 201910 Mins Read

      Złomowanie statków w XXI wieku

      Recent
      20 września 2023

      Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

      6 września 2023

      Nowoczesne biuro rachunkowe: automatyzacja i integracja z pomocą ERP

      3 września 2023

      Neft Daşları – pierwsza morska platforma wiertnicza

    • Recenzje
      1. Gry komputerowe
      2. Gry planszowe
      3. Gry karciane
      4. Filmy
      5. Książki
      6. Sprzęt
      Featured
      9.0
      1 października 20164 Mins Read

      Żywioł. Deepwater Horizon – recenzja

      Recent
      8.9
      29 lipca 2023

      Wiedźmin: Stary Świat – recenzja

      18 lipca 2023

      LEGO Zgredek (76421) – recenzja

      7.4
      30 czerwca 2023

      Bestia – recenzja

    • Redakcja
      • O nas
      • Reklama
    • Kontakt
    SmartAge.pl
    You are at:Strona główna » 58 Joralemon Street – budynek skrywający tajemnicę
    Artykuły

    58 Joralemon Street – budynek skrywający tajemnicę

    Michał BanachBy Michał Banach23 kwietnia 2018Brak komentarzy2 Mins Read
    Facebook Twitter Email Pinterest LinkedIn Tumblr
    58 Joralemon Street - budynek skrywający tajemnicę
    58 Joralemon Street - budynek skrywający tajemnicę
    Nowojorskie metro ma 394 km długości i liczy 27 linii pokrywających całe miasto. Skomplikowana sieć tuneli potrzebuje wielu szybów wentylacyjnych, aby zapewnić odpowiednia cyrkulację powietrza oraz dróg ewakuacyjnych. Ale co zrobić, kiedy najlepszym miejscem na taki szyb jest kamienica?

    Zbudowany w 1847 roku budynek mieszkalny przy 58 Joralemon Street w Brooklyn Heights na Brooklynie w Nowym Jorku przez wiele lat służył jako zwyczajny dom mieszkalny, jednak w 1908 roku został sprzedany firmie Interborough Rapid Transit Company odpowiedzialnej za nowojorskie metro. Okna w kamienicy szczelnie zamknięto a całe wnętrze wypruto, dzięki czemu możliwe było ukrycie w powstałej konstrukcji szybu wentylacyjnego prowadzącego do przebiegającego pod ziemią tunelu metra.

    58 Joralemon Street (fot. Ediwn Morris)
    58 Joralemon Street (fot. Ediwn Morris)

    Decyzję o przebudowie budynku podjęto po tym jak powstał przebiegający pod rzeką tunel metra, wymagający szybu wentylacyjnego. Zamiast burzyć domu, firma wolała zaadaptować już istniejąca konstrukcję. Takie rozwiązanie było bardziej przyjazne dla okolicy. W 1999 roku New York Transit Authority, właściciel 58 Joralemon Street od 1940 roku przeprowadził remont kamienicy, dzięki czemu jeszcze lepiej wtopiła się w okolice. Dodatkowo podwórze zostało podzielone i wynajęte sąsiadom, dzięki czemu możliwe było powiększenie ogródków.

    Prawdopodobnie po atakach z 11 września 2001 roku budynek budynek otrzymał jeszcze jedną rolę – wyjścia ewakuacyjnego dla tunelu Joralemon Street Tunnel, obsługującego linię IRT Lexington Avenue Line, łączącą Bowling Green z Borough Hall.

    Jako ciekawostkę warto dodać, że według wyceny z 2010 roku, działka i kamienica warte są około 2,8 mln dolarów (sic!).

    58 Joralemon Street (fot. Trammell Hudson)
    58 Joralemon Street (fot. Trammell Hudson)
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit WhatsApp
    Previous ArticleKrążownik lotniczy Jeanne d’Arc
    Next Article Opuszczony Baker Hotel w Mineral Wells w Teksasie
    Michał Banach
    • Website
    • Facebook
    • Instagram
    • LinkedIn

    Gdybym miał spisać wszystkie swoje zainteresowania to nie starczyłoby mi życia. Głównie interesuję się historią, militariami i techniką a także fotografią, ale lista ta mogłaby być znacznie dłuższa. Skończyłem studia na kierunkach stosunki międzynarodowe oraz dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM.

    Powiązane

    18 sierpnia 20233 Mins Read1 Views

    Boynton Bicycle Railroad – nietypowa nowojorska kolej jednoszynowa

    By Michał Banach0
    9 czerwca 20233 Mins Read2K Views

    Church Hill Tunnel i jego tragiczna historia

    By Michał Banach0
    1 maja 202310 Mins Read628 Views

    Empire State Building – symbol Nowego Jorku

    By Michał Banach0
    26 kwietnia 20239 Mins Read22K Views

    Tunel Sachalin – niespełnione marzenie Stalina

    By Dawid Szot0
    Najpopularniejsze
    Artykuły
    25 sierpnia 20234 Mins Read

    GM Aerotrain – pociąg, który miał odmienić kolej

    W latach 50. kolej w USA zaczęła przeżywać kryzys związany z rozwojem transportu samochodowego. W…

    Artykuły
    20 września 20232 Mins Read

    Ursus model 1921/1922 – pierwszy polski ciągnik rolniczy

    Ciągniki rolnicze marki Ursus przez lata były wizytówką polskiego przemysłu. W 1922 roku z taśm…

    Artykuły
    21 września 20232 Mins Read

    Lech – pierwszy polski motocykl

    Zaprojektowany w 1929 roku przez Władysława Zalewskiego motocykl Lech uznawany jest za pierwszy polski motocykl.…

    Reklama
    Najnowsze Artykuły
    27 września 2023

    Kolejkowo – świat w miniaturze

    26 września 2023

    Brytyjskie królowe mórz – Queen Mary i Queen Elizabeth

    25 września 2023

    Athens Flying Week 2023 – relacja

    24 września 2023

    Bomba nietoperzowa – czyli jak nietoperze miały spalić Japonię

    23 września 2023

    Pustynia Dasht-e Lut – najgorętsze miejsce na Ziemi

    Reklama




    Losowe
    Artykuły
    21 sierpnia 20196 Mins Read

    Grumman F8F Bearcat – ostatni myśliwiec Grummana z silnikiem tłokowym

    Na bazie doświadczeń zdobytych podczas bitwy o Midway, w czerwcu 1942 roku stworzono koncepcję nowego…

    Artykuły
    19 października 20192 Mins Read

    Cmentarzysko platform wiertniczych w Cromarty Firth

    Na pierwszy rzut oka, Cromarty Firth to typowa, malownicza zatoka w Szkocji. Na jej brzegach…

    Artykuły
    30 czerwca 20224 Mins Read

    Antidotum Airshow Leszno 2022 – relacja

    Kolejny rok i kolejna edycja pokazów Antidotum Airshow Leszno za nami. Każdego roku impreza ta…

    Artykuły
    12 lutego 20193 Mins Read

    Tupolew MK-1 – radziecki „latający morski krążownik”

    W połowie lat 30. opracowano w ZSRR nietypową łódź latającą Tupolew MK-1 (ANT-22). Według założeń…

    Smart
    20 czerwca 20202 Mins Read

    Paski zębate. Do czego służą i jakie są ich rodzaje?

    Paski zębate służą do przenoszenia napędu w przekładni pasowej. Są to elementy, które powszechnie stosuje…

    Dołącz do nas na Facebooku
    SmartAge.pl
    O nas
    O nas

    SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata powstał w 2014 roku. Na stronie znajdziecie liczne artykuły, ciekawostki, recenzje, wywiady, oraz wiele więcej. Piszemy o rzeczach znanych i nieznanych, o tym co było pierwsze, największe, najlepsze, albo też ostatnie, najmniejsze i najgorsze. Wszystko to podane w ciekawej i zwięzłej formie. SmartAge.pl jest zarejestrowany w międzynarodowym systemie informacji o wydawnictwach ciągłych i oznaczony symbolem ISSN 2391-7342

    Facebook Twitter Instagram LinkedIn RSS
    • Strona główna
    • Kontakt
    • Reklama
    • O nas
    • Regulamin
    • Polityka Prywatności
    • RODO
    © Copyright by SmartAge Media Sp. z o.o. 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone. SmartAge.pl ISSN 2391-7342

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Używamy ciasteczek, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny.

    Możesz dowiedzieć się więcej o tym, jakich ciasteczek używamy, lub wyłączyć je w .

    SmartAge.pl
    Powered by  Zgodności ciasteczek z RODO
    Przegląd prywatności

    Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.

    Ściśle niezbędne ciasteczka

    Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.

    Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.